۱۱ قدم برای راه اندازی یک برنامه بازاریابی
موفقیت یک استارتاپ اغلب به رویکردش در بازاریابی وابسطه است.متاسفانه طیف وسیعی از بنیانگذاران ستارت آپ ها اطلاعات کم و حتی ناچیزی در رابطه با اصول بازاریابی دارند.
در این دنیای ناملموس و رقابت طلب، برندسازی همه چیز است!
فاز اول: موقعیت استراتژیک، نام تجاری و حضور موثر در وب…
۱: موقعیت استراتژیک
اولین قدم برای راه اندازی بازاریابی برای یک برند/محصول، تعیین یک موقعیت استراتژیک است.
مدام باید از خودتان بپرسید: مشتریان من دقیقا چه اشخاصی هستند و چرا باید از من خرید کنند؟
۲: توسعه نام تجاری
نامتان، لوگو و URL شما باید یک سر و گردن از بقیه بالاتر باشد و واقعا مفید به حساب آیند.
اگر تاکنون نام وبسایتتان خوب به حساب آمده، پس ظاهر خوبی هم به آن بدهید. یک لوگوی جالب طراحی کنید که بتواند مشتریانتان، کارمندانتان و کاربران را از روز اول اغوا کند.
۳: حضور موثر وبسایت
در عصر رسانههای اجتماعی و بازاریابی دیجیتال، حضور وبسایت شما مهمتر و پیچیدهتر از همیشه است.
به وبسایت خود مانند یک برنامه برای مشتریان نگاه کنید، نه یک مکانی برای ارائه اطلاعات.
شما حداقل باید یک وبلاگ قوی، یک صفحه دوستداران پویا در فیسبوک و همچنین در توییتر داشته باشید.
فاز دوم: بلاگ کردن،روابط عمومی، ویدئو و سئو
۴: استراتژی وبلاگ
هیچ کاری بدون یک وبلاگ موفق پیروز نمیشود، از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ درصد درگیری کاربران با وبلاگ یک شرکت از ۴۸% به ۶۲% رسیده است. پس عقب نمونید چون وبلاگ هسته اصلی بازاریابی اجتماعی است.
۵: روابط عمومی دیجیتال و همکاری
توییتر اصلیترین ابزار شما میباشد، اما روابط عمومی دیجیتال موثر و برنامه همکاری درست هم باید همراه با این موضوع پیش برود.
۶: ویدئوهای پربازدید و بازاریابی چریکی
ویدئو/بازیهای پربازدید و فعالیتهای چریکی تماما درباره ایدههای ناب و تولید محتوا مفید هستند.
۷: سئو و ساخت لینک
استراتژی گسترش لینکسازی باید کاملا هماهنگ با برنامه روابط عمومی دیجیتال و بازاریابی محتوایی وبسایتتان باشد.
حالا که درباره نام تجاریتان، محصولتان ،سرویس ،بازار، چشم انداز، کاربر، مشتری، شرکا، بیشتر میدانید شما در وضعیت بسیار موثری در رابطه با برنامه تبلیغات قرار دارید.
فاز سوم: تبلیغات
۸: تبلیغات آنلاین
وقتی که فاز یک و فاز دو انجام شدند و بطور موثر فعال گردیدند، باید بیشتر و بهتر توسعه پیدا کنند. این اتفاقی است که در فاز سوم رخ میدهد، بهره گرفتن از یک برنامه تبلیغاتی!
۹: روابط عمومی استراتژیک
فعالیت های روابط عمومی دیجیتال، نان و پنیر روابط عمومی امروز را تشکیل میدهند و برای اینکه بتوانیم کاری به پیش ببریم باید به چند نکته مهم توجه کرد.
۱۰: کمپینهای مردمی
امروزه کمپینهای مردمی تبدیل شدهاند به یکی از تیرهای موجود در دنیای بازاریابی محتوایی.
۱۱: زبان و گزارش
هنگامی که شهرت و آوازه شما توسعه یافت، یک برنامه هدفمند لسانی و تحلیلگر باید توسعه یابد تا شهرت و آوازه شما هیچگاه از ذهن هیچکس پاک نشود.