مطالعه موردی: چطور Airbnb برای معرفی محصول جدید از توییتر کمک گرفت؟
چالش: راهاندازی برنامه اجاره ماهیانه در Airbnb
راهحل: استفاده از توییتر برای آگاهی سازی، ارائه تخفیف مشخص و گرفتن مشتری جدید.
نتیجه:
– +۴٪ نرخ تعامل (Engagement rate)
– افزایش آگاهی از برند
Airbnb یک جامعه قابل اعتماد از آدمهایی مثل خودمان هستند که مکانهای مناسب برای اقامت را لیست میکنند و دیگران آنها را میبینند و میان انتخابهای فراوان بین ۲۶٫۰۰۰ شهر و ۱۹۲ کشور، مکانی برای اقامت خود رزرو و اجاره میکنند. فرقی نمیکند که دنبال آپارتمانی برای یک شب هستید، یا قصری برای یک هفته یا حتی یک ویلا برای یک ماه، Airbnb راحتترین روش برای مدیریت فضای اضافه و نشان دادن آن به مردم دیگر است.
چالش:
Airbnb علاوه بر اجارههای کوتاه مدت، نیاز به ترویج برنامه ماهیانه داشت. این نیاز مشتریانی بود که در جستجوی اجاره محل اقامت برای مدت زمان بیشتری بودند.
راهحل:
Airbnb از توییتر برای پیدا کردن مشتریان علاقمند به اجاره ماهیانه استفاده کرد و تصمیم گرفت خبر برنامه ماهانه جدیدش را در توییتر به گوش همه برساند. برای تحریک علاقمندی نسبت به برنامه و افزایش فروش خود، Airbnb پیشنهادی به مبلغ ۲۰۰ دلار تخفیف در اجارههای ماهیانه نیز ارائه داد.
نتیجه:
Airbnb به رقمی بیش از ۴٪ نرخ تعامل (Engagement Rate) رسید و انتشار این پیام با بیشتر دیده شدن توییتها در تایم لاین کاربران گستردهتر شد.
+۴٪ افزایش تعامل کاربران
۲رمز موفقیت کمپین
۱.پیام را به گوش مخاطبان برسانید.
۲.یک پیشنهاد ویژه داشتهباشید.
منبع: توییتر