Take a fresh look at your lifestyle.

۱۰ روش بازاریابی برای بهبود عملکرد فروش و کاهش هزینه های فروش

چگونه می توانیم عملکرد فروش را بهبود ببخشیم؟

امروزه روند فروش ازهر چیزی که فکرش را بکنید سریع تر در حال تغییر است. در چشم به هم زدنی رقبای جدیدی برای کسب وکارتان ظاهر می شوند، محصولاتی شبیه به محصولات شما تولید می کنند و خدماتی همچون خدمات شما ارائه می دهند. عرصه کسب وکار مانند زمین مسابقه است، کسی برنده می شود که با آمادگی بیشتر در میدان حاضر شود.

مهم نیست که در چه صنعتی فعالیت دارید، مطمئناً چند سال پیش رونق کسب وکارتان بیشتر بود ولی الآن به اندازه قبل روال کار خوب پیش نمی رود. موافقید؟

در این شرایط فرصتی برای آزمون وخطا وجود ندارد، یا اینکه بخواهید تغییری در محصول یا خدمات ایجاد کنید، در این زمان تنها ابزار کاربردی و کمکی به شما فروش است. در این مقاله برخی از اقدامات اساسی را مطرح کرده ایم که می توانید برای بهبود عملکرد فروش خود و کاهش هزینه های فروش از آن ها استفاده کنید. با استفاده از این روش ها بقای کسب وکارتان را ضمانت کرده اید.

۱- مأموریت خود را مشخص کنید.

شما قرار است چه خدمتی به جامعه خود داشته باشید را مشخص کنید. بهترین کاری که می توانید برای ارزش رساندن به جامعه انجام بدهید چیست؟ به چه کسانی می توانید منفعت برسانید؟ چگونه رسیدن به این چشم اندازها فراهم می شود؟ مردم برای استفاده از خدمات یا محصولات شما چقدر حاضرند بپردازند؟ اگر به سؤالات بالا نتوانید به درستی پاسخ دهید یعنی هنوز مأموریت خود را مشخص نکرده اید!…

۲- مأموریت را با اهداف بخش بندی کنید.

اهداف اجرایی را که می توانید کنترل کنید، بنویسید. (تعداد تماس های فروش در هرروز، پروپوزال ها در هرماه، تعداد افراد بازاریابی شده در هر هفته و…) اهدافی که نتایج را برمی گرداند نیز بنویسید، زیرا اندازه گیری این اهداف موجب پیشرفت یا پسرفت کسب وکارتان می شود. (میزان فروش در هرماه، تعداد اقلام هر فاکتور در هر بار فروش و …) باید اهداف اجرایی را افزایش دهید تا به نتایج خوبی برسید. اهداف توجه شمارا متمرکز کرده و میزان فعالیت شمارا تقویت می کنند. درواقع وقتی هدف داشته باشید، می دانید الآن کجای کار هستید و فردا قرار است به کجا برسید.

۳- به نیازهای مشتری بفروشید.

گاهی اوقات مشتریان شما چیزی را می خرند که به آن نیاز دارند. چگونه می توانید مشتری را متقاعد کنید که نیازش را با خریدن محصول شما برطرف کند؟ ترفندی که می توانید در جواب به این سؤال به کاربندید این است که باید ویژگی های محصول یا خدمات خود را که هزینه های مشتری را کاهش می دهد و مشکلات ایشان را حل می کند برجسته کنید.گاهی اوقات می توانید محصولات خود را تغییر دهید، تا نیاز مشتری فراهم شود.

۴- به مشتری توجه کنید.

بازاریابی مؤثر، پیگیری در امر فروش، مذاکرات قوی فروش و طرح سؤالات استراتژیک برای پرسیدن از مشتری، میزان توجه شما نسبت به مشتری را نشان می دهد. مشتری را دقیق پیگیری کنید. کلید حفظ مشتری دادن خدمات خوب و ایجاد تجربه خوب از شما و برندتان است.

برای اینکه بدونید چقدر مشتریانتون رو پیگیری کنید کلیپ پیگیری مشتری تا چه حد؟رو از دست ندهید.

بازاریابی و مشتری مداری

۵- برای فروختن بازار هدف انتخاب کنید.

این مرحله اساسی ترین مرحله درفروش است. به چه کسانی باید بفروشید و چرا؟ به مشتریان هدف خود چه چیزی خواهید گفت و چرا؟ شما چه سؤالاتی از آن ها می پرسید و چرا؟ برای هر نیاز مشتری چه پیشنهادانی خواهید داشت و چرا؟ چه زمانی از مشتری می خواهید که سفارشش را بدهد؟ اگر شما و کارمندانتان در هر مرحله از فرایند فروش حس می کنید که ضعف دارید، باید با آموزش دیدن، مهارت های خود را تقویت کنید.

۶- بپرسید، گوش کنید و عمل کنید.

بهتر از هر چیزی، این سه کلمه موفقیت درفروش را خلاصه می کند. سؤالاتی که شما از مشتریان می پرسید باید خلاق، برنامه ریزی شده، مرتبط، و مستقیم باشد. مهارت گوش دادن شما باید بسیار پیشرفته باشد. شما باید به نیازهای ایشان پاسخ دهید و اقداماتی را انجام دهید که ثابت کند که به مشتری گوش داده اید و می خواهید به او بفروشید.

۷- مسئولیت پذیر باشید.

درک کنید که شما رهبر تیم هستید. برای خدمات و محصولات خود تیم پشتیبانی بگذارید. به تیم پشتیبانی و خدمات پس از فروش آن قدر اعتبار بدهید که حتی اگر در شهرهای دیگر وقتی مشتری به مشکل برخورد کرد تیم پشتیبانی شما بتواند خدمات ارزنده ای به مشتری ارائه کند و همه چیز را درست کند تا اعتبار کسب وکارتان همیشه پابرجا بماند. درواقع مسئولیت خطاهای خود را بپذیرید. زیرا مشتریان به شما و محصولات و خدماتتان اعتماد کرده اند.

۸- اصول را رعایت کنید.

حتی اگر در حرفه ی خودتان بهترین هستید هم برای بهبود عملکرد فروش شما هنوز جای بهبود وجود دارد. تصمیم بگیرید که نقاط ضعف خود را بهبود ببخشید و اهداف را تنظیم کنید. خودتان را مجبور کنید تا کارهایی را انجام دهید که دوست ندارید. در مذاکرات فروش و در ارائه پیشنهادات به مشتری، خلاق باشید. سعی کنید بهترین فروشنده ها را داشته باشید و همیشه خودتان را با ایده آل ها مقایسه کنید و به رفع نواقص بپردازید.

۹- نگرش خود را توسعه دهید.

نگرش شما قابل کنترل است. باورهایی را که باعث می شوند موفقیت شمارا محدود کنند تغییر دهید. عادت های فکری شما میزان تعهد، شور و شوق، استقامت، انعطاف پذیری، شادی و اعتمادبه نفس را کنترل می کند. از افکارتان آگاهی داشته باشید، افکار نامناسب خود را تشخیص دهید و برای تغییر دادن آن ها برنامه ریزی کنید. با تمرین و ممارست و گذشت زمان می توانید به آن فردی که می خواهید تبدیل شوید.

۱۰- زمان خود را به حداکثر برسانید.

برای بهبود عملکرد فروش شما باید بر روی اهداف خود تمرکز کنید. یک برنامه ایده آل ایجاد کنید و زمان واقعی اجرای هر فعالیت را به طور روزانه اندازه بگیرید و در جدول برنامه خود بنویسید. هرروز سعی کنید هر فعالیت را در زمان کمتری انجام دهید. بعد از مدتی متوجه می شوید که سرعت عملتان در هر فعالیت ( تماس، مذاکره و …) چقدر زیاد شده است و در طول سال چقدر زمان برای فعالیت های دیگر همچون رشد و یادگیری خواهید داشت.
امیدواریم نکات بالا را به کاربندید و به نتایج دلخواهتان دست پیدا کنید.

منبع: اقیانوس آبی

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.