Take a fresh look at your lifestyle.

تبلیغات در میادین ورزشی

0

 

تبلیغات-در-میادین-ورزشی-۳۵۰x245

 

تبلیغات همواره نقش گسترده ای در روند رو به رشد محصولات مختلف داشته و در این راستا شرکت های بزرگ سرمایه گذاری کلانی را صرف این مسئله کرده اند اما تبلیغات در ورزش به شکل دیگری دنبال می شود. همه ما در رابطه با ارتباط بین ورزش و تبلیغات ، کم و بیش چیزهائی شنیده ایم می دانیم که بخش عظیمی از بودجه های مناسبت ها و مسابقات رشته های مختلف ورزشی از تبلیغات در داخل میادین ورزشی وابسته به آن تامین می شود همین طور ورزشکاران نیز بخشی از درآمد خود را از شرکت در همایش های بزرگ و حضور در عکس ها و فیلم های تبلیغاتی تامین می کنند.

رابطه تبلیغات و ورزش

 تبلیغات برای ورزش، زمانی مطرح می شود که یک نهاد ورزشی، تصمیم به معرفی محصولات و خدمات خود می‌نماید. به عنوان مثال می‌توان به تبلیغات یک باشگاه حرفه‌ای فوتبال جهت فروش محصولاتی همچون لباس ورزشی و یا توپ، با برند آن باشگاه اشاره کرد. تبلیغات از طریق ورزش نیز بدین معناست که یک سازمان‌ غیر ورزشی تصمیم به استفاده از ورزش برای فروش محصولات و خدمات خود می‌گیرند.
امروزه برندهای تجاری می توانند با تبلیغ در اطراف زمین بازی، برند و محصولات خود را به میلیون‌ها بیننده معرفی کرده و یا حداقل آنها را به بازدید از وب سایت خود ترغیب نمایند. در واقع شرکت ها سعی میکنند احساسات مثبت حاصل از مسابقات ورزشی را به برند خود ارتباط دهند و با تبلیغ در رویدادهای ورزشی و مرتبط ساختن ارزش و هیجانات ناشی از این بازی ها، احساسی مثبت نسبت به تبلیغات خود و در نتیجه به برندشان به وجود آورند. این حس مثبت، جایگاه برند را در ذهن مصرف کنندگان تقویت کرده و در نتیجه احتمال خرید را افزایش میدهد.
وجود جریان های عمیق روانی-احساسی در رویدادهای بزرگ ورزشی، به ویژه فوتبال، می‌تواند بر میزان اثربخشی تبلیغات ورزشی مؤثر باشد. با وجود فضاهای مختلف تبلیغاتی در استادیوم ها، این شیوه برای برقراری ارتباط مستقیم برندها با بینندگان در هر کشوری و به هر زبانی بسیار مؤثر عمل کرده و به طور کلی شیوه‌ای اثبات شده و علمی است و بر اساس تجربیات موفق دوره های پیشین، برندها برای حضور در این رسانه اثربخش به رقابت با یکدیگر می پردازند.
 در سال های اخیر، تبلیغات در ورزش به طور جدی و به شیوه های جدیدی دنبال می‌شود به عنوان مثال، یک بازیکن مشهور، با دریافت مبلغی هنگفت، محصول یک شرکت را در تمامی موارد حتی در وسایل شخصی خود نیز، تبلیغ می‌کند. تولیدکنندگان لوازم ورزشی جزو شرکت هایی به حساب می آیند که همواره از ورزشکاران به ویژه فوتبالیست ها در تبلیغ هایشان استفاده می کنند.

در تبلیغات ورزشی با دو موضوع اصلی روبرو هستیم؛ ورزش تبلیغاتی و تبلیغات از طریق ورزش که هر یک از این دو موضوع تعریف های خاصی را به خود اختصاص می دهند. تبلیغات همواره نقش بسیار مهمی را در روند روبه‌ رشد محصولات مختلف به خود اختصاص می دهد و در این زمینه شرکت‌های بزرگ، سرمایه‌گذاری بالایی را صرف این مسئله کرده‌اند.

اهداف استراتژی های تبلیغات در میادین ورزشی

  • آگاهی دادن به مخاطبان ورزشی به استفاده از محصول تبلیغ شده
  • ترغیب یا تشویق مخاطبان ورزشی به استفاده از کالا
  • یادآوری به مخاطبین شامل مخاطبین فعلی، مخاطبین گذشته، مخاطبان بالقوه آتی
  • ایجاد شهرت و محبوبیت برای برند
  • تغییررفتارمخاطبان و ترغیب به خرید محصولات

تبلیغات در میادین ورزشی

 تبلیغات این روزها به شیوه های مختلفی در میادین ورزشی انجام می شود که اسپانسرها با توجه به خواسته خود آن ها را مورد بررسی قرارداده و از میان شیوه های گوناگون هرکدام را که به میل خود باشد انتخاب می کنند.
اما بر اساس قوانین کلی فدراسیون های ورزشی، راه های کسب درآمد یک مجموعه ورزشی باید در چهارچوب قوانین ورزشی و مسایل فرهنگی مرتبط با آن کشور پیگیری و به مخاطبان ارائه گردد.
البته باید به این موضوع توجه داشت باشگاه هایی که به شرکت های سهامی تبدیل شده اند و یا به بازار بورس کشورشان راه پیدا کرده اند، در چهارچوب فعالیت خود می توانند تجارت های دیگری را نیزانجام دهند.
در ایران، تبلیغات در میادین ورزشی تا حدودی جای خود را باز کرده است؛ در حاشیه رقابت های ورزشی، برندهای مختلفی از گوشه و کنار زمین مسابقه خودنمایی می کنند. هر از گاهی نام برند تولیدکننده و حامی تیم های ورزشی روی لباس بازیکنان، و یا تصویر ورزشکاران جهت تبلیغ، روی بیلبورد های تبلیغاتی مشاهده می شود.
 گسترش تبلیغات ورزشی، حوزه جدیدی از تبلیغات و بازاریابی را پیش روی شرکت های ایرانی باز کرده است؛ با این حال، هنوز در قیاس با بسیاری از کشورها، در ایران، اقتصاد ورزش و تبلیغات ورزشی، نتوانسته اند سهم قابل قبولی از اقتصاد ملی را به خود اختصاص دهند. حرکت به سمت ورزش حرفه ای، و خصوصی سازی باشگاه های ورزشی، میتوانند راه کاری موثر، برای تقویت این بخش از اقتصاد کشور باشد.
باشگاه های ورزشی با جذب حامی مالی، موقعیت های تبلیغاتی به وجود آمده توسط خود را به شرکت ها ارائه می نمایند تا در عوض این کار، منبعی برای تامین هزینه های مالی باشگاه خود را فراهم سازند
تبلیغات ورزشی در سالیان اخیر از تعدادی کثیر مخاطبان برخوردار بوده است و این امر فضایی امن و تاثیرگذار را در تبلیغات بوجود آورده است.
میادین ورزشی خواستگاه پر مخاطب ویژه ی تبلیغات است که با رویکرد بازتاب به مقوله ای خاص در صنعت تبلیغات تبدیل گشته است، و این انتخاب توسط مشتریان بازتاب امنیت سرمایه گذاری تبلیغاتی آنان را تضمین می کند.

ابزارهای تبلیغات در میادین ورزشی

  •  تابلوهای کنارزمین
  • نمایشگرهای تلویزیونی داخل استادیوم
  • تبلیغات بر روی لباس بازیکنان
  • تبلیغات بر روی لباس داوران
  • تبلیغات در ورودی های استادیوم های ورزشی
  • بنرهای تبلیغاتی هنگام اهدای جوایز به ورزشکاران در استادیوم ورزشی
  • آگهی تبلیغاتی از طریق صدا و سیما

مزایای تبلیغات در میادین ورزشی

  • بخاطر مورد توجه بودن برخی از رشته های ورزشی تعداد زیادی از مخاطبان را در بر می گیرد و این یعنی تعداد زیادی تبلیغات را می بینند.
  • بیشتر دیده شدن تبلیغات بخاطر تکرار یک صحنه ورزشی
  • پخش مسابقات در رسانه های داخلی و خارجی سبب می شود که این تبلیغات در شبکه های مختلف رسانه ای دیده شود.
  • زمینه های زیاد برای یک برند با اشکال مختلف، توضیح اینکه یک برند می تواند هم در کنار زمین و هم در نمایشگرهای داخل استادیوم و… دست به تبلیغ می زند.
  • به دلیل تعدا زیاد مخاطب پخش آگهی های بازرگانی بین دو نیمه در نمایشگرهای باعث دیده شدن بیشتر برند می شود.

معایب تبلیغات در میادین ورزشی

  • تبلیغات در میادین ورزشی باعث کاهش تمرکز بازیکنان می شود.
  • تبلیغات در میادین ورزشی باعث به هم ریختن نمای استادیوم ورزشی می شود.
  • تراکم های تبلیغاتی زیاد در میادین ورزشی باعث کاهش اثربخشی تبلیغات می شود.
  • محدود بودن زمان و پراهمیت بودن یک بازی موجب ندیده شدن تبلیغات می شود.

онлайн оптимизация сайта

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ