Take a fresh look at your lifestyle.

کاهش هزینه‌های بازاریابی به ۳ زبان

0


    3

سومین زبان به سازمان مربوط می‌شود که به زبان سازمان معروف است. تمیزی و نظافت و تناسب دفتر کار با بازار هدف و تیپ ظاهری کارکنان همگی زبان اندام سازمان را شکل می‌دهند.

 کاوشگران روابط عمومی بازاریابان موفق از سه زبان برای ارتباط با مشتریان خود استفاده می‌کنند؛ آموزش فنون این زبان‌ها منجر به موفقیتی چشمگیر و همچنین کاهش هزینه‌های بازاریابی برای سازمان‌ها می‌شود. هریک از این زبان‌ها آیینی دارد که با فراگرفتن این اصول می‌توان به موفقیت دست یافت. یکی زبان کلامی است که همان فن سخنوری است. باید طورى سخن بگویند و رفتارشان به‌گونه‏اى باشد که شنوندگان از آن برداشت درست و کاملی داشته باشند همچنین آرام و متین سخن گفتن، زمینه را برای درک و فهم بهتر مخاطب فراهم می‌کند .

سخنرانی و انتقال اطلاعات ساده و رسا و متین، این مطلب را برای مخاطبان القا کرده که گوینده بر سخن خود تسلط داشته و با آرامش و به روانی، سخن می‌گوید. لازم است فروشندگان و سایر کارکنان با مطالعه و آموزش، گنجینه لغات‌شان را زیاد کنند و با هوش تدبیری بدانند کی بگویند، چه بگویند و چگونه بگویند تا بهترین تاثیر را در مخاطب هدف داشته باشند. همچنین فصاحت واژه‌ها، عبارت‌ها و جمله‌ها و فصاحت گوینده، یکی از ارکان فن بیان و از اصول مهم تاثیرگذاری کلام است .

دومین زبان، زبان تن گفتار یا همان زبان بدن است، زبان بدن بیشترین تاثیر را در مخاطب دارد. یک بازاریاب و فروشنده حرفه‌ای باید در درک زبان بدن و رفتار مشتری تبحر داشته باشد چراکه تاثیر مهارت‌های غیرکلامی یا زبان بدن پنج برابر بیشتر از مهارت‌های کلامی است. فروشندگان بدون آگاهی از مهارت‌های غیرکلامی نمی‌توانند یک ارتباط اثربخش با مشتریان برقرار کنند ولی متاسفانه اکثر فروشندگان با مهارت‌های غیرکلامی آشنا نیستند یا آن را جدی نمی‌گیرند. آگاهی از مهارت‌های غیرکلامی، نقش مهم و موثری در برقراری یک ارتباط اثربخش دارد. فروشنده‌ای که در هنر تشخیص زبان بدن مهارت پیدا کند، بدون شک جزو فروشندگان سطح یک قرار می‌گیرد. بنابراین با یادگیری مهارت‌های غیرکلامی، با مشتریان خود بسیار موثرتر ارتباط برقرار خواهید کرد. بازاریاب‌ها و فروشنده‌ها باید بتوانند قضاوت صحیح و درستی از زبان غیرکلامی مشتریان خود داشته باشند. پس از یادگیری مهارت‌های غیرکلامی، متوجه خواهید شد که تنها بر صحبت‌های مشتری نباید تکیه کرد و براساس آن نتیجه گرفت. مشتری نیز همین‌گونه است و صحبت‌های فروشنده را با حرکات بدن او مطابقت می‌دهد. تاثیر لبخند در فروش نکته‌ دیگری در مورد زبان بدن است و مهم‌ترین نکته آن را به این صورت می‌شود خلاصه کرد که معمولا فروش اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه لبخندی ‌روی لبان یکی از دو طرف شکل بگیرد .

سومین زبان به سازمان مربوط می‌شود که به زبان سازمان معروف است. تمیزی و نظافت و تناسب دفتر کار با بازار هدف و تیپ ظاهری کارکنان همگی زبان اندام سازمان را شکل می‌دهند. یکی از مقولات بسیار مهمی که نقش غیر‌قابل انکاری در موفقیت شغلی بازاریابان و فروشندگان دارد، ظاهر و نحوه لباس پوشیدن آنها است. بازاریابان با ظاهر مناسب، احساس خوبی خواهند داشت و این زمینه‌ساز اعتمادبه‌نفس برای آنها است. استفاده از ظاهر و نظافت و به‌طورکلی رسیدگی به اندام سازمان باعث می‌شود که از بازاریابان این سازمان از دید دیگران افراد با اعتمادبه‌نفسی به نظر آیند و این امر برای سازمان ما اقتدار، احترام، اعتماد و ستایش به ارمغان می‌آورد. استفاده از این ابزار باعث می‌شود که هم کارکنان سازمان نسبت به خود احساس خوبی داشته باشند و هم مشتریان احساس ‌کنند کسانی که با آنها کار می‌کنند، اعتمادبه‌نفس بالایی دارند. مردم و مخاطبان ترجیح می‌دهند از فروشنده‌ای خرید کنند که تصویر مثبتی از شخصیت او دارند و این ویژگی تا آنجا پیش می‌رود که برای نشان دادن خصوصیت بارز و منحصربه‌فرد آن فروشنده دیگران را نیز به خرید از او تشویق کنند .


منبع
 فرصت امروز

идеи оформления маленькой ванной комнатыпутешествие в танзаниюразработка промо сайтовтуры на сафари кения танзанияcaricature artist in new yorkсрочно нужны деньги днепропетровсктуры на сафари кени¤ танзани¤сложности при восхождении на килиманджароaltezza climbing ltdсрочно нужны деньги энгельсзакон о труде украина увольнениегорящие путевки турция август 2015оформление ванной комнаты плиткой фотоанализ ссылок сайталидер сип панелисео раскрутка сайтовраскрутка сайтовминимальные алиментыуслуги водителясельскохозяйственные услугипокрывало Jaguarсправка флюорография

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ