Take a fresh look at your lifestyle.

ایمیل مارکتینگ چیست و تکنیکهای آن کدام است؟

0

پرتال تبلیغاتی کشور :واقعیت این است که با توجه به عدم وجود قوانین مشخص در مورد مبارزه با ارسال ایمیل اسپم و حتی پذیرش این مسئله به عنوان یک واقعیت غیرقابل پیشگیری توسط کاربران، باعث شده است که تقریباً هر شکل ضعیفی از اجرای ایمیل مارکتینگ سودده و اقتصادی باشد.

(منظور ما مخاطب واقعی است. حتی یک لیست ایمیل که ادعا می‌شود شامل یک میلیون آدرس فعال است، احتمالاً  شامل بیش از یکصد یا دویست هزار عدد ایمیل فعال نیست).

 

متاسفانه اکثر مدیران کسب و کارها، همین که سود یک کمپین تبلیغاتی از هزینه آن بیشتر باشد، احساس خوشحالی و خوشبختی می‌کنند. آنها می‌گویند: کمپین ما هزینه‌ی خودش را جبران کرد! علاوه بر این هزینه خود را برگرداند، تعداد بسیار زیادی از مردم اسم ما را شنیدند و باعث شد آگاهی از برند (شامل شناخت برند و یادآوری برند) افزایش یابد و همین دستاورد به خودی خود، ارزش بسیار زیادی دارد.

 

ما در درس تفکر استراتژیک و ارزیابی سود و هزینه توضیح داده‌ایم که در چنین مواردی، فقط نباید به تعریف حسابداری سود و زیان نگاه کرد، بلکه تعریف عملیاتی آن را در نظر گرفت. سوال کلیدی این است که:

اگر ما مثلاً یک میلیون تومان یا پنج میلیون تومان یا ده میلیون تومان، برای ایمیل مارکتینگ هزینه می‌کنیم، درآمد و سود بالقوه‌ی چنین کمپینی چقدر است؟ آیا اگر پنجاه میلیون تومان سود ایجاد شود، می‌توانیم خوشحال باشیم که همه چیز خوب است و کمپین اثربخش بوده است؟ یا اینکه باید انتظار دویست میلیون تومان فروش داشته باشیم؟ شاید هم با ده میلیون تومان هزینه برای ایمیل مارکتینگ، نباید بیش از ده میلیون تومان کسب سود، انتظار داشت؟

درس ایمیل مارکتینگ در متمم برای آشنایی بیشتر با ظرفیت‌های این ابزار طراحی شده است.

 

 

 

در مجموعه درس‌های ایمیل مارکتینگ می‌کوشیم به این سوالات پاسخ دهیم:

  • از ایمیل و ایمیل مارکتینگ برای چه اهدافی می‌توان استفاده کرد؟
  • چگونه می‌توانیم کمپین‌های ایمیل مارکتینگ خود را اثربخش‌تر اجرا کنیم؟
  • راهکارهای استفاده از ایمیل برای بازاریابی، #برندسازی و #فروش، بدون ارسال اسپم و تجاوز به حقوق کاربران چیست؟
  • چگونه می‌توانم ایمیل مارکتینگ را از یک حرکت موقت در بازاریابی و #تبلیغات تبدیل کنم؟

و یکی از مهم‌ترین سوال‌ها اینکه: آینده‌ی ایمیل چیست و تا چه زمانی می‌توان روی چنین ابزاری حساب کرد؟ چه جایگزین‌هایی برای ایمیل متصور است؟

تمرین:

۱) آخرین باری که بر اساس یک ایمیل، تصمیم به یک اقدام گرفتید (بازدید از یک سایت، خرید یک محصول، جستجو در وب و …) چند وقت پیش بوده است؟

اگر محدودیتی در شرح آن ندارید، خوشحال می‌شویم به محتوای آن ایمیل اشاره کنید.

۲) معمولاً همه‌ی سایت‌ها – حتی سایت‌هایی که خبر خاصی در آنها وجود ندارد – خبرنامه دارند. در چه صورت ممکن است عضو خبرنامه یک سایت شوید؟

۳) برای ایمیل مارکتینگ، چه آینده‌ای می‌بینید؟ تا چند سال دیگر می‌توان به آن به عنوان یک ابزار جدی نگاه کرد و به نظر شما جایگزین آن چیست؟

توضیح: با توجه به تخصصی بودن درس ایمیل مارکتینگ، برخی از درس‌های آتی نیازمند این هستند که شما ابتدا نظرات خود را در اینجا اعلام کرده باشید و این نظرات، حداقل امتیاز مشخصی را از سوی دوستانتان، از لحاظ آموزنده بودن کسب کرده باشند.

 

 

ترتیبی که گروه متمم برای خواندن مطالب سری ایمیل مارکتینگ به شما پیشنهاد میکند:

چند مطلب پیشنهادی از متمم:

  •  - مدل ذهنی -درس ۱۱ – مدل مارشال مک لوهان برای تحلیل تکنولوژی ها
  •  ( )سمینار پیامها در مذاکره (قسمت اول)
  •  (1)آژانس تبلیغاتی چه وظایفی دارد؟ (۱)
  •  : فایل صوتی درباره موفقیت و برنامه ریزی: نقطه شروع
  •  (): مذاکره حقوق (۱): انتخاب زمان مناسب برای مذاکره افزایش حقوق

национальные парки африкивидеоняня philips avent отзывыotdam darom uaсниму дачу днепропетровскреклама магазинов

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ