با ارزشترین برندهای دنیا در سال ۲۰۱۵ اعلام شدند interbrand
موسسه اینتربرند Interbrand برای شانزدهمین سال گزارش با ارزشترین برندهای دنیا Best Global Brands را منتشر کرده است.
براساس این گزارش برند اپل و گوگل برای سومین سال پیاپی مقام خود را حفظ کردند. برند اپل با ارزشی برابر با ۱۷۰ میلیارد دلار توانسته رشدی ۴۳ درصدی را برای خود رقم بزند. این رقم برای گوگل با ۱۲ درصد رشد برابر است با ۱۲۰ میلیارد دلار.
برند کوکاکولا Coca-Cola که سالها در جایگاه اول این فهرست قرار داشت اینبار با تجربه افت ۴ درصدی ارزش برند خود، جایگاه سوم را بدست آورده است. برند مایکروسافت Microsoft بسیار نزدیک به آیبیام IBM در جایگاه چهارم قرار گرفته است.
برند آمازون Amazon با ارزشی نزدیک به ۳۸ میلیارد دلار برای اولین بار وارد فهرست ۱۰ برند برتر دنیا شده است.
پنج برند در سال ۲۰۱۵ برای اولینبار وارد فهرست شدهاند: برند لگو Lego در رتبه ۸۲، پیپال PayPal در رتبه ۹۷، برند اتومبیل مینی Mini در رتبه ۹۸، برند موت و چاندون Moët Chandon در رتبه ۹۹ و برند لنوو رتبه صدم فهرست را از آن خود کردهاند.
جالب توجه است که لنوو دومین برند چینی حاضر در فهرست با ارزشترین برندهای دنیا در سال ۲۰۱۵ است، برند هواوی که در سال ۲۰۱۴ وارد این فهرست شده بود در سال ۲۰۱۵ جایگاه ۸۸ را از آن خود کرده است.
برندهای فعال در حوزه فناوری و خودروسازی در سال ۲۰۱۵ مجموعاً ۲۸ جایگاه را گرفتهاند. برندهای فناوری در مجموع بیش از ۳۳ درصد از کل ارزش فهرست با ارزشترین برندهای دنیا را در سال ۲۰۱۵ از آن خود کردهاند.
ده برند برتر دنیا در سال ۲۰۱۵
Apple (#1, +43%)
Google (#2, +12%)
Coca-Cola (#3, -4%)
Microsoft (#4, +11%)
IBM (#5, -10%)
Toyota (#6, +16%)
Samsung (#7, 0%)
GE (#8, -7%)
McDonald’s (#9, -6%)
Amazon (#10, +29%)
رشد یافتهترین برندهای دنیا در سال ۲۰۱۵
Facebook (#23, +54%)
Apple (#1, +43%)
Amazon (#10, +29%)
Hermès (#41, +22%)
Nissan (#49, +19%)
برندهای تازهوارد سال ۲۰۱۵
Lego (#82)
PayPal (#97)
MINI (#98)
Moët Chandon (#99)
Lenovo (#100)