تعدادی از اثرگذارترین کمپینهای تبلیغاتی سال ۲۰۱۵
از انواع تبلیغات خلاقانه در ایستگاههای اتوبوس که منجر به لذتبخش شدن انتظار شده گرفته تا تبلیغات چاپی در مجلات که منجر به توقف بیشتر خوانند بر روی یک صفحه خاص میشود، بسیاری از تبلیغات در اطراف ما همچنان موجب شوکه شدن و به فکر فرو رفتن بیشتر و بیشتر ما میشوند.
در سال ۲۰۱۵ که تقریباً به پایان آن نزدیک میشویم، تبلیغات خلاقانه بسیاری در سطح کشورهای مختلف مورد استفاده قرارگرفته، که کم و بیش گاهی اقدام به معرفی برخی از آنها در این سایت کردهایم و البته در این مطلب هم میخواهیم به معرفی سه نمونه از این موارد اشاره کنیم که پا را از عناصر طبیعی و عادی تبلیغات چریکی فراتر گذاشته و واقعاً منجر به جلب و توجه بیننده شدهاند
یکی از موفقترین و به یادماندنی ترین این کمپینها، کمپینی به نام ۲۸ Too Many است که در تلاش برای ایجاد آگاهی نسبت به ختنه زنان در کشورها مختلف تشکیلشده بود. این کمپین در تلاش است تا این حقیقت را به مخاطبین انتقال دهد که ختنه زنان تنها چیزی نیست که در کشورها آفریقایی یا خاورمیانه در جریان باشد، بلکه زنان در همین کشورهای اروپایی نیز در خطر زیادی هستند. این کمپین بسیار ساده و مؤثر بود و در آن پرچم برخی از کشورهای اتحادیه اروپا از قبیل انگلیس، آلمان، سوئد، ایتالیا و سوئیس در حالی مورد استفاده قرارگرفته بود که طرح آنها بر روی سطحی از چرم خشن و خشک نقش بسته بود و در میانه آنها گویی آثاری از بخیه و باقیمانده خون خشک شده قرار داشت. تأثیر آن بهگونهای بود که انگار ظاهر هر پرچم به شکل یک فرد قربانی ناقص سازی جنسی زنانه درآمده است.
این کمپین تبلیغاتی به واقع بیانگر مسئله محدود شدن کودکان کار و چگونگی تشدید شدن این مسئله با رفتار مصرف گرایانه ما است. این تبلیغ تضمین میکند که حقیقت آزار دهندهای که همه میدانند در پشت صنعت مد پنهان شده است دور از دید و ذهن عموم نیست و نباید باشد. به نظر بسیاری از فعالان عرصه تبلیغات این یکی از کمپین فوقالعاده تأثیرگذار در سال گذاشته بود است.