باز هم بازاریابی به کمک اموجیها، اما این بار توسط پنتون
اگر فردی فعال در حوزه چاپ باشید، بیشک با کمپانی پنتون آشنایی خواهید داشت. این شرکت به خاطر سیستم Pantone Matching شهرت دارد و به واسطه این سیستم که به اخاص PMS نامیده میشود، به مخاطبانش این امکان را میدهد که رنگهای خود را به صورت استاندارد در صنعت چاپ به عمل آورند. اخیرا این کمپانی برای تبلیغات نسخه جدید این سیستم مشهورش یک کمپین تبلیغاتی طراحی و اجرا کرده که توانسته در آن به خوبی فرهنگ عامه را به نمایش بگذارد.
همان طور که میدانید اموجیها از مواردی هستند که توانستند در دنیای گوشیهای هوشمند، خود را جا انداخته و به بخشی از فرهنگ عامه تبدیل گردند. خیلی از کمپانیهای چون، مکدونالد از این موقعیت استفاده کردند و توانستند کمپینهای تبلیغاتی خود را با محوریت اموجیها پیش برده و نمونه موفقی از تبلیغات به کمک آنها بسازند. پنتون هم از این موقعیت استفاده کرده و برای تبلیغات خود به کمک استادیو گرافیکی بارو، یک کمپین جالب طراحی کرده است.
در تصاویر زیر میتوانید کدرنگهایی را مشاهده کنید که روی هر اموجی قالب هستند و به یک فلشکارت تبدیل شدهاند.
قبلا پنتون کارهای خلاقانه بسیاری برای بازاریابیاش انجام داده و توانسته نتایج مثبتی بدست آورد. بد نیست که ذکر کنم، پنتون تنها کمپانیای است که سالیانه یک رنگ را به عنوان رنگ سال تعیین میکند و توانسته این مورد را با نام خود جا بیاندازد.