Take a fresh look at your lifestyle.

نسخه جدید روابط عمومی

0

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

رسانه ها در حال تغییرند و روابط عمومی ها بطور فزاینَده ای از منابع اطلاعات و اخبار جدید استفاده می کنند. از طرف دیگر، موتورهای جستجو در حال ایجاد تغییراتی در شیوه جستجوی ما هستند؛ آنها در حال تبدیل به دایره المعارف های جدید هستند.

متخصصان روابط عمومی در سراسر دنیا، برای روبرو شدن با این روند و حصول اطمینان از اینکه اطلاعات شان به این شکل جدید رسانه راه می یابد، در حال بحث و مذاکره داغی درباره نسخه جدیدی از حرفه روابط عمومی هستند و این که روابط عمومی درباره مدیریت اطلاعات در قالب رسانه های حدید است.
حال که این شیوه در حال گسترش است، تعاریف ابزارهای سنتی روابط عمومی که تا به حال از آن استفاده می کردیم در حال تغییر است. برای مثال، مطالب مطبوعاتی را در نظر بگیرید. پیش از این، نوشتن یک مطلب مطبوعاتی خوب فقط منوط به این بود که درباره پیشرفت یک سازمان/ شرکت خاص مطلبی در قالب یک گزارش بنویسیم که در آن مهمترین و اصلی ترین موضوع در پاراگراف اول می آید و اطلاعات بعدی با تعیین اهمیت شان در ادامه خواهند آمد.
این، از نظر نسخه جدید روابط عمومی، کافی نیست. در حال حاضر نوشتن مطالب مطبوعاتی مستلزم آن است که در پیش نویس مطلب تان، کلمات کلیدی را در نقاط استراتژیک مشخص کنید تا ماشین های جستجوی آنلاین و دایرکتوری ها بتوانند این کلمات کلیدی را پیدا کنند، و در نتیجه مطلب شما در اعلام نتایج جستجو بالا برود.
پس از آن، قالب جدید نشر مطالب مطبوعاتی رسانه های اجتماعی را داریم که در فضای بلاگ ها گسترش یافته است. در این نسخه جدید نشر مطالب مطبوعاتی، لینک هایی را خواهید یافت به صفحات وب و سایت های بوک مارکینگی که در آنها می توانید اطلاعاتی مربوط به موضوع را در زمینه های تاریخی، روند بازار (trend)، بازار، محصول و رقابت پیدا کنید که مرتباً بروز می شود. به علاوه، این نسخه، لینک هایی هم خواهد داشت به فایل های MP3 یا پادکست هایی (podcasts) از سخنرانی های کوتاه، معرفی های تصویری (graphic presentations) مثل طرح های تولید یا وسعت بازار و غیره، و نیز فیلم تولیدات که توسط کارشناسان شرکت تهیه شده اند.
همچنین لینک هایی هم خواهد بود به پوشش های خبری بروز شده ای از مطالب مطبوعاتی مختلف، تا خبرنگاران بتوانند موضوع را از زوایای مختلف ببینند. همچنین خبرنگاران، از طروق مختلف می توانند مشترک شوند تا مطالب مطبوعاتی آینده را دریافت نمایند. گزینه هایی هم برای خوانندگان وجود دارد که بتوانند مطالب خبری شان را در سایت ها قرار دهند.
همچنین نسخه جدید روابط عمومی در حال ایجاد زیرمجموعه ای از PR است که روابط بلاگری (blogger relations) نامیده می شود. در غرب، بلاگ ها همانطور که تعداد خوانندگان شان بیش از دو برابر منابع خبری بزرگ آنلاین و روزنامه های چاپی است و مرتب هم بر تعدادشان افزوده می شود، در حال تبدیل شدن به رسانه قدرتمند جدید امروز هستند؛ در نتیجه تلاش برای راهیابی اطلاعاتی مثبت درباره شرکت تان در بلاگ های مهم و معتبر و انواع شبکه های اجتماعی به اولویت اول تبدیل شده است.
چقدر از این مسایل به شرایط ایران مربوط می شود؟ این سؤال بزرگ امروز ماست.
لذا هر چه تعداد کاربران بیشتر می شود و هر چه استفاده از وب گسترش می یابد و هر چه رسانه های ارتباطی و اجتماعی بازتعریف می شوند، ما به عنوان متخصصان روابط عمومی باید ذهن خود را باز نگه داریم تا بتوانیم به این سؤال بزرگ امروز ما پاسخ صحیح و منطقی دهیم.

 

наушники юсб с микрофономכיסוי רכבМультитопливные печипродажа bydкупить столовую посуду в интернетепрофессиональное продвижение

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ