Take a fresh look at your lifestyle.

۷ راهکار بازاریابی برای فروشگاه های اینترنتی زمانی که محصول جدیدی برای ارائه ندارند

بهترین راهکارهای ارتباط با مشتریان و فروش بیشتر در زمانی که محصول جدیدی برای ارائه ندارید

آیا در کسب و کار خود نیاز دارید که رابطه تان را با مخاطبین و مشتری های خود حفظ کنید؟ یا در بازه ای از زمان قرار دارید که محصول جدیدی برای ارائه ندارید!

اما نمیدانید به مخاطبین و کاربران کسب و کار خود چه پیام و ایمیلی بفرستید؟

در چنین لحظاتی چگونه باید ارتباط مان را با مشتری های خود حفظ کنیم؟

راهکارهای بازاریابی وقتی محصول جدید برای ارائه ندارید

در این مقاله به شما چند راهکار ارائه خواهد شد تا از طریق آنها بتوانید در شرایط بحرانی بهترین عملکرد را داشته باشید.

بهترین ها

اگر یک فروشگاه اینترنتی دارید و محصولات خود را از این طریق به فروش میرسانید، در مواقعی که محصول جدید برای معرفی ندارید به سراغ بهترین محصولات خود بروید. مخاطبین و مشتری های شما همیشه دوست دارند بدانند و کنجکاوی میکنند که کدام محصول شما بیشترین فروش را داشته است.

یا اگر یک سایت برای کسب و کار خود دارید، پربازدید ترین مطلب ها را با آنها به اشتراک بگذارید و به انها یک ایمیل ارسال کنید و حتی میتوانید به آنها پیشنهادهای خودتان را بدهید.

ایمیل مارکتینگ

به طور مثال توصیه کنید مطلب خاصی از سایت را بخوانند.

باز هم تاکید میکنیم که به هیچ عنوان نیاز نیست این مطلب جدید باشد!

پس با خیال راحت به مخاطبین خود پیامی بفرستید که در آن بهترین محصولات و مقالات کسب و کارتان معرفی شده اند.

گرفتن پیشنهاد

یکی دیگر از کارهایی که میتوانید انجام دهید درگیر کردن مشتری ها با کسب و کارتان است.

یک فرم یا پیامی آماده کنید و از مشتری های خود بخواهید برای بهبود کسب و کارتان به شما پیشنهادهایی بدهند.

این روش درگیر کردن مشتری و مخاطب و درخواست ارسال پیشنهاد از سوی آنها می تواند باعث ترغیب آنها شود که بیشتر به کسب و کار شما توجه کنند.

همچنین طبق ایده های بازاریابی عصبی، درخواست کمک از مشتری باعث میشود حس بهتری به کسب و کار شما داشته باشند.

از مشتری های خود بخواهید به سراغ مقاله یا محصولی خاص بروند و نظر خود را درباره آن بنویسند.

درخواست نوشتن کامنت

مزیت اینکار ایجاد تایید اجتماعی بر روی مقاله یا محصول شما میباشد.

در این صورت است که بقیه متوجه وجود هواداران زیادی برای محصول شما میشوند.

راهکارهای بازاریابی وقتی محصول جدید برای ارائه ندارید

 معرفی یکی از اعضای تیم

اگر شرایط شما به گونه ای هست که میتوانید یکی از اعضای تیم خود یا کارمندانتان را به دیگران معرفی کنید، از انجامش غافل نشوید.

چراکه برای بسیاری از افراد جالب است که با کارمندانی که در بخش های فروش و پشتیبانی فعالیت میکنند آشنا شوند.

پاسخ به یک سوال متداول

شما میتوانید در یک پیام یا ایمیل به سوالهای متداولی که مشتریان میپرسند پاسخ دهید.

فروش ویژه

برای یکی از محصولات خود تخفیف ویژه در نظر بگیرید و تخفیف تان را از طریق پیام و ایمیل به گوش مشتری های خود برسانید.

با انجام اینکار موفق میشوید هیجان و بازدید سایت و فروشگاه اینترنتی خود را بالا ببرید.

راهکارهای بازاریابی وقتی محصول جدید برای ارائه ندارید

البته بهتر است برای کسانی که قبلا این محصول را از شما خریده اند، این پیام را ارسال نکنید.

قبل از ارسال پیام آنها را از لیست خارج نمایید.

کمک به مشتری

تصور کنید یکی از دوستان شما برایتان پیام یا ایمیلی ارسال میکند. متن پیام به این صورت است: (( میخواستم مطلب مهمی را برایت بگویم. برای خواندن مطلب لطفا بر روی لینک زیر کلیک کن!))

چه حسی به شما دست خواهد داد؟

قطعا توقع دریافت چنین پیامی را از دوست خود نخواهید داشت.

با توجه به موردی که در بالا به آن اشاره کردیم میتوانید گاهی ایمیل و پیامی به مشتری های خود ارسال کنید و با آن پیام به آنها کمک کنید.

باز هم به سراغ مثال برویم تا موضوع را بهتر متوجه شوید.

اگر شما طراحی سایت انجام میدهید و شغل شما محسوب میشود، به مشتری های خود از وجود یک باگ امنیتی خاص به طور مثال خبر دهید.

لازم نیست با کمک لینکی به سایت و فروشگاه اینترنتی شما وارد شوند و از این خبر آگاه شوند.

نتیجه گیری

مواردی که در بالا ذکر شد، بهترین راه حل ها برای مواقعی که سردرگم هستید و دلتان میخواهد ارتباطتان را با مشتری ها و مخاطب های خود حفظ کنید، می باشند.

از امروز به صورت جدی تصمیم بگیرید حداقل هفته ای یکبار برای مخاطبین خود پیام و ایمیلی ارسال کنید.

از مطالب این مقاله کمک بگیرید و کسب و کار خود را توسعه دهید.

موفقیت در چند قدمی شما قرار دارد.

منبع: پراوش

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.