Take a fresh look at your lifestyle.

پنج نکته برای تجزیه‌و‌تحلیل داده‌های بازاریابی Marketing

0

تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها می تواند باعث بازگشت سرمایه ROI و توانایی بازاریابان شود. چنانچه راه‌حل‌های ارائه شده بر مبنای این داده‌ها و بررسی دقیق رفتار مشتری باشد بسیار ثمربخش خواهد بود اما آیا می‌دانید که از کجا باید شروع کنید؟!

در دنیای بازاریابی کنونی توانایی جمع‌آوری داده و تجزیه‌و‌تحلیل آن جهت تعامل با کاربران بسیار مهم است و مهمتر آن است که این اطلاعات در زمان صحیح استفاده شوند.
analytics-ss-1920-800x450
قبل از شروع تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها بهتر است این پنج راهنمایی را بخوانید:
۱- مطمئن شوید داده هایتان صحیح است.
داده‌هایی که کیفیت و ارزش پایینی دارند قابل استفاده نیستند. داده‌هایتان مهم‌ترین دارایی کسب‌و‌کار شما هستند. بنا بر‌این قبل از تجزیه‌و‌تحلیل آنها برای جمع‌آوری اطلاعات ارزشمند تلاش کنید.

۲- با انواع داده‌هایتان آشنا شوید و مطمئن شوید همیشه به آنها دسترسی دارید.
برای پیدا کردن یک تصویر کلی از آنچه در جریان است شما به همه‌ی داده‌هایتان در همه‌ی سیستم‌ها و شبکه‌ها نیاز دارید. چنانچه مجهز به سیستم های CRM , HR و ERP هستید بسیار خوش‌شانس هستید، این سیستم‌ها مملو از اطلاعات هستند. از ذخیره سازی اطلاعات و دسترسی داشتن متمرکز به آن اطمینان حاصل کنید.

۳- یک هدف روشن در ذهن تان داشته باشید.
آنچه را که از تجزیه‌و‌تحلیل می‌خواهید به دست بیاورید قبل از شروع در ذهنتان مشخص کنید و تا پایان تلاشتان برای رسیدن به آن اهداف متمرکز کنید.
پس قبل از شروع آنالیز داده‌ها یک گام به عقب رفته و اهدافتان را معلوم کنید.

۴- از ابزار مناسب برای آنالیز داده‌ها استفاده کنید.
با توجه به نوع و حجم داده‌هایتان از بهترین ابزار تجزیه‌و‌تحلیل استفاده کنید. ممکن است در بعضی موارد از منبع‌باز open source استفاده کنید و در بعضی دیگر به یک پایگاه تحلیل داده برای آنالیز نیاز داشته باشید.

۵- متمرکز باشید.
ممکن است اطلاعات زیادی برای آنالیز داشته باشید اما سعی نکنید همه‌ی آن‌ها را تجزیه‌و‌تحلیل کنید. تمرکز خود را روی هدفی که برای آن در تلاش هستید بگذارید. بعضی از شرکت‌ها برای رسیدن به هدفشان دچار ناامیدی می‌شوند و دست از تجزیه‌و‌تحلیل اطلاعاتشان در آن زمینه دست می‌کشند. هرگز ناامید نشوید.
big-data-analytics-ss-1920-800x450
در دنیای دیجیتال امروز تسلط داشتن به تجزیه‌و‌تحلیل اطلاعات می‌تواند منجر به موفقیت یک شرکت گردد و عدم‌آگاهی از آن می‌تواند موجب شکست شود.
پس هم اکنون شروع کنید، داده‌هایتان را جمع‌آوری کنید و تجزیه‌و‌تحلیل آنها را آغاز کنید.

купить посуду оптом в москвеадвокатыантонио бандерас духибланк медицинской справки 086восхождение на гору фиштмедицинские карты цена на

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ