تهران لرزید #زلزله ۴.۶ ریشتر به مرکزیت فیروزکوه
چه چیزی باعث میشود که با هشتگ بالا شروع به جستجو کنید؟ این همان استراتژی استفاده از هشتگ است که در اینجا می خواهیم به آن بپردازیم. همانطور که در مطلب قبلی در رابطه با هشتگ به اشتراک گذاشتیم خیلی کوتاه در رابطه با هشتگ آشنا شدیم اما در ادامه باید گفت:
آیا میدانید که چطور میتوانید با یک استراتژی خوب از هشتگها استفاده کنید؟
هشتگها این روزها همه جا هستند و شما آنها را در بیشتر شبکههای اجتماعی میبینید. پس به عنوان یک کسبوکار نباید آنها را نادیده بگیرید. باید بدانید که هشتگ، دسترسی به محتوای شما را گسترش میدهد و SEO شما را بهینه میکند. در این مطلب سعی داریم خیلی کوتاه چند کلید در راستای فهم استراتژی هشتگ، برای شما به اشتراک بگذاریم.
برند و هشتگ کمپین
برند و کمپین تبلیغاتی شما، باید هشتگ مخصوص شما را داشته باشد این یعنی وقتی شما در حال ارائه محصول خود هستید یا تصمیم دارید که سناریوهای مختلف ارائه یک محصول داشته باشید، (برای مثال: فروش فصل پاییز یا کمپین تبلیغاتی مصرف کم آب در تابستان) جدا از استفاده هشتگ نام محصول، به شما پیشنهاد میشود هشتگی برای برند خود طراحی کنید که فقط برای شما تعریف شده باشد. و این انتخاب هشتگ، به خصوص در زمانی که شما در دوره کوتاهی ارائه محصول دارید تاثیر بیشتری دارد. این یعنی خارج از نام محصول، عرضه محصول را با هشتگی خاص بین مخاطبان به اشتراک میگذارید. حال باید گفت؛ در انتخاب هشتگ خود سعی کنید اصطلاح جذاب، آسان برای تلفظ و کوتاه برای نوشتن انتخاب کنید و اطمینان پیدا کنید که قبل از شما کسی از این هشتگ استفاده نکرده باشد. با جستجو هشتگ و اصطلاح مورد نظرتان در شبکههای اجتماعی اطمینان حاصل میشود که کسی قبل از شما این هشتگ را استفاده نکرده است. بدینترتیب با ثبت این هشتگ در مطلبی که به اشتراک میرود، این هشتگ به نوعی به شما تعلق میگیرد برای مثال: شکلات کیتکت برای عرضه محصولش از #HaveaBreak استفاده میکند و آن را در تمام شبکههای اجتماعی خود به کار میبرد. توجه دارید که، اصطلاح به کار برده آنقدر خودمانی و دوستانه است که قدرت آن برای ارتباط بر قرار کردن با مشتری بیشتر از نام برند است.
هشتگهای ترند (terend)
همانطور که قبل توضیح دادیم؛ هشتگی که بسیار معروف شده باشد یک ترند است. برای توضیح بیشتر ترند نکاتی را اضافه میکنیم.
باید شنیده باشید که مردم در رابطه با این صحبت میکنند چه چیز در حال حاضر ترند است؟
باید بدانید کاربران ترجیح میدهند که برای جستجو در رابطه با موضوع خود ابتدا از هشتگهای ترند استفاده میکنند. پس برای ارائه مطلب خود یا از هشتگهای ترند شده در حوزه اطلاعات خود استفاده کنید یا هشتگ مربوط به برند شما باید ترند باشد تا تاثیر خودش را در بهینه سازی محتوای شما داشته باشد.
هشتگهای محتوایی
هشتگهایی هستند که فقط قالب محتوایی دارند و هشتگهای معروفی نیستند اما شما آنها را در پستهای خود به کار میبرید زیرا که به محتوای شما مربوط میشود، که دستهبندی آن بدین شکل است:
–هشتگهای متداول؛ که مربوط به تولیدات وکسبوکار شما هستند ومخاطبان برای پیدا کردن موضوعات مورد نظرشان از آنها استفاده میکنند و شما با استفاده آنها خود را در معرض این جستجوها قرار میدهید یعنی شما باید مسیری که مخاطب در ذهنش میگذرد تا به محصول شما برسد را حدس بزنید و این یک شعبده بازی نیست، این کمی تامل در رابطه با مخاطبانتان است. برای مثال: شاید کسانی اسم رستوران شما را ندانند اما شما با استفاده کردن #استیک، مخاطبانی برای کسبوکارتان پیدا میکنید.
–هشتگهای که حالتی یا کاری را توضیح میدهند(lifestyle)؛ #رستوران_گردی یک مثال خوبی است برای اینکه شما رستورانتان را به کسانی که نام شما را نشنیدهاند برسانید.
–event هشتگها؛ که برای اطلاع رسانی به طرفداران برند شما قابل استفاده هستند تا بتوانید آنها را در اجرای مراسم خود در فضای حقیقی دعوت کنید. برای مثال #SeoSem2015 در توییتر.
–هشتگهای مکانی؛ که اگر شما نیاز داشته باشید در مکان خاصی خود را معرفی کنید از این هشتگها استفاده کنید.حتما هشتگ #Paladium را دیدهاید.
برای مثال: یک کافه دار برای اشتراک مطلب خود میتواند از این هشتگها استفاده کند.#کافه توت فرنگی #دمنوش #یوسف آباد
در نظر داشته باشید که استفاده بیش از حد هشتگها جالب نیست عددی بین ۵ تا ۹ در اینستاگرام و تعداد ۳ برای توییتر یک میانگین تجربی است. در ادامه باید گفت؛ برای استفاده کردن از ترندها، استفاده در تعداد پایین پیشنهاد میشود.
بهترین جای قرار گرفتن هشتگها کجا هستند؟
هشتگها را میتوانید به چند روش استفاده کنید که با توجه به استراتژیتان در جذب مخاطب، نوع استفاده از هشتگ متفاوت است.
– جمله شما آنقدر قوی است که استفاده از یک هشتگ در آن، بسیار در انتشار مطلبتان تاثیرگذار است. مانند تیتر همین مقالهای که در حال مطالعهاش هستید.
– چند هشتگ متوالی، در انتهای مطلبتان، برای هدایت و جذب بیشتر مخاطب در زمینه محتوایتان استفاده کنید. که این توالی هشتگها با موضوعات مرتبط به محتوایتان، علاوه بر جذب مخاطب، به مخاطبانی که زمان مطالعه متن را ندارند کمک میکند که از موضوع متن شما سر در بیاورند. برای مثال:#
– در بین متن خود هوشمندانه از کلماتی استفاده کنید که هشتگ آن موجود باشد اما به خاطر داشته باشید استفاده بیش از حد هشتگها، تمرکز فرد را به هم میریزد و ممکن است تاثیر محتوایتان را کم کند.
حال برای فهم بیشتر تاثیر هشتگها، میتوانید با هشتگهای داخل متنی که خواندید به جستجو بپردازید.