نگاهی به چندین بنر تبلیغاتی از برند آیفون در حالی که چیزی به عرضه نسخه جدیدش نمانده
دیگر کسی نیست که به گوشیهای هوشمند علاقمند باشد و شرکت اپل و گوشی مشهور آن، یعنی آیفون را نشناسد. این محصول که در حال طی کردن نسل خود است، تا به امروز توانسته ۷۰۰ میلیون نسخه بفروشد و به یکی از موفقترین محصولات تاریخ آمریکای شمالی تبدیل شود. در حالی که بودجه تبلیغاتی این کمپانی همچنان از رقیب سرسختش، یعنی سامسونگ کمتر است، اما همچنان یکی از موفقترین محصولات حال حاضر به حساب میآید. کمپانی اپل در طول تاریخ خود، همواره از تبلیغات آنلاین بهره برده و برای اکثر محصولاتش کمپینهای تبلیغاتی نمایش بنر و کلیکی طراحی و اجرا کرده است.
در حالی که همه گمان میکنند که باید برای کمپینهای تبلیغاتی خود، بنرهای بسیار زیبا و به همراه طرحهای گرافیکی منحصر به فرد طراحی کنند، کمپانی اپل از سال ۲۰۱۱ تا به امروز برای تبلیغات بنری و کلیکی گوشیهای آیفون خود از طرحهای بسیار سادهای پیروی کردهاست. البته کمپانی اپل برندینگ بسیار جا افتادهای دارد و همه مخاطبانش میدانند که سادگی از ارزشهای این برند به حساب میآید.
اگر بنرهای زیر را هم مشاهده کنید، متوجه خواهید شد که بنرهای آیفونها، طی این ۴ سال ساده بودهاند و تغییرات خاصی در آنها حاصل نشده است و فقط بر اساس شکل محصول جدید، جای قرار گذاری دکمه فراخوان (Call-to-Action) بنرها و خود محصول تبلیغ شده، تغییر کرده است.
اما دکمه فراخوان آورده شده در بنر تبلیغاتی آیفون ۶، کمی تغییر کرده و شکلی مدرنتر برای آن طراحی شدهاست.