آبی یا قرمز؟ سوالی که ذهن گوگل را هم درگیر کرده
گوگل به تغییرات بسیار ریز در رابط کاربری و طراحیهای مربوط به سرویسهای خود اعتقاد دارد و بیشک تا به امروز از آنها نتایج جالبی دریافت کرده که همچنان روی این تغییرات تمرکز میکند. ولی به نظر میآید که این تغییرات اعمال شده، حاصل بخشی از یک سری تست هستند که واقعا روی مخاطبان گوگل تاثیر مثبت داشتهاند.
شاید تغییر جزیی لوگو گوگل را به یاد داشته باشید:
اخیرا گوگل سراغ یک تست دیگر رفته که البته به عقیده خیلی از منتقدان رابط کاربری، ممکن است این تغییر در موتور جستجو گوگل، کاملا حساب شده صورت گرفته باشد. اگر به لینکهای قسمت Navigation موتور جستجو گوگل توجه کنید، رنگ استفاده شده در آنها از قرمز به آبی تغییر کردهاست.
چنین تغییری ممکن است که فقط یک تست باشد و یا اینکه گوگل روی یک سری مخاطبان خود تستی با شرایط یکسان انجام داده که موجب این تغییر شده است.
در کل چنین اتفاقاتی در فضای وب نشاندهنده این است که حتی بزرگترین کمپانیهای فعال در این حوزه، روی رابط کاربری خود تست انجام میدهند و دنبال این هستند که برای مخاطب خود تجربه بهتری ایجاد کنند.