Take a fresh look at your lifestyle.

تبلیغات اتوبوس شهری تهر ان

0


اتوبوس ها به لحاظ اینکه دائما در همه جای شهر تردد دارند و یکی از رایج ترین وسایل حمل و نقل عمومی محسوب می شوند، به همین سبب تبلیغات بر روی بدنه ی اتوبوس می تواند چشم گیر تر از یک بیلبورد معمولی می باشد و پیوسته در نقاط مختلف شهر دیده می شود از این جهت این نوع تبلیغات را به نوعی بیلبورد های متحرک می نامند.

این نوع تبلیغات به دلیل هزینه پایین نسبت به سایر تبلیغات و تاثیرگذاری بالا، همچنین به دلیل نزدیکی زیاد تبلیغات به مخاطب از لحاظ ارتفاع اتوبوس این نوع تبلیغات را از جمله محبوبترینها در میان صاحبان برندها و محصولات قرار داده است.

تبلیغات بر روی بدنه اتوبوس شهری تهران

تبلیغات بر روی بدنه ی اتوبوس های شهری یکی از جذاب ترین نوع تبلیغات محیطی است و چیزی که طی چند سال گذشته شاهد بوده ایم تبلیغات اتوبوس های شهری در تهران موج مثبتی از تبلیغات بدنه ی اتوبوس را در سایر شهر ها و استان ها گسترش داد و با استقبال مردم از این طرح ها مواجه شد چرا که هم از یکنواختی جلوگیری کرد و هم برای تبلیغات یک برند مورد استفاده قرار گرفت.
اتوبوس ها به خاطر ویژگی ذاتی خود یعنی قرار گیری در معرض دید میلیون ها چشم جایگاه مناسبی برای تبلیغات پیدا کرده اند، جایی که باز نبوغ گرافیست ها باید نگاه ها را شکار و برند مورد نظر را به نوعی وارد ذهن بینندگان کند.
طبق گزارش های سازمان حمل و نقل و ترافیک استان تهران بیش از ۷۰ درصد از جمعیت ساکن و مهاجر به تهران در شبانه روز در خیابان های شهر تردد می کنند که با توجه به مسیرهای خطوط اتوبوسرانی که از معابر اصلی و مهم شهر گذر میکند، این رسانه را تبدیل به یکی از قدرتمندترین رسانه های محیطی این استان از لحاظ فرکانس و میزان دسترسی به مخاطبین قرار میدهد.

تعرفه تبلیغات بر روی بدنه اتوبوس در تهران

originalimage (1)تبلیغات اتوبوس شهری تهر ان روشی اثر بخش برای ترغیب مخاطب به خرید کالا می باشد به همین سبب درتبلیغات بر رویبدنه اتوبوس در کلان شهرها نسبت به سایر شهرها از قیمت بالاتری برخوردار می باشد.تعرفه تبلیغات بر روی بدنه اتوبوس در تهران حدود ۲۶ میلیون تومان می باشد و نحوه ارزش گذاری بر روی این رسانه به نوع تک کابین یا دوکابین بودن اتوبوس و همچنین هزینه نصب و اجرا و میزان تخفیف شرکت های مجری بستگی دارد.

نحوه پیاده سازی تبلیغات بر روی بدنه اتوبوس

در سالهای گذشته آگهی تبلیغاتی روی اتوبوس مستقیماً زیر نظر شرکت واحد اتوبوسرانی قرار داشت و مشتریان برای عقد قرارداد میبایستی مستقیماً با اتوبوسرانی وارد مذاکره میشدند ، اما اخیراً ( از سال ١٣٩٠) این امر به شرکتهای خصوصی واگذار گردیده ، روال کار نیز به این صورت است که صاحبان کالاهایی که نیاز به تبلیغات دارند بعد از اینکه مسیر و نوع اتوبوس ها رامشخص نمودند ، اقدام به طراحی کار خود می کنند که قرار است روی بدنه اتوبوس چسبانده شود و بعد از گرفتن مجوزهای لازم از سازمان زیبا سازی اقدام به عقد قرارداد با یکی از شرکتهای مجری تبلیغات اتوبوس می نمایند و سپس یک نمونه از کارشان را چاپ و روی بدنه اتوبوس اجرا می نمایند ، در صورتی که طرح اجرا شده از نظر مشتری مورد تایید بود مابقی کارها به همان صورت چاپ و اجرا می گردد.
اجرای تبلیغات یا همان چسباندن استیکر بر روی اتوبوس نیز توسط گروه های خاص انجام میشود که مهارت خاصی در این زمینه دارند چرا که چسباندن استیکر روی بدنه اتوبوس با وجود برآمدگی ها و فرورفتگی های روی بدنه اتوبوس ، همچنین وجود زه ها و شبکه های دور اتوبوس این کار را تبدیل به یک کار کاملاً حرفه ای نموده است.

تاریخچه اتوبوس در ایران

First_bus_in_Iran_(Rasht)اولین اتوبوس در ایران توسط یک تاجر بلژیکی در شهر رشت به کار گرفته شد، اما به مرور زمان و با توجه به میزان کرایه، سودآوری و زیر ساخت‌های حمل و نقل توجیه اقتصادی آن رد شد و به همین دلیل اتوبوس به کار گرفته شده به یکی از تجار ایرانی به نام (معین التجار) فروخته شد. او نیز پس از انقلاب مشروطه اتوبوس خود را به تهران آورد و با کرایه هر نفر ۳ شاهی مشغول به فعالیت شد که به مرور زمان تقاضا برای استفاده از این خودرو بیشتر از قبل شد و پس از چند سال با ورود چند اتوبوس توسط تجار مختلف به شهر رونق زیادی در جابه جایی مسافر شکل گرفت. اما اغلب اتوبوس‌های شاغل با توجه به مسافت طی شده از اروپا تا مقصد به کارگیری در ایران، بعد مسافت و زمان حمل، مستهلک بودند و هزینه حمل و نقل بالایی را طلب می‌کردند که در نهایت باعث پایه‌گذاری صنعت اتومبیل سازی در ایران شد. براین اساس اولین اتوبوس‌های مونتاژ شده در سال ۱۲۹۰ شمسی وارد تهران شدند که حدود ۵ درصد جابه جایی مسافران آن زمان توسط ۵۰۰ دستگاه اتوبوس انجام می‌گرفت.

BRT چیست ؟

BRT مخففSystem Rapib Bus است، یعنی سیستم اتوبوس های پرسرعت. سال های زیادی است که در کشورهای مختلف از روش های متفاوتی برای افزایش کیفیت و سرعت خدمات اتوبوس ها استفاده می شود. روش هایی چون اختصاص خطوط ویژه به اتوبوس ها و دادن اولویت به اتوبوس. می شود گفت BRT تلفیقی از همه روش هایی است که تاکنون برای افزایش سرعت اتوبوس ها استفاده می شد.
شاید به همین دلیل است که اغلب مردم دنیا ترجیح می دهند از همان واژه اتوبوس برای اشاره به اتوبوس های سیستمBRT استفاده کنند و تنها این آمریکای شمالی ها هستند که از واژهBRT استفاده می کنند.سیستم اتوبوس های پرسرعت نامش را از سیستم «حمل و نقل پرسرعت» وام گرفته است که در آن برای وسایل نقلیه عمومی از خطوط ویژه استفاده می شود و گاهی حتی تونل های ویژه برای حمل و نقل احداث می کنند.

 

 

аксессуары для ванной bohemeпоиск тура на кипрcartoon caricature art photo photosполотенце сушителикаркасно щитовой дом недороголечение коньюктивита у взрослыхзаказать текст на английскомУправление репутацией отеля или гостиницыджорджио армани духи siзаказать студенческий билетдетские коляски украинаseo optimization google

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ