تاثیر بازاریابی درونگرا بر موفقیت کمپین تبلیغاتی برند Pinus
دیده شدن و برندینگ، یکی از دغدغههای بزرگی است که کسب و کارهای مختلف همیشه درباره آن مشغولیت ذهنی دارند، از طرفی شرکتهای تبلیغاتی و مشاوره، نسخههای مختلفی را برای این درد میپیچند.
ما در بحث بازاریابی و تبلیغات دیجیتالی، با دو روش کلی مواجه هستیم که به بازاریابی درونگرا و برونگرا میتوان آنها را تقسیم کرد، در مواردی کسب و کارها ترجیح میدهند که با برنامههای بازاریابی مشخصی، به صورت غیر مستقیم سعی به معرفی برند خود و یا سرویس یا محصولی که در حال ارایه آنها هستند، میپردازند.
یکی از مواردی که در بازاریابی برونگرا میتوان از آن استفاده کرد برگزاری قرعهکشی، مسابقات و رویدادهایی است که در نتیجه آن، نرخ درگیری ذهنی کاربران با آن برند و یا سایت افزایش یابد. برند Pinus این نوع از بازاریابی را برای کمپین اخیر خود برگزیده بود و اقدام به برگزاری مسابقهای کرده است که در آن کاربران را دعوت میکند تا از عکسهای ۳۶۰ درجه موجود در سایت که مربوط به باشگاه های ثبت شده است را مشاهده کنند و سعی در پیدا کردن لوگوی قرمز رنگ پیناس داشته باشند.در این کمپین Pinus برای افرادی که ایمیلهای خود را ثبت میکردند، ۵۰۰۰ تومان اعتبار رایگان را در نظر گرفته بود و همچنین برای افرادی که در مسابقه شرکت کرده بودند، اعتباری به میزان ۲۵۰۰۰ تومان را در نظر داشت.
بنر متناسب با این مسابقه، لندینگ پیج مناسب و همچنین طرحهای بازاریابی که در این مسابقه در نظر گرفته شده بود همگی منجر به بازخورد بسیار خوبی از کمپین شد؛ تا جایی که این کمپین منجر به جمع آوری ۲۴۰۰ عضو، افزایش مدت زمان صرف شده در سایت توسط کاربران (Time On Site) به میزان میانگین ۵ دقیقه و در کل آشنایی و برندینگ بیشتر و بهتر برای برند Pinus را در بر داشت.
بد نیست توجه شما را نیز به این موضوع جلب کنیم که در این کمپین موفق، سه عامل در کنار هم به کار برده شدند و در نهایت نتیجه مطلوبی را به جا گذاشتهاند، ۱- بنر
۲- لندینگ پیج و ۳- برنامه تبلیغاتی مشخص و معین برای این مسابقه.
شما می توانید از اینجا لندینگ پیج مورد نظر را مشاهده کنید.