Take a fresh look at your lifestyle.

شناخت مفاهیم زیباسازی تبلیغات محیطی

0

 

مفاهیم-زیبا-سازی-تبلیغات-محیطی-۳۵۰x245

 

تبلیغات محیطی ابزار قدرتمندی در دست مدیران شهری است زیرا با درآمد آن میتوان بسیاری از پروژه های شهری و هزینه های مربوط به شهر را پوشش داد. به همین دلیل در شهرهای بزرگ جهان، فضاهای تبلیغاتی متنوعی برای درآمدزایی طراحی و ایجاد شده است. با درنظرگرفتن نیازهای مردم در جامعه اطلاعاتی امروز, توسعه کاربردی رسانه های تبلیغات محیطی میبایستی با توجه به اخلاقیات, فرهنگ, و ارزش های اصیل جامعه ایرانی عجین گردد تا با استفاده از فن آوری روز, و دانش و خرد انسانی پاسخگوی بسیاری از درخواست های آگهی دهندگان و حتی آگهی بینندگان در سطح شهر باشد.

برخی از مفاهیم زیبا سازی در تبلیغات محیطی

فلسفه ای جامع نگرانه به زیباسازی شهری است که بر مبنای آن، عناصر سازنده زیبا سازی شهری، در نظامی سلسله مراتبی، عامل پیوند شهروندان به یکدیگر و نیز به کالبد شهر هستند و در کنار برآورده ساختن نیازهای
عملکردی، زمینه های رفاه و آسایش انسان ها را در فضاهای عمومی هستند و هدایت مردم، نظم، آسایش و آرامش را به ارمغان می آورند در قسمت ذیل پایگاه خبری محیطی دات کام شما را با برخی از  مفاهیم زیباسازی تبلیغات محیطی آشنا خواهد کرد :

  • بوجود آوردن سیستمهای ترکیبی تبلیغاتی (اطلاعات، آگهی،تابلوی نمایش و پیکره کاربردی) : به معنای یک تابلو تبلیغاتی، صفحه های نمایشی ، نقاشی ، طراحی ، پیام و لوح ، پوستر ، بیل بورد در فضای آزاد یا چیزهای دیگری که طراحی شده یا به کار برده می شود ، برای تبلیغ یا هر قسمتی از تبلیغات یا محتوی که آگاهنده آن میباشد.
  • images (5)استفاده از رسانه تبلیغات محیطی بعنوان یک عنصر زیباساز و هویت بخش در محیط شهری : مجموعه ای از عوامل طبیعی و مصنوع است که تحت تاثیرویژگی های خاص طبیعی، فرهنگی، اجتماعی واقتصادی آن شهر خاص شکل گرفته است و در واقع شخصیت، ذات یا حقیقت یک چیز را در بر می گیرد.
  • ارتقای سطح کیفی اطلاعات و تبلیغات محیطی و نزدیک نمودن به معیارهای جهانی : هرگونه اطلاع رسانی و تبلیغ اعم ازفرهنگی، اجتماعی، هنری، خدماتی و تجاری ازطریق نوشتاری و تصویری و حجمی که به وسیله ابزار وپیکره های تبلیغاتی ثابت، متحرک، دائم و موقت که در معرض دید شهروندان قرار می گیرد، تبلیغات محیطی محسوب می گردد و با بالا بردن سطح کیفی اطلاعات می توان به معیارهای جهانی دست یافت.
  • هماهنگی با معماری و عناصر مبلمان شهری اصیل و با ارزش : به مجموعه وسیعی از وسایل، اشیا، دستگاه ها، نهادها، خرده بناها و عناصری گفته می شود که جهت ایجاد آسایش، حفاظت، زیبایی، راحتی، راهنمایی و… به کار گرفته می شود که شامل:

    تجهیزات کاربردی :
    تعیین جهت و ارائه اطالعات مانند تابلو راهنما و نام گذاری ها…، ارائه مقررات مانند تابلو راهنمایی و رانندگی و تابلوهای اخطار…، ارائه کاال و محصوالت مانند کیوسک روزنامه– صندوق پستی و …، مبلمان ثبتی مانند پارکومتر ها و تقویم ها.

تجهیزات ایمنی و اسایش : مانند اقامتگاه ها و پناه گاه ها،نیمکت ها ،الچیق ها( حفاظتی مانند )نرده، حصار( و روشنایی
وسایل فرهنگی مانند : مجسمه ها- المان ها)و فضای سبز مانند(باغچه ها- گلدان ها و پارک).

images (7)دوام کاربرد تابلو و ساختار آن، بگونه‏ای که در مقابل خرابکاری های عمومی مقاوم باشد : همچنین ارتقای ساختار شهری از نظر کیفیت اطلاع‌رسانی، زیبایی محیط و دوام کاربرد تابلو و ساختار آن، بگونه‏‌ای که در مقابل خرابکاری‌های عمومی مقاوم باشد در کنار دوام اجرای پیکره در طول زمان و رعایت استانداردهای زیست محیطی ISO و دیگر استانداردهای معتبر جهانی نیز فاکتورهای دیگری است که باید در تبلیغات محیطی به آن توجه داشت.

 دوام اجرای پیکره در طول زمان، یعنی دچار کهنگی از نظر زیبایی و فرم نشود : تبلیغات محیطی می‌تواند جنبه‌‏های مختلفی داشته باشد. این موضوع از نظر سیمای شهر، مخاطبین و شهروندان، تبلیغ و شیوه‏‌های طراحی و نمایش آن قابل بررسی است. شیوه نمایش تبلیغ با توجه به انتخاب نوع ابزار ارتباطی می‌تواند تاثیرات متفاوتی داشته باشد زیرا نوع نمایش و طراحی ابزار رسانه برای انتقال مفهوم پیام در ذهن مخاطب، بسیار موثر و ماندگار خواهد بود بر همین اساس باید در انتخاب سازه تبلیغاتی و دوام آن دقت عمل لازم اعمال شود تا بر اثر باد و بارندگی و عوامل محیطی دیگر دچار آسیب نشود و از طرفی بعد از نصب تابلو باید مراقبت های لازم تا زمان پایان اکران صورت گیرد تا دچار گهنگی نشود و زیبایی و فرم آن حفظ گردد.

  • رعایت استانداردهای زیست محیطی ISO و دیگر استانداردهای معتبر جهانی : استانداردهای خانواده ISO  شامل استانداردهای بین المللی در رابطه با سیستم های زیست محیطی می باشد این استاندارد ها در سال ۱۹۹۶ میلادی توسط کمیته فنی ۲۰۷ سازمان ایزو بوجود آمدند . یک سیستم مدیریت زیست محیطی و دیگر استاندارهای معتبر جهانی می تواند به عنوان بخشی از سیستم های جامع مدیریت به حساب آید.
    سیستم ISO شامل ساختار سازمانی ، فعالیت های طرح ریزی ، تعریف مسئولیت ها ، تعیین روش ها و فرایند ها و همچنین در اختیار گیری منابع لازم برای تهیه ، اجرا، بازنگری و حفظ خط مشی زیست محیطی سازمان است که اگر مطابق با این ضوابط پیش برویم می توانیم باعث جلب مشتریان بیشتر و افزایش سهم بازار در سطح بین المللی شویم.

جنبه‏ های مختلف موضوع تبلیغات محیطی

سیمای شهر: شهرداری و سازمان های اداری (شورای شهر، سازمان زیباسازی و …)
مخاطبین و شهروندان: مخاطبین و شهروندان کسانی هستند که در واقع تبلیغات محیطی برای آنها اجرا میشود.
•  تبلیغ و شیوه‏ های طراحی و نمایش : شیوه نمایش تبلیغ با توجه به انتخاب نوع ابزار ارتباطی میتواند به شیوه های متفاوت اجرا شود زیرا نوع نمایش و طراحی ابزار رسانه برای انتقال مفهوم پیام در ذهن مخاطب، بسیار ماندگار خواهد بود و با رعایت مفاهیم زیبا سازی تبلیغات محیطی بر استفاده کنندگان از محیط تاثیر می گذارد.

مرجع :  پایگاه خبری mohiti.comповышение узнаваемости брендастроительство быстровозводимых домовnorth face ve 25 tentф-086устоимость рекламы гугл

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ