سرگرمی، آموزش و ایجاد درگیری، قبل از فروش در توییتر
اگر مطالب قبلی بخش ارتباط با مشتری بلاگ اَد را دنبال کرده باشید، بیشک با دو مفهوم لید و تولید آن آشنا شدهاید. راههای بسیار زیادی برای جمعآوری لید وجود دارد که خیلی از آنها بسیار جدید هستند و کمتر کسی سراغ آنها میرود. استفاده از شبکههای اجتماعی یکی از این روشها است که اخیرا به شدت مورد توجه قرار گرفته و امروز هم قصد داریم سراغ جمعآوری لید در توییتر برویم.
اگر در توییتر فعال هستید، تا حالا از خودتان سوال کردید که چرا مردم شما را دنبال میکنند؟
مشخصا دلیل آنها این نیست که دنبال این هستند که محصولات شما را از طریق توییتر خریداری کنند؛ در حقیقت آنها بواسطه محتوا شما سرگرم میشوند و اطلاعات جدیدی را دریافت میکنند و همین دلیل برای اکثر آنها کافی است. اما شما هم باید در نظر داشته باشید که نباید کل توان خود را روی آموزش و سرگرم کردن مخاطب خود بگذارید، بلکه لازم است روی سرویسهای خود تمرکز کنید تا بتوانید از طریق توییتر هم به جمعآوری لید بپردازید.
همواره باید دو نکته را درنظر داشته باشید:
– با توجه به آنالیز، تعداد توییتهای خود را به حد ایدهآل برسانید: با توجه به آخرین گزارش سرویس بافر، بهترین تعداد توییت در روز ۵ تا به حساب میآید. اما این عدد کاملا قطعی نیست، زیرا در خارج از ایران برآورد شده و با توجه به میزان فعالیت مردم ایران، میتوانیم این تعداد را به ۳ کاهش دهیم.
– حتما در میزان توییتهای خود تعدیل ایجاد کنید: بیشک بعد از موضوع تعداد توییتها، باید ببینیم که تصمیم داریم چه قدر روی انواع مختلف محتوا تمرکز کنیم؟ قانون کلیای برای این مهم وجود ندارد . ولی یکی از بهترین رویهها این است که ۵۰ درصد روی سرگرم کردن، ۳۵ درصد روی آموزش و ۱۵ درصد روی موضوع فروش تمرکز کنید.
در نظر داشته باشید که همه این موارد، روی هم سبب میشوند که لیدهای بیشتری از طریق توییتر با شما و محصولات و سرویسهایتان آشنا شوند. یک قانون وجود دارد:
در توییتر اول به فروش فکر نکن و بیشتر روی سرگرم و درگیر کردن مخاطبت تمرکز کن