چگونه برند “گپ” یکی از محصولات کلاسیک خود را دوباره مطرح میکند؟
خیلی از برندهای فعال در حوزه مد هستند که همچنان روی تولید محصولات کلاسیک خود تمرکز دارند و حتی به خاطر برندینگ و سیاستهای خود نمیتوانند به سمت مد روز و Trend بروند. گپ (GAP) یکی از برندهای نسبتا کلاسیک است که همیشه سعی خود را کرده تا کلکسیونهای کلاسیک خود را زنده نگه دارد و به همین دلیل اخیرا با چالشهایی روبهرو شده که در ادامه به بررسی یکی از آنها و راهحل کارآمد مربوط به آن میپردازیم.
چالش: یکی از مشخصههای برند گپ، ساده بودن تمام محصولاتش به حساب میآید و تیشرتهای کلاسیک این برند از محصولاتی هستند که به شدت این اصل، در طراحی و تولید آنها رعایت شدهاست. در طول سال ۲۰۱۱ و آغاز ۲۰۱۲، گپ با کاهش فروش تیشرتهای کلاسیک خود روبهرو میشود و به همین دلیل تصمیم میگیرد که یک راهکار تبلیغاتی برای حل این مشکل انتخاب کند.
راهحل: از آنجایی که برای گپ بودجه تبلیغاتی سالیانه بسیار چشمگیری تعیین میشود، این کمپانی تصمیم گرفت که روی تبلیغات محیطی تمرکز کرده و به دنبال یک ایده مناسب بگردد. OHH آژانسی بود که گپ را کمک کرد تا روی ایده اصلی تبلیغات محیطی این سری محصولات کلاسیک عنوان شده کار کند.
از آنجایی که تبلیغات محیطی روز به روز کمتر مورد توجه برندها قرار میگیرد، OHH تصمیم گرفت با یک سری ترفند مناسب و استفاده از یک شعار تبلیغاتی خوب، حسابی مخاطب گپ پوش را درگیر کند.
OHH شعار Be Your Own T را پیشنهاد داد تا مخاطب را به صورت مستقیم مورد هدف قرار داده و او را درگیر کند. انسانها دوست دارند مورد توجه قرار گرفته و مستقیما درگیر شوند. به همین دلیل اتفاقات خوبی برای این کمپین رخ داد.
نتایج: در حالی که تیشرتهای کلاسیک گپ در سال ۲۰۱۱ با کاهش فروش ۴% مواجه شده بود، این کمپین تبلیغاتی سبب شد که ۶% رشد در فروش این تیشرتهای ساده حاصل شود.
“در نظر داشته باشید که بهتر است با مخاطب خود مستقیما ارتباط برقرار کنید”