Take a fresh look at your lifestyle.

تبلیغات در مترو تهران

0


تاریخچه تاُسیس مترو تهران

در سال ۱۳۵۹ با تصویب شورای انقلاب، شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه ( مترو) به دولت انتقال یافت. طی سال‌های ۱۳۵۹-۱۳۵۴ تأمین بودجه از محل بودجه عمومی به منظور عملیات اجرایی مترو استمرار داشت تا اینکه به دلیل شرایط جنگی طی سال‌های ۱۳۶۶-۱۳۶۰ احداث آن متوقف شد. از سال ۱۳۶۶ با تشکیل کنسرسیومی از بانک‌ها اعتبار مورد نیاز احداث مترو به صورت تسهیلات ریالی و استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) تأمین شد. شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)  در سال ۱۳۷۹، با تصویب هیأت وزیران به شهرداری تهران منتقل شد و اساسنامه آن در همان سال به تصویب شورای اسلامی شهر تهران رسید.

سال ۱۳۵۴ تصویب قانون تاسیس شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) سال ۱۳۵۶ شروع عملیات اجرایی.
سال های ۶۵-۱۳۵۹ توقف کامل طرح به دلیل جنگ تحمیلی.
سال ۱۳۷۴ عقد قرارداد برای خرید تجهیزات ثابت و متحرک خطوط ۱ ، ۲ و ۵
سال ۱۳۷۷ بهره‌ برداری از قطار سریع السیر تهران – کرج
سال ۱۳۷۸ بهره‌ برداری از بخش غربی خط ۲، از ایستگاه صادقیه (تهران) تا امام خمینی (ره)
سال ۱۳۸۰ بهره‌ برداری از نیمه شمالی خط یک، از ایستگاه میرداماد تا علی آباد به طول ۱۴٫۶ کیلومتر و ۱۷ ایستگاه.
سال ۱۳۸۱افتتاح و بهره برداری از پایانه و تعمیرگاه غرب خط ۲ متروی تهران * بهره‌برداری از خط یک از ایستگاه علی‌آباد تا حرم مطهر به طول ۱۰٫۸ کیلومتر و ۳ ایستگاه.
سال ۱۳۸۲ بهره برداری از بخش شرقی خط ۲، از ایستگاه امام خمینی (ره) تا بهارستان به طول ۲ کیلومتر و ۲ ایستگاه.
سال ۱۳۸۳افتتاح و بهره برداری از ایستگاه ایران خودرو (خط ۵) * بهره‌برداری از خط ۵ از ایستگاه کرج تا گلشهر به طول ۱۰کیلومتر.
سال ۱۳۸۴ افتتاح و بهره‌برداری از ایستگاه چیتگر (خط ۵) افتتاح و بهره‌برداری از ایستگاه باقرشهر (خط ۱) افتتاح و بهره‌برداری از پایانه فتح آباد غزاله طبرسی دانشجوی کارشناسی خط و سازه‌های ریلی دانشکده مهندسی راه‌آهن- دانشگاه علم و صنعت

تبلیغات در مترو تهران

روزانه حدود۴ میلیون نفر مسافر برای استفاده ازمترو در ایستگاه های این سیستم حمل و نقل ریلی حاضر می شوند که این افراد اعم از زن و مرد از طبقات مختلف جامعه نظیر تجار ، بازرگانان ، اساتید ، دانشجویان ، دانش آموزان ، کارمندان ، کارگران و …بوده که مطمئناً حجم کثیری از آنها بویژه درایستگاه های پرتردد مختلف در مناطق تجــاری وجغرافیایی جنوب ، شمال ، شرق وغرب شهر تهـران ازمخاطبان بالقوه هستند کــه فقط صرف دقایقی کوتاه حضور در ایستگاه هـای مترو تهـران ر ا دارند وهدف اصلی صاحبین کالا و خدمات قرار می گیرند و به تعبیر دیگر افرادی که در مترو عبور و مرور می نمایند قطعاً جزء افراد فعال جامعه می باشند که دستی در اقتصاد کشور دارند که این مهم فرصت بسیار مناسب و استثنایی را در تبلیغات تجاری بوجود آورده است .
در واقع تبلیغات محیطی در ایستگاه مترو تهران که جزء پرتردد ترین فضای حمل ونقل عمومی کشور محسوب می شود و بهره برداری ازامکانات تبلیغاتی مترو باعث افزایش فروش درزمینه کالا و یا خدمات می گردد.

فضاهای تبلیغاتی ایستگاه های مترو

گیت های ورودی و خروجی :تمامی مسافران به منظور ارائه بلیط و یا کارت اعتباری می بایست از گیت های ورودی و خروجی تردد نمایند که این امر فضایی مناسب برای اکران تبلیغات موثر را فراهم آورده است.
دیواره های جدا کننده راهروها:تردد مسافرین در راهروهای مترو به منظور ورود و خروج و یا تعویض خط، فرصتی استثنایی برای درج تبلیغات اثر بخش بر روی دیواره های مترو را فراهم آورده است.
حریم ریلی:بر اساس آمار منتشر شده توسط مترو تهران، متوسط مدت زمان توقف مسافر در ایستگاه های مترو ۴ دقیقه می باشد که با توجه به زاویه دید مسافرین حریم ریلی به عنوان رسانه ای کاملا متمایز در مترو، بیشترین تاثیر را در ذهن مخاطب داشته و با توجه به قیمت مناسب، بیشترین اثر بخشی را داشته است.
و از دیگر فضاهای تبلیغاتی در ایستگاه مترو، داخل واگن قطار شهری ،شیشه وسط ریل قطار شهری آسانسور ایستگاه قطار شهری،راه پله ایستگاه قطار شهری را می توان نام برد.

رسانه های تبلیغاتی درمترو تهران

  • بیلبوردهای دیواری مترو
  • لایت باکس کنار پله های برقی
  • تابلوهای رولینگ
  • فضای بالای تابلوهای جداول زمان بندی حرکت قطارها
  • ساعت دیجیتال تبلیغ دار

فضای داخل واگن های مترو

  • کتیبه ها
  • دستگیره ها

مزایای تبلیغات در داخل مترو

  • طولانی بودن زمان دیده شدن تبلیغ،از مزایای مهم تبلیغ در داخل واگن های مترو است .(دستگیره ها و کتیبه های داخل واگن های مترو)
  • در واقع مسافر مترو یک مخاطب به چنگ آمده است که باید تا مقصد در قطار بماند و به طور متوسط زمان یک جابجایی با مترو ۱۲،۲ دقیقه است.پس به احتمال زیاد تبلیغ را بیش از یک بار رویت می کند. همچنین تبلیغ به جهت کثرت تردد کنندگان ،در معرض دید افراد زیادی قرار می گیرد.
  • مسافران مترو،به کرات در معرض آگهی ها قرار می گیرند.فردی که از یک مسیر مترو برای رفت و برگشت به محل کار استفاده می کند در طول یک ماه حدود ۲۰ تا ۴۰ بار با تبلیغ مواجه می شود لذا تبلیغ در مترو دارای Frequency مطلوبی است.
  • بسیاری از خریدارانی که به فروشگاه ها می روند تا کالا یا خدمتی را خریداری نمایند،ممکن است به موقع در معرض پیام تبلیغاتی قرارگیرند و این امر تاثیر مستقیم بر انتخاب ایشان داشته باشد.
  • توانایی هدف قرار دادن گروه های مشخصی از افراد و امکان گزینش مخاطبان از منظر جغرافیایی ،جمعیت شناسی و تجاری.
  • پوشش و دسترسی مکانی گسترده (مترو روز به روز زیر پوست شهر گسترده تر می شود.)
  • عمر طولانی آگهی و امکان استفاده عموم مردم از مترو.
  • در اختیار داشتن زمان کافی برای تاثیر گذاری مناسب تبلیغ بر مخاطب.
  • عدم امکان قطع تبلیغ یا دور انداختن آن توسط مخاطب این رسانه.
  • حضور مستقیم ، مستمر و بدون واسطه.
  • سادگی در برنامه ریزی و خرید رسانه.
  • سیال بودن و به جریان در آمدن و توزیع مخاطب حول این رسانه.
  • شناور بودن پیام و انعطاف پذیری مناسب.
  • وجود ۲۰ درصد جمعیت کشور با سطح و سبک زندگی نسبتا بالاتر از سایر استان ها،در استان های تهران و البرز.
  • اعتبار بالای آگهی در این رسانه.
  • تنوع در تجلی تبلیغ و امکان اجرای ایده های خلاق.
  • امکان اطلاع رسانی سریع و گسترده به مخاطبان.
  • امکان ارائه پیام های طولانی به دلیل راحتی در مطالعه و پیگیری سریع آگهی توسط مخاطب با اینترنت تلفن همراه و…
  • پوشش مطلوب بازار محلی به خاطر استقبال گسترده مردم.

برخی از تصاویر سازه های تبلیغاتی در مترو تهران






дома коттеджилечение пилонефритамикрофон samsonкомментированный криминальный кодекс украиныочки камера ценаcar breakdown cover nzКлассификация ребризеровзаказ продвижения раскрутка сайта

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ