Take a fresh look at your lifestyle.

روابط عمومی بین‌المللی

0

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) از یک نظر می‌توان فعالیت‌های روابط عمومی را به سه بخش داخلی «درون سازمانی» خارجی «برون سازمانی» و بین‌المللی تقسیم کرد. با این تقسیم‌بندی،‌یک روابط عمومی کارآمد، باید بتواند در هر سه بخش، کارآمدی و بازده لازم را داشته باشد. با این وصف، آن‌چه را که از روابط عمومی کارآمد در بعد بین‌المللی انتظار می‌رود، می‌توان در تولید فراورده‌های فرهنگی جهت‌دار و مبتنی بر فعالیت‌های توسعه‌ای خلاصه کرد.


روابط عمومی کارآمد در جهان سوم به ویژه در کشور ما، باید با تولید اخبار توسعه بتواند سهمی شایسته در ایجاد تعادل در جریان تبادل اطلاعات و اخبار بین شمال و جنوب به عهده گیرد. برای این منظور باید از برجسته‌سازی ارزش شهرت در تولید اخبار بین‌المللی برحذر بود و به جای آن، تولید نشریات بین‌المللی،‌تولید و صدور گزارش‌های خبری به کشورهای صنعتی نظیر رویدادهای علمی، نوآوری‌ها، اختراعات، جشنواره‌های قدردانی از مبتکران، نمونه‌ها و پژوهشگران،‌ترتیب دادن برنامه‌های بازدید برای نخبگان و رهبران فکری کشورهای جهان و سفرای کشورها و سازمان‌های بین‌المللی و ترتیب دادن ملاقات خبرنگاران خارجی با دست‌اندرکارن فعالیت‌های علمی و فنی، می‌توانند مواردی از وقایع تبدیل به اخبار بین‌المللی باشند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ