Take a fresh look at your lifestyle.

اصولگرایان مجلس آینده هم معتدل خواهند بود

0

اصولگرایان مجلس آینده هم معتدل خواهند بود

 

مردم کردستان با رای قاطع و تاثیر‌گذار به دولت یازدهم میزان علاقه و پایبندی خود را به اعتدال و پیشبرد امور بر‌اساس منطق تدبیر و امید به خوبی نشان دادند.

در سفر روز یکشنبه ریاست جمهوری و هیات دولت به استان کردستان بار دیگر با ‌حضور پررنگ خویش حمایت خود را از دولت یازدهم اعلام داشتند دکتر روحانی در شعارها و وعده‌های انتخاباتی برای مردم کردستان مواردی را مطرح نمودند که اجرا و پیگیری این مطالبات مردم کردستان از مواردی است که در این سفر باید به آن جامه عمل می‌پوشاندند.

مطالبات مهم مردم منطقه‌ از جمله منطقه آزاد تجاری و صنعتی مریوان‌، سروآباد را ملزم نمودن شرکت‌های دولتی برای سرمایه‌گذاری در زمینه خودروسازی‌ صنعت و معدن و توریسم‌،‌ دریاچه زریوار در راستای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال می‌توان ذکر کرد.

امید است که انتظارات مردم به خوبی محقق شود ‌هر‌چند هنوز امید مردم استان کردستان به تدبیر دولت یازدهم و عمل به وعده‌های داده شده است.

علاوه بر برکات مادی این سفر که ۳۱ پروژه مهم و بزرگ با اختصاص ۸۸۰ میلیارد تومان بود، دکتر روحانی نگرش و دید دولت تدبیروامید را نسبت به کردها و اهل سنت اعلام کرد و گفت مشکلی برای حضور کردها و اهل سنت در کابینه وجود ندارد و کابینه تنها هیات وزیران نیست.

بلکه سفرا معاونین استاندار و فرماندار اهل سنت داریم هم چنین تدریس زبان کردی در دانشگاه‌های کردستان و ایجاد بخش خبری کردی در خبرگزاری ایرنا از نکات مهم سفر اخیر ریاست محترم جمهوری و کاروان تدبیر امید به استان کردستان بوده است.

در شرایط کنونی هیچکس نمی‌تواند قضاوت کند که مجلس آینده به چه صورت خواهد بود. پیش‌بینی من این است که مجلس آینده یک مجلس معتدل باشد به گونه‏‌ای که اصولگرایان معتدل و اصلاح‌طلبان معتدل حضور پررنگ‌تری در مجلس داشته باشند.

اگر استانی شدن انتخابات تحقق یابد‌ بر ترکیب مجلس آینده چه تاثیری خواهد گذاشت؟

استانی شدن یا شهرستانی ماندن انتخابات بر ترکیب مجلس تاثیر خواهد داشت به اعتقاد من اگر انتخابات مجلس استانی شود نماینده‌های ادوار و کسانی که در سطح استان از جایگاه اجتماعی بالاتری برخوردار هستند شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات دارند.

اگر انتخابات شهرستانی باشد احساس من این است با وجود اینکه نمایندگان دوره نهم مجلس زحمات زیادی هم کشیده‌اند.

اما مقایسه عملکرد نمایندگان مجلس در دوره نهم با دوره هشتم از نظر میزان جذب اعتبار برای استان و برنامه‌های اجرا شده نشان می‌دهد شانس نمایندگان دوره هشتم از نمایندگان دوره نهم مقداری بالاتر است.

البته باید تاکید کنم که شرایط استان‏ها با همدیگر تفاوت دارد به عنوان مثال در استان کردستان اگر انتخابات استانی شود و لیست افراد اصلاح‌طلب از افراد سرشناسی که دارای پایگاه اجتماعی مناسبی هستند تشکیل شود شانس اصلاح‎طلبان نسبت به اصولگرایان بیشتر است.

این شرایط در همه استان‏ها مثل هم نیست به عنوان مثال در استان مازندران با آن شناختی که از آنجا دارم شرایط به گونه دیگری است و شانس اصولگرایان بیشتر از اصلاح‌طلبان است.

البته بحث تایید صلاحیت یا رد صلاحیت هم در انتخابات مهم است در شرایط کنونی شکل گیری چه نوع مجلسی دولت را در رسیدن به اهداف داخلی و خارجی یاری خواهد نمود .

به اعتقاد من اگر اصولگرایان معتدل و اصلاح‌ طلبان هم با تفکر متعادل وارد مجلس شوند برای دولت مفیدتر خواهد بود.مجلس آینده برای خدمت بیشتر به مردم باید تا حد ممکن با دولت یازدهم همکاری کند.

البته منظور من این نیست که مجلس جدید بخواهد از خطاهای دولت بگذرد و چشم‏‌پوشی کند. نمایندگان نباید از تساهل دولتی‌ها بگذرند وظیفه یک نماینده مجلس در وهله اول قانونگذاری و در وهله دوم نظارت است.

در مورد بعد نظارتی مجلس دهم نیز باید گفت اگر نمایندگان دوره‏‌های قبلی وارد مجلس دهم شوند به نظر من بعد نظارتی مجلس افزایش پیدا خواهد کرد مجلس برای تامین خواسته‏‌های مردم نباید کاری به دولت و غیر دولت داشته باشد.

مجلس باید به مشکلات اصلی مردم که در شرایط کنونی اشتغال، سرمایه‌گذاری و تولید است توجه کند. من معتقد هستم که اگر این مذاکرات به نتیجه برسد هم اوضاع دولت هم نمایندگان دوره جدید رو به بهبودی خواهد بود.

مجلس هشتم و نهم را از نظر نظارت بر دولت چگونه ارزیابی می‌کنید ؟

به نظر من همان اندازه که مجلس هشتم بر عملکرد دولت دهم نظارت داشت این مجلس هم بر عملکرد دولت یازدهم نظارت دارد و تفاوت زیادی ندارند.

البته شاید برخی اوقات دولتی‌ها یا خود نمایندگان مجلس این نظارت را بزرگ جلوه دهند وظیفه اصلی یک نماینده نظارت است و این یک وظیفه عادی است.

اگر یک نماینده نظارت نکند پس چه کار کند. خیلی از کارها از طریق تعامل، برگزاری جلسات مشترک و نشست‏‌ها امکان‏پذیر است.

بسیاری از انتقادهایی که نمایندگان از عملکرد دولت می‌‏کنند ممکن است در راستای نیازهای مردم باشد.

این نظارت حق طبیعی مجلس است و نباید از آن به عنوان اختلاف بین دولت و مجلس یاد کرد. اگر نمایندگان مجلس در قالب خواسته‏‌های ملی به عنوان مثال بحث اشتغال سرمایه ‏گذاری‌،توسعه زیرساخت‌ ها و… موضوعی را پیگیری کنند حق طبیعی آنهاست.

گاهی اوقات نمایندگان در امور جزئی وارد می‌شوند که می‌توان با برگزاری یک جلسه آن را حل کرد و پیگیری اینگونه مسائل جزئی شأن نمایندگی مجلس را پایین می‌‏آورد.

اختلاف بین مجلس و دولت را چگونه می‌بینید؟‎

اینکه نماینده بخواهد یکسری بهانه‏‌هایی که مانع انجام وظیفه دولت می‌شود را پیگیری کند مناسب نیست و اینکه بخواهیم بین مجلس و دولت تنش ایجاد کنیم اصلاً به مصلحت کشور نیست. من معتقد هستم برخی از نمایندگان در دوره نهم یکسری تندروی‏‌هایی کردند.

بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری انتظار می‎رود در سال ۱۳۹۴ همدلی بین دولت و مجلس بیشتر شود.

اگر بین دولت و مجلس اختلاف باشد نه دولت ضرر می‎کند نه مجلس این فقط مردم هستند که ضرر می‎کنند.

خواسته مقام معظم رهبری و مردم این است که دولت و مجلس فقط برای حل مشکلات مردم قدم بردارند و به فکر تقابل با یکدیگر نباشند.

 

африканское сафари cabelas african safari прохождениетеневые навесыденьги в долг в тольяттидокументы дл¤ сафари в африкекредитная карта что это такоепоход на килиманджаропл¤жный отдых в маевок посудасоздание приложения для androidраскрутка в яндексадвокат, юрист, разница адвокат юристкаркасные малоэтажные домареклама сайта раскрутка сайта2007 porsche 911 turbo car coverсолнцезащитные чехлы на машинуTriumphкупить honda украинаsv-autoВидеоглазок R02 (GSM) (медный)

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ