وقتی تبلیغات نمایش بنر اپل واچ پا به ایران میگذارد
شاید شما هم یکی از افرادی باشید که در ایران، منتظر عرضه ساعت هوشمند اپل که اپل واچ نام دارد بودند. این تکنولوژی پوشیدنی آنقدر با اهمیت شده که در ایران برای فروش آن یک فروشگاه آنلاین جدا تاسیس شده که AppleWatch.ir نام دارد. این فروشگاه اخیرا یک کمپین نمایش بنر طراحی کرده که هماکنون هم قابل مشاهده است. در ادامه نگاهی به این کمپین تبلیغاتی میاندازیم:
چالش: مشخصا چالش این فروشگاه آنلاین که فقط محصولاتش شامل چند مدل از اپل واچ و لوازم جانبی آن است، این بوده که همه متوجه شوند که چنین فروشگاهی وجود دارد و اپل واچ و همه لوازم جانبی آن را ارائه میدهد.
راه حل: از آنجایی که این فروشگاه به نوعی نیازمند برندینگ است، تیم مارکتینگ آن سراغ تبلیغات نمایش بنر در سایتهای مرتبط رفته. مشخصا در چنین وبسایتهایی با اینکه نمیتوان به راحتی نتایج حاصل از تبلیغات را ردیابی کرد، ولی تاثیر خود را میگذارند و مطمئنا علاقمندان را جذب خواهند کرد.
نیم نگاهی به المانهای کمپین:
بنر تبلیغاتی: این بنر همچون خود محصولات و تبلیغات شرکت اپل، حال و هوای مینیمال دارد و در آن سادگی موج میزند. به همین دلیل میتوان گفت به خاطر هماهنگی با محصولاتی که ارائه میدهد، طراحی این بنر بسیار بهجا است.
کپی این بنر در عین کوتاه بودن، بسیار تاثیرگذار است: اپل واچ اینجاست…
در آخرین اسلاید این بنر، یک دکمه فراخوان (Call-to-Action) قرار گرفته که مخاطب را تشویق میکند تا وارد مرحله خرید محصول شود.
صفحه فرود: صفحه فرود این کمپین، همان صفحه اول وبسایت AppleWatch.ir است و از آنجایی که کمپین جنبه برندسازی و دیده شدن دارد، چندان صفحه فرود خاصی در نظر گرفته نشده. در همین صفحه اول این وبسایت به اندازه کافی محتوا جالب در مورد اپل واچ آورده شده که شما را وسوسه کند تا یک نسخه از این گجت را خریداری کنید.
نتیجه: در چنین کمپینهایی که به صورت نمایش بنر هستند، هر چه قدر وبسایت نمایشدهنده تبلیغ به محصول تبلیغ شده مرتبطتر باشد، نتیجه بهتری حاصل میشود و دقیقا در این کمپین هم این اصل در نظر گرفته شده و این بنر را بیشتر در وبسایتهای فناوری اطلاعات مشاهده خواهید کرد.