Take a fresh look at your lifestyle.

تبلیغات خلاقانه: نگاهی به استراتژی تبلیغات فولکس واگن

0

در بازار داغ ماشین های فورد و پونتیاک در دهه ۶۰ ، فولکس واگن خودرو Beetle را به بازار عرضه کرد. تبلیغات رنگی ماشینهای آمریکایی در مکان های زیبا و جذاب، با خصوصیات ویژه خود آنها از جمله: بزرگ و راحت، کیفیتِ بالا و لوکس بودن در اوج محبوبیت خودشان بودند.

 

Beetle نه تنها کوچک بود بلکه، کند، زشت و خارجی هم بود. بخاطر داشته باشید که اون فقط یک ماشین خارجی نبود، این ماشین آلمانی “ماشین مردم” بعد از جنگ جهانی دوم یک ماشین نازی بود که توسعه اون با دستان آدولف هیتلر گره خرده بود. با این حال شرکت تبلیغاتی DDB که توسط ویلیام برنباخ (william bernbach) و همکارنش اداره می‌شد قادر بود تا ماشینی را با این مشخصات تبدیل به یک قطعه نمادین از غرور آمریکایی کند.

 

ولکس واگن در تبلیغاتش ارزش‌های دیگری از یک ماشین کاربردی را به مردم نشان می‌داد، که دقیقا برعکس تبلیغات حاضر در رسانه‌ها بود.

 vw-lemon-and-think-small-ads

 

زمانی که شعار ماشین ها ` با کیفیت و برای راحتی ساخت شده ` بود، ولکس واگن کمپین ` کوچیک فکر کنید` رو شروع کرد و نظر همه را به خودش جلب کرد. تبلیغات تمام صفحه با زمینه سفید، و عکس ساده و متفاوت برای ۱۰ سال ادامه داشت که به ندرت تغییری در آنها دیده می‌شد.

 

خلاف تبلیغاتی که در دهه ۶۰ در روزنامه ها و مجلات دیده می‌شد، فولکس واگن از خصوصیت منفی خودش تبلیغ می‌کرد. “کندترین ماشین پرسرعت در آمریکا”، استراتژی هوشمندانه‌ای پشت این تبلیغات بود، اینکه وقتی این مطالب در روزنامه‌ها دیده می‌شد بدون شک مردم کنجکاو می‌شدند تا همه مطلب را بخوانند. در نهایت DDB برنده بود، چون آنها با توهین کردن به محصولات خودشان موفق شدند تا تمام توجه بینندگان را به خودشان جلب کنند.

 

آنها از مزیت‌های این ماشین به صورت منفی تبلیغ می‌کردند: این ماشین سریع نیست پس بنزین کمتری مصرف می کند، این ماشین کوچک است پس به راحتی همه جا پارک می‌شود، سریع نیست ولی هوشمند است، این ماشین زیبا نیست، ولی نگران نیستید اگر خانومتون باهاش تصادف کند چون حتما با نصف مانده آن هم می‌شود رانندگی کرد.

 

همچین توجه داشته باشید که تبلیغات دهه ۶۰ فولکس واگن به قدری تاثیر گذر بودن که امروز در آمریکا شمالی بجای نام بردن کامل فولکس واگن که آن را VW می نامند، زیرا تلفظ کردن اسم کاملش در دهان آمریکایی ها نمی‌‎گنجید و VW صدای جذاب تر، تازه، ساده و دوستانه‌تری بود.

 

DDB ثابت کرد که در تبلیغات نیز به یک رویکرد جدید در صنعت ماشین آلات دارد و تبلیغات VW به عنوان یک ابزار آموزنده و طنز آمیز بود که نگرش جذّابی برای هردو صاحبان VW و خریداران آینده این ماشین ایجاد کرد.

partysketchсковорода чугунная с керамическим покрытиемсип панели фотоподдержка сайта ценыкаркасный дом с эркеромЮридические услуги ХарьковЕгерь-۵ EG-5.04DMЧехол солнцезащитный для автомобиля Vauxhallтуры на мальдивы из харьковаинтернет магазин авто дисков

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ