Take a fresh look at your lifestyle.

پوستر سی و سومین دوره جایزه کتاب سال ایران/ساعد مشکی

0

poster-saed-meshki

پوستر سی‌وسومین دوره کتاب سال با حضور مجید غلامی جلیسه، مدیر عامل خانه کتاب و حجت‌الاسلام محمدعلی مهدوی راد، دبیر علمی کتاب سال در سرای اهل قلم رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این مراسم که ۲۷ دی‌ماه برگزار شد مهدوی راد گفت: سی‌وسومین دوره کتاب سال با یک تحول و نقطه عطف به صورت پُربار به کار خود ادامه می‌دهد. این نقطه عطف، حرکت به سوی الکترونیکی شدن فرایند جایزه است. جمهوری اسلامی ایران از طرفی تکیه بر اندیشه‌های ناب ثقلین دارد و از طرف دیگر همواره مهد فرهنگ و اندیشه بوده است. بنابراین طبیعی است که همیشه توجه ویژه‌ای به کتاب داشته باشد.

دبیر علمی سی و سومین دوره کتاب سال با بیان اینکه حدود ۱۰ روز آینده ارزیابی نهایی آثار به پایان می رسد، گفت: از میان حدود ۵ هزار اثر ارسالی، ۲۵۰ عنوان کتاب به مرحله اول داوری و از این تعداد ۲۱۸ عنوان به مرحله نهایی داوری سی و سومین دوره کتاب سال راه یافتند.

در ادامه، مجید غلامی جلیسه، مدیر عامل خانه کتاب گفت: طبق برنامه ریزهای سال گذشته تصمیم بر این بود که سبک جدیدی در روند اجرایی و علمی جشنواره و جایزه کتاب سال داشته باشیم؛ به طوری که سیستم الکترونیکی داوری برای اولین بار توانست سرعت و دقت بیشتری را در بررسی آثار رسیده در جایزه کتاب سال به همراه داشته باشد.

رونمایی از پوستر کتاب سال 94 (2)

مدیر عامل خانه کتاب ادامه داد: الکترونیکی شدن جشنواره ها کمک کرد تا ظرفیتها و امکانات بهتری فراهم شود. به طور مثال سالهای پیش به دلیل مرکزیت جشنواره در تهران، از حضور داوران شهرستانی بی بهره بودیم اما امسال با الکترونیکی شدن جشنواره، دایره داوران گسترش یافت و توانستیم از حضور داوران شهرستانی نیز بهره‌مند شویم و شفاف سازی روند داروی از ابتدا تا انتها از دیگر نکات مثبت الکترونیکی شدن است.

مدیرعامل خانه کتاب عنوان کرد: بعد از اتمام سی و سومین جایزه کتاب سال، فراخوان سی و چهارمین دوره آن را اعلام می‌کنیم.

جلیسه گفت: جایزه کتاب سال آیینه تمام‌نمای عمق آثاری است که در یک ساله اخیر در سطح کشور منتشر شده‌اند. این جایزه یکی از مهمترین رویدادهای کتاب در ایران و جهان است.

در ادامه، افشین داورپناه، معاون فرهنگی خانه کتاب به پوستر سی و سومین دوره جایزه کتاب سال اشاره کرد و گفت: ساعد مشکی این پوستر را طراحی کرده است. در فرهنگ ایران درخت سرو نماد جاودانگی و تدام حیات است و به خاطر اهمیت پرداختن به موضوع کتاب از این نماد در طراحی پوستر کتاب سال استفاده شده است.

داورپناه با بیان اینکه استمرار و تداوم یک رویداد همیشه نشان دهنده استمرار حیات آن موضوع در جامعه است، گفت: ۳۲ دوره از جایزه کتاب سال با همت و تلاش متولیان امر برگزار شد. این امر نشان دهنده اهمیت علاقه مندان به کتاب است که سعی کردند این رویداد را زنده نگه دارند.

وی ادامه داد: کتاب سال به معنای مراسم، جشنواره یا مسابقه ای برای رقابت کتاب ها نیست بلکه نمادی برای علاقه مندان به فرهنگ و تداوم ادامه حیات کتاب در جامعه است.

داورپناه در پایان به اهمیت و کارکرد برگزاری مراسم، جشنواره ها و… در حوزه های فرهنگی اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم مرتبط با کتاب باید افزایش پیدا کند چرا که این برنامه ها بهانه ای برای پرداختن به مقوله کتاب است تا کتاب در محوریت و مرکزیت دغدغه های فرهنگی قرار بگیرد.

در پایان این مراسم از پوستر سی و سومین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و جایزه جهانی کتاب سال رونمایی شد.

 

منبع

spell queriesкупить скатерть в интернет магазине недорогореставрация паркета недорогоwebsite promotion company

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ