Take a fresh look at your lifestyle.

۷ نکته مهم در بازاریابی اینستاگرامی برای ایجاد صفحه قابل قبول و کسب درآمد از اینستاگرام

نکات مهم و اجمالی در بازاریابی اینستاگرام

برای این که بتوانید در اینستاگرام صفحه ای قابل قبول داشته باشید رعایت نکات زیر می تواند یاری گر شما باشد:

۱- ویرایش پروفایل و تکمیل بیوگرافی

۲- اصول پست گذاشتن در اینستاگرام

۳- استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام

۴- استفاده از استوری اینستاگرام

۵- استفاده از IGTV اینستاگرام

۶- گیمیفیکیشن در اینستاگرام

۷- استفاده از اینفلوئنسرها در اینستاگرام

ویرایش پروفایل و تکمیل بیوگرافی

پروفایل نقشی تعیین کننده و اساسی در جذب مخاطب دارد. بنابراین تمامی موارد پروفایل را تکمیل و مخاطبان را با نوشتن یک بیوگرافی جذاب، ترغیب به فالو کنید. در خط اول بیوگرافی، شعاری را برای خود در نظر بگیرید. این شعار باید به گونه ای باشد که نیاز و خواسته مخاطبان تان را هدف قرار داده باشد.
برای خوانایی بهتر بیوگرافی از استیکیرها استفاده کنید. همچنین بین خطوط با قرار دادن یک نقطه، فاصله ای ایجاد کنید. اگر فروشنده محصولات و یا خدمات هستید، در بیوگرافی آدرس و شماره تماس خود را حتما قرار دهید. در بخش وب سایت پروفایل، آدرسی را وارد کنید. این آدرس می تواند آدرس وب سایت شما، کانال تلگرام و یا غیره باشد. اما اولویت در قرار دادن وب سایت تان در این بخش است.

تصویر پروفایل

از تصویری جذاب و با کیفیت برای پروفایل خود استفاده کنید. این تصویر باید تا حد ممکن ساده باشد. حداکثر از سه رنگ برای تصویر استفاده کنید. بهترین حالت استفاده از دو رنگ و تضاد رنگی است. مثلا بک گراند قرمز و لوگو سفید مثلا بک گراند آبی و لوگو سفید، مثلا بک گراند سیاه و لوگو سفید باشد. تا جای ممکن از بک گراند سفید استفاده نکنید.

بیزنس پروفایل

پروفایل خود را از حالت اکانت شخصی ( Personal Account ) به بیزنس پروفایل (Business Profile) تغییر دهید. با این کار می توانید از بخش آمارگیری اینستاگرام که با نام Insights است استفاده کنید. توسط قابلیت Insights می توانید آمارهای کاربردی را به صورت هفتگی مشاهده کنید.

برخی از آمارهای مهمی که در اختیار شما قرار داده می شود:

  • تعداد بازدید از پروفایل
  • تعداد کلیک بر روی آدرس بخش وب سایت
  • در صورت وارد نمودن ایمیل در بخش تماس، می توانید تعداد کلیک بر روی ایمیل را مشاهده کنید
  • در صورت وارد نمودن دایرکشن (موقعیت مکانی) در بخش تماس، می توانید تعداد کلیک ها بر روی دایرکشن را مشاهده کنید
  • مشاهده تعداد پیج های یونیکی که از پست های شما بازدید کرده اند
  • مشاهده تعداد دفعاتی که پست های شما بازدید شده
  • مشاهده موقعیت مکان هایی که از پیچ شما بازدید کرده اند
  • مشاهده رنج سنی بازدید کننده ها از پیچ شما
  • مشاهده جنسیت مخاطبان شما بر اساس زن و مرد و تعداد آن ها بر اساس درصد
  • و آمارهای دیگر …

اصول پست گذاشتن

برای پست گذاشتن در اینستاگرام باید به نکاتی توجه کنید که عبارتند از:

  • تعداد مناسب پست در روز
  • بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام
  • سایز مناسب پست در اینستاگرام
  • استفاده از تصاویر جذاب در اینستاگرام

تعداد مناسب پست در روز

حداقل ۲ و حداکثر ۴ پست در روز ارسال کنید. فاصله زمانی بین پست ها حداقل باید ۴ ساعت باشد.

بهترین زمان برای ارسال پست

با توجه به شناختی که از مخاطبان تان دارید، بهترین زمان را برای ارسال پست در نظر بگیرید. قطعا در یک بازه زمانی متوجه خواهید شد که پست های شما در چه روزی و چه ساعتی بیشترین لایک و یا کامنت را دریافت می کند. اما بهترین روش این است که بر روی قابلیت Insights در اینستاگرام کلیک کنید، سپس تب Audience را انتخاب و در بخش Followers مناسب ترین زمان ها را مشاهده کنید.
الگوریتم جدید اینستاگرام به این صورت عمل می کند که در ابتدا پست شما را به ۱۰ درصد از فالوورهای تان نشان می دهد، اگر تعداد لایک و تعامل مناسب باشد، به ۱۰ درصد دیگر و به همین صورت ادامه می یابد. بنابراین خیلی مهم است که زمانی را انتخاب کنید که فالوورهایتان فعال باشند.
معمولا در ایران بین ساعت های ۱۲ ظهر تا ۲ بعدازظهر، ۶ عصر تا ۸ شب و ۱۰ شب تا ۱ بامداد بهترین زمان برای ارسال پست است. البته همان طور که گفته شد بهتر است از قابلیت Insights برای این منظور کمک بگیرید.

سایز مناسب پست

برای پست در اینستاگرام می توانید از سایز ۱۰۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل استفاده کنید.

استفاده از تصاویر جذاب

برای پست های اینستاگرام خود از تصاویر جذاب و با کیفیت استفاده کنید. تصاویر جذاب و با کیفیت، مخاطبان را ترغیب می کنند پروفایل شما را مشاهده و در صورت تمایل فالو کنند. برای تصاویر خود از جلوه های مناسبی استفاده کنید. سعی کنید یک افکت مناسب را انتخاب و در صورت امکان همیشه از آن جلوه استفاده کنید.

نکات مهم در بازاریابی اینستاگرام

استراتژی تولید محتوا

سعی کنید برای تولید محتوا در اینستاگرام، یک استراتژی مناسب در نظر بگیرید. برخی از نکات مهم در استراتژی اینستاگرام عبارتند از:

  • تولید محتوای آموزشی
  • نحوه استفاده از هشتگ (#)
  • درج موقعیت مکانی در اینستاگرام
  • استفاده از مناسبت های تقویم
  • قرار دادن تصاویری از محل کار
  • ارائه کوپن و بن تخفیف در اینستاگرام
  • چالش های متنی اینستاگرام

تولید محتوای آموزشی

قبل از ارائه محصول یا خدمات در پیج، به تولید محتوای آموزشی مرتبط با کسب و کارتان بپردازید. این آموزش ها را در قالب تصویر یا ویدئو در پیج قرار دهید. با این کار اولا ارزش افزوده ای را به مخاطبان تان داده اید، ثانیا مخاطبانی که علاقه مند به حوزه کاری شما هستند، ترغیب می شوند شما را فالو کنند.
می توانید آموزش هایی را به صورت سریالی ایجاد و در چندین پست آن ها را قرار دهید. همچنین می توانید یک آموزش سریالی را در یک پست قرار دهید. البته تعداد این آموزش ها باید ۱۰ مورد باشد. حتما در کپشن یا خود پست عنوان کنید که آموزش ها را ورق بزنند.

نحوه استفاده از هشتگ (#)

امروزه اکثر کسب و کارها و برخی افراد، برای بالا بردن تعداد فالوور هدفمند کردن بازاریابی، از ربات های اینستاگرامی استفاده می کنند. این ربات ها بر اساس معیارهای خاصی که یکی از آن ها هشتگ است فعالیت می کنند، به عنوان مثال، برای ربات مشخص می کنند که اگر در کپشن با کامنت پستی هشتگ قهوه بود، آن را لایک کن، فالو کن، کامنتی قرار بده و در کل تصمیماتی که برای ربات مشخص شده اعمال می شود.
بنابراین بهتر است از هشتگ های مناسبی برای پست خود استفاده کنیم. برای پیدا کردن این هشتگ ها کافی است در بخش جستجو کلمه مورد نظر را وارد کنیم و به تب برچسب ها ( Tags ) برویم. اگر تعداد پست هایی که برای هشتگ ارسال شده بیشتر از ۵ هزار باشد، این هشتگ می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.
حداکثر از ۷ هشتگ استفاده کنید. زیرا بیشتر از این تعداد، اینستاگرام ممکن است پست شما را به عنوان اسپم تلقی کند. بهتر است از هشتگ های یک کلمه ای استفاده کنید. در صورتی که هشتگ شما چند کلمه ای باشد بین آن ها از خط زیرین (_) استفاده کنید.

درج موقعیت مکانی

یکی دیگر از معیارهای فعالیت ربات های اینستاگرامی، استفاده از موقعیت مکانی است. برای ربات مشخص می کنند اگر پستی دارای موقعیت مکانی مثلا تهران باشد آن را لایک کند، فالو کند، کامنتی قرار دهد و غیره. بنابراین برای پست و استوری از موقعیت مکانی مناسب استفاده کنید. برای درج موقعیت مکانی در پست کافی است هنگام ارسال پست بر روی افزودن مکان (Add Location) کلیک کنید. اگر GPS گوشی شما روشن باشد، بصورت اتوماتیک موقعیت مکانی شما را تشخیص داده و می توانید از آن استفاده کنید.
برای درج موقعیت مکانی در استوری کافی است در زمان ارسال استوری از بالا بر روی گزینه ی مربعی که دارای دو چشم است کلیک کنید و گزینه LOCATION را انتخاب کنید. در عین حال می توانید بهترین هشتگ را نیز برای استوری تان انتخاب کنید.

استفاده از مناسبت های تقویم

برای مناسبت های تقویم، تصویری مناسب در پیج قرار دهید.

قرار دادن تصاویری از محل کار

سعی کنید تصاویری از محل کار و همچنین همکاران خود در پیج قرار دهید. این تصاویر حس اعتماد و خوبی را به مخاطبان تان منتقل می کند.

ارائه کوپن و بن تخفیف 

اگر شما دارای وب سایت هستید، کوپن ها و بن های تخفیفی برای محصولات یا خدمات خود در نظر بگیرید و آن ها را فقط از طریق اینستاگرام اطلاع رسانی کنید. با این کار مخاطبانی که همواره به محصولات یا خدمات شما نیاز دارند، پیج شما را دنبال می کنند.

چالش های متنی 

برای تعامل بیشتر در اینستاگرام، می توانید از چالش های متنی استفاده کنید. به عنوان مثال سوالی را مطرح کنید که در حوزه کسب و کارتان، موضوعی را به چالش می کشد. با این کار تعامل مخاطبان تان بیشتر می شود و پیچ شما شانس بیشتری برای قرار گرفتن در بخش اکسپلور (Explore) کسب می کند.

نکات مهم در بازاریابی اینستاگرام

استفاده از استوری

در اینستاگرام قابلیتی با نام استوری (Story) وجود دارد که می توانیم عکس، متن و یا ویدیوئی را در آن قرار دهیم. استوری پس از گذشت ۲۴ ساعت، به صورت اتوماتیک حذف خواهد شد. البته می توانید آن را در گالری گوشی خود ذخیره و یا آن را Highlight کنید تا در پیج شما ذخیره و نمایش داده شود. زمان استوری حداکثر می تواند ۱۰ ثانیه باشد.
سایز مناسب استوری در اینستاگرام:
برای استوری در اینستاگرام می توانید از سایز عرض ۱۰۸۰ پیکسل در ارتفاع ۱۹۲۰ پیکسل استفاده کنید.

استوری لایو (STORY LIVE)

قابلیت دیگری در اینستاگرام با نام استوری لایو (Story Live) وجود دارد که شما می توانید به صورت ویدیویی و زنده با مخاطبان تان ارتباط برقرار کنید. با استفاده از این قابلیت، شما می توانید به ارائه محتوایی جذاب بپردازید تا اولا مخاطبان فعلی خود را راضی و همچنین مخاطبان جدیدی را جذب کنید. همچنین می توانید به معرفی و توضیحات بیشتر یک محصول یا خدمات بپردازید.

استفاده از IGTV

قبلا برای قرار دادن ویدئو محدودیت زمانی وجود داشت. یعنی حداکثر می توانستید ویدئوهای یک دقیقه ای در اینستاگرام قرار دهید. اما با وجود ارائه سرویس IGTV عملا این محدودیت برداشته و می توانید ویدئوهایی با زمان بیشتر در اینستاگرام قرار دهید. همچنین شما می توانید کانال هایی را در IGTV ایجاد و به صورت منظم و دسته بندی شده به قرار دادن ویدئوهای مورد نظر خود بپردازید. در IGTV ویدئوهایتان باید به صورت عمودی باشند. در آخر توصیه می شود از این قابلیت نهایت استفاده را ببرید و ویدئوهایی در قالب آموزش، معرفی، اطلاع رسانی و غیره قرار دهید.

گیمیفیکیشن

گیمیفیکیشن یا بازی سازی، به زبان ساده یعنی استفاده از قواعد و عناصر بازی در فضای غیر بازی. به عنوان مثال، شما برای پرواز از یک آژانس پرواز بلیطی تهیه می کنید. این آژانس پس از خرید به شما کارتی را می دهد. بر روی کارت نوشته شده هر ۱۰ کارت یک پرواز مجانی. این موضوع بصورت ناخودآگاه، شما را وارد یک بازی می کند تا اگر مجددا نیازی به پرواز داشته باشید باز هم به همان آژانس مراجعه کنید.
برگزاری مسابقه در اینستاگرام، یکی از روش های ایجاد گیمیفیکیشن است. مسابقاتی را در پیج اینستاگرام خود برگزار و در پستی دیگر هم برنده مسابقه را در قالب تصویر یا ویدئو معرفی کنید. این مسابقات می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • حدس زدن نتیجه یک بازی
  • منشن کردن کاربران توسط فالوور هایتان در زیر پست شما
  • پرسیدن سوال و ارائه جایزه به بهترین پاسخ
  • و موارد دیگر.

استفاده از اینفلوئنسرها

اینفلوئنسر، به فرد شناخته شده و تأثیر گذار در شبکه های اجتماعی گفته می شود. امروزه کسب و کارها، با استفاده از آن ها، پیج اینستاگرام، محصولات و یا خدمات خود را تبلیغ می کنند. همچنین بازاریابی که با استفاده از این روش و در ابعاد گسترده تری انجام می شود را اینفلوئنسر مارکتینگ با بازاریابی با فرد تأثیر گذار می نامند. در صورت داشتن بودجه کافی، می توانید از این افراد نیز استفاده کنید.
نکته مهمی که باید در اینفلوئنسر مارکتینگ در نظر بگیرید این است که اینفلوئنسری انتخاب کنید که مناسب جامعه هدف و مخاطبان شما باشد.

منبع: نوکارتو

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.