نتایج حاصل شده از بهینهسازی بنر تبلیغاتی وبسایت راهکارها
راهکارها یک وبسایت در حوزه طراحی وبسایت است که سرویسهایی در رابطه با بازاریابی اینترنتی هم ارائه میدهد. در ادامه نگاهی به یکی از بنرهای تبلیغاتی این کسبوکار میاندازیم که پس از بهینه سازی توانست نتایج بسیار بهتری را از خود به جا بگذارد.
در طراحی بنر اول مشخصا از رنگهای بیشتری استفاده شده و از سوی دیگر دکمه فراخوان (Call-to-Action) به گونهای طراحی شده که به نظر میآید که بخشی از پسزمینه بنر است. مشکل دیگر این بنر، محتوای گنگ آن به حساب میآید که در ادامه متوجه خواهید شد که منظور از این محتوا چه چیزی بوده.
در بنر بهینهسازی شده، به گونهای رنگها یکپارچه سازی شدهاند و دکمه فراخوان به واسطه یک سری تکنیک گرافیکی، بیشتر مشخص گردیده است.
از همه مهمتر اتفاقی است که برای محتوا این بنر افتاده و دقیقا مشخص شده که هدف از این بنر تبلیغاتی ارائه یک کتاب در حوزه ارتباط با مشتری بوده. در صورتی که در بنر اول اصلا صحبتی از این کتاب به میان نیامده است.
بنر بهینهسازی شده
نتایج حاصل شده از این بهینهسازی: قبل از اینکه در این بنر تغییرات عنوان شده لحاظ گردد، میانگین مدت زمانی که افراد در صفحه فرود میماندند، ۲۹ ثانیه بود که پس از بهینه سازی عدد این پارامتر به عدد ۳۸ ثانیه رسید.
از سوی دیگر نرخ تبدیل (Conversion Rate) حدود ۱۱% بود که به واسطه تغییرات صورت گرفته در بنر، این پارامتر هم به عدد ۱۴% افزایش یافت.
تمام اعداد این پارامترها در دو بازه زمانی برابر استخراج شده و سپری شدن زمان به هیچ وجه سبب رخ دادن این تغییرات مهم نشدهاست.
بد نیست نگاهی به صفحه فرود این کمپین تبلیغاتی بیاندازید. زیرا با توجه به نرخ تبدیل حاصل شده، این صفحه فرود یکی از نمونههای موفق به حساب میآید.