معرفی منابع کارآفرینی: کتاب صفر تا یک نوشته پیتر ثیل-۲
در قسمت اول این بحث، بخشهایی از حرفهای پیتر ثیل در کتاب از صفر تا یک را به همراه یکدیگر مرور کردیم
در ادامهی بحث قبلی، در اینجا قصد داریم مرور بخشهای دیگری از کتاب صفر تا یک را در کنار یکدیگر ادامه دهیم.
در این درس، به مفهوم رقابت و انحصار از دیدگاه پیتر ثیل و همینطور به دیدگاه جالب وی در مورد نحوه خلق انحصارهای بلندمدت و اثربخش خواهیم پرداخت.
اگر چه شاید بحثهایی از جنس حرفهای پیتر ثیل در کتاب صفر تا یک را، در بخشهای مختلف متمم دیده باشیم یا ببینیم، اما دسته بندی و بیان او میتواند اهمیت موضوعات را بیش از پیش، آشکار کند.
انحصار از جمله واژههایی است که برای اکثر ما، بار معنایی منفی دارد. به همین دلیل، اکثر ما یا از شکلگیری انحصار فراری هستیم و یا حتی اگر برای شکل دادن به یک انحصار تلاش کنیم، حاضر نیستیم صریحاً اعلام کنیم که علاقمند به شکلگیری انحصار هستیم.
اما پیتر ثیل از جمله افرادی است که مفهوم انحصار را با بار معنایی مثبت به کار میبرد. او معتقد است که بسیاری از کسب و کارهای بسیار موفق و نوآور، در کنار ویژگیهای مختلف خود، یک ویژگی مشترک هم دارند و آن، ایجاد نوعی انحصار به صورت مشهود یا نامشهود است.
ترتیبی که گروه متمم برای خواندن مطالب سری تفکر استراتژیک به شما پیشنهاد میکند:
سایر نوشتههایی که مطالعه آنها پیشنهاد میشود: