Take a fresh look at your lifestyle.

موقعیت تبلیغات در بزرگراه های شهری

0


موقعیت تبلیغات در بزرگراه های شهری

تعریف بزرگراه شهری

بزرگراه معبری است دوطرفه و دارای حفاظ میانی با تقاطع‌های نامحدود و تقاطع‌های همسطح محدود و همچنین کنترل دسترسی که عملکرد اصلی آن برقراری ارتباط سریع بین مناطق و نواحی عمده شهری است.

و بعبارتی بزرگراه راهی است حداقل با چهار خط که مسیر رفت و برگشت آن به طور فیزیکی از یکدیگر مجزا و تقاطع‌های آن می‌تواند به صورت هم‌ سطح باشد و معمولاً در درون شهرها ساخته می‌شود و گاه اجباراً دارای تقاطع‌های هم‌ سطح، میدان‌ها و چراغ راهنمایی نیز هستند.

بزرگ ‌راه‌ها، به منظور کاهش ترافیک طراحی می‌شوند و به مجموعهٔ بزرگراه‌های به‌ هم ‌پیوسته، «سامانه بزرگراهی» یا «شبکه بزرگراهی» می‌گویند.

موقعیت تبلیغات در بزرگراه ها

یک آگهی بر روی بیلبوردی در حاشیه یک اتوبان لحظات بسیار کمی از زندگی روزانه سواره ها را می گیرد و قصد دارد تا در کمتر از چند ثانیه یک کالا یا خدماتی را معرفی کند و چنان در این امر شتاب دارد که نه تنها به معرفی بسنده نمی کند بلکه قصد نهایی آن فروش کالا و خدمات به رهگذران یک اتوبان است.

تبلیغات در بزرگراه های شهری این روزها در شهرهای بزرگ بیشتر رواج پیدا کرده و اکثر صاحبین برندها متقاضای اجاره بیلبورد تبلیغاتی در حاشیه اتوبان های بین شهری می باشند بعنوان مثال شهری مانند تهران دارای یک شبکه گسترده و پیچیده جاده‌ای و خیابانی است که بزرگراه های گوناگونی در آن طراحی و ساخته شده تا بتواند معضل ترافیک را حل کند به همین دلیل اتوبان های پر ترافیک در تهران قطعاً جایگاه فوق العاده ای برای صاحبان آگهی دارد و به دلیل حجم ترافیک زیاد برای دیده شدن توسط مخاطبان اجاره بیلبورد در این اتوابان ها بازار هدف قرار گرفته است و از طرفی قیمت بالای تابلوهای تبلیغاتی در این مناطق از دیگر فاکتورهای اجاره بیلبورد می باشد.

تاثیر گذاری تبلیغات در بزرگراه ها

تبلیغات محیطی روی ساختمان ها، انواع نورپردازی ها، آگهی های تصویری و نوشتاری در بزرگراهها، اتوبان ها و معابر بخشی از زیبایی های شهری محسوب می شود که شهرهای ما و بخصوص پایتخت نیز از این قاعده مستثنی نیستند.
اکثر بیلبوردهای برجسته در امتداد بزرگراه ها نصب می شوند به طوری که اثر آنها در ذهن سرنشینان بطور طولانی مدتی ماندگار می ماند. بیلبوردها معمولاً راه اصلی پیدا کردن غذا و بنزین در بزرگراه می باشند.
برخی از تبلیغاتی که در حاشیه بزرگراه های بین شهری صورت می گیرد میتواند سهم قابل توجه ای را از بازار نصیب خود کند و به دلیل اینکه مخاطبین بیشماری روزانه از این مسیرها گذر می کنند از ورود محصولات جدید و تبلیغات گوناگون اطلاع می یابند.
تابلو های تبلیغاتی که نیاز به دقت بیشتری دارند به دلیل قرار گیری در کناره های اتوبان ها و خیابانها علاوه بر احتمال تصادف کارکردهای هنری خود را نیز از دست داده است چرا که با سرعت اتومبیل های عبوری امکان رویت کامل تصاویر از بین می رود و فقط کل اثر دیده می شود و جزییات از چشم پنهان می ماند.

بررسی ها نشان داده است بیلبوردهای واقع در بزرگراه های شهری عامل اصلی بسیاری از تصادفات بوده اند. برخلاف برخی که معتقدند بیلبوردها چندان توجه شان را جلب نمی کنند، اما برخی رانندگان در هنگام رانندگی چنان محو تماشای بیلبوردها می شوند که به کلی فراموش می کنند در حال رانندگی در جاده ای پرتردد هستند و با هر بی احتیاطی ممکن است بروز حادثه ای مرگبار رقم بخورد. بنابراین در نظر گرفتن جانمایی نصب تبلیغات محیطی در اتوبان ها و نوع تبلیغ بسیار حائذ اهمیت است که اگر بدرستی صورت گیرد می تواند تاثیر به سزای از خود برجای بگذارد و در جهت دهی برند ارتقا چشم گیری داشته باشد.

نمونه ای از تصاویر تابلوهای تبلیغاتی در اتوبان ها

originalimage (1)

originalimage (2)

originalimage

originalimage (1)

originalimage (3)

originalimage (4)

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ