Take a fresh look at your lifestyle.

خداحافظی روشی رایگان برای بازاریابی

0


. افراد هوشمند در پایان ارائه خدمات از مشتری به‌خاطر انتخابش تشکر کرده و از او می‌خواهند دوباره از خدمات شرکت‌شان ما استفاده کند و به او اطمینان می‌دهند در هر مراجعه با بهترین کیفیت به وی پاسخ داده می‌شود. پس یک خداحافظی گرم و خوب داشته باشیم تا پایان این خرید آغاز یک سودآوری باشد .

 کاوشگران روابط عمومی یک خداحافظی خوب می‌تواند آغاز جذب یک مشتری وفادار برای هر کسب‌و‌کاری باشد. افراد هوشمند در پایان ارائه خدمات از مشتری به‌خاطر انتخابش تشکر کرده و از او می‌خواهند دوباره از خدمات شرکت‌شان ما استفاده کند و به او اطمینان می‌دهند در هر مراجعه با بهترین کیفیت به وی پاسخ داده می‌شود. پس یک خداحافظی گرم و خوب داشته باشیم تا پایان این خرید آغاز یک سودآوری باشد .

در فضای بازار رقابتی و پیچیده‌ امروز مشتری می‌داند انتخاب‌های زیادی دارد پس سعی می‌کند انتخابی داشته باشد که علاوه بر اینکه نیازش را برطرف می‌کند رضایت خاطرش هم برآورده شود. دیگر مشتری محتاج عرضه‌کننده کالا و خدمات نیست، بلکه مشتری به تماشا می‌نشیند تا ببیند چگونه و چه کسی بهتر او را درک می‌کند. در این میان رقابت در بازار خدمات بسیار سخت‌تر است .

جذب مشتری و جلب اعتماد، ذاتش طوری است که مشتری در همان ارتباط و دریافت خدمات باید رضایتش جلب شود. چنان نیست که مشتریان خدمات را با خود ببرند و زمانی دیگر از آن استفاده کنند یا اگر ناراضی بودند بیایند و خدمات را عوض کرده یا برای‌شان تعمیرش کنیم. برخورد اول و خدمت را نمی‌شود در ویترین به نمایش گذاشت یا در حراجی آن را به فروش رساند یا آن را در فروشگاه‌های زنجیره‌ای در معرض دید هزاران مشتری قرار داد. نمی‌شود خدمات را بسته‌بندی زیبا کرد و شکلش را به تصویر کشید. خدمت کالایی نامرئی است که باید فروشنده آن با رفتار و کردار خودش و عملکرد مطلوبش نقش بسته‌بندی و تصویر آن را ایفا و آن را برای مشتری ملموس کند .

امروز عصر وفاداری است. در حقیقت مفاهیم بازاریابی هم که تا دیروز بر این مهم تاکید می‌ورزید دیگر آن را به رسمیت نمی‌شناسد، بلکه امروزه تنها مشتری شادمان و مشتری‌ای که احساس تعلق خاطر و تعلق قلبی پیدا کرده برای سازمان‌ها، سرمایه‌ای به‌شمار می‌رود که سودآوری و عمر طولانی دارد. تحقیقات نشان داده است که مشکل رضایتمندی مشتریان آن است که تعداد زیادی از کسانی که بیان کرده‌اند راضـی یا حتی خیلی راضی‌اند، به دلایلی دیگر برای خرید مجدد محصولات مراجعه نکرده‌اند و بخشی از این افراد همزمان از محصولات سایر عرضه‌کنندگان یا رقبا نیز استفاده می‌کرده‌اند. معنی این گفته آن نیست که رضایتمندی مشتریان مهم نیست، بلکه آنچه مهم است نارضایتی آنهاست. بیشتر مشتریان نارضایتی خود را بیان نمی‌کنند و تنها کاری که احتمالا انجام خواهند داد آن است که در فرصتی مناسب خریدهای خود را از رقبا انجام خواهند داد

پس از آنجایی که مشتریان راضی گاهی اوقات به دیگر رقبا مراجعه می‌کنند و در عین حال مشتریان ناراضی هم گاهی اوقات باوجود نارضایتی خود خریدهای خود را تکرار می‌کنند، باید به این نکته پی برد که رضایتمندی یا نارضایتی مشتری تنها حاصل و نتیجه ارزیابـی وی از خرید و مصرف گذشتـه‌اش است، بنابراین رضایتمندی صرف نمی‌تواند عاملی برای حفظ و نگهداری مشتری و در نتیجه سودآوری تلقی شود. البته تلویحا به نظر می‌رسد که رابطه بین رضایت مشتریان و میزان سوددهی یا فروش مثبت است اما حتی به طور تجربی می‌توان به این نتیجه رسید که وفاداری در ماندگاری مشتریان بسیار اهمیت دارد. می‌توانیم هوشمندانه با یک خداحافظی گرم و صمیمی موفقیت را برای کسب‌و‌کار خود به ارمغان آوریم .


منبع
 فرصت امروز

бассейн марьино фитнестуры танзания сайт отзывыpicnic caricaturistальфа банк кредитная карта измененияPerth escortsзаявление на получение кредита в россельхозбанкесложности при восхождении на килиманджаропоездка на озера натрон в танзанииденьги в долг гомельв танзании в но¤бредепозиты в украинеаксессуары для ванной комнаты фото в интерьеретрудовой стажtranslation services feesразрушается деревянный домгнойный коньюктивит лечениеapple macbook air 13 speck caseиндексация сайта в поисковикахevopro100 waterproof car cover priceСолнцезащитный чехол Citroen для автомобиляgopro hero 3 silver edition цена на

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ