انتشار چاپ هشتم کتاب «عصر تبلیغات»
کتاب «عصر تبلیغات» تألیف آنتونی پراتکانیس و الیوت آرنسون با ترجمه دکتر کاووس سیدامامی و محمدصادق عباسی از سوی انتشارات سروش وارد بازار نشر شد.
به گزارش کاوشگران روابط عمومی به نقل از ایبنا از روابط عمومی انتشارات سروش، کتاب «عصر تبلیغات» نوشتهای پیرامون اقناع و فنون مربوط به آن در دوران معاصر است. نویسندگان این کتاب مجموعأ ۴۵ سال از عمر خود را وقف مطالعه فنون اقناع کرده اند و حاصل پژوهشهای خود را به زبانی که علاوه بر جامعه علمی، در دسترس عامه کتابخوان نیز هست، بیان کردهاند .
این کتاب به بسیاری از نظریهها و مباحث مورد علاقه روان شناسی اجتماعی، جامعه شناسی ارتباطات و نیز علوم سیاسی در ارتباط با موضوع تبلیغات و اقناع پرداخته و حاوی راهنماییها و اطلاعات مفیدی برای دست اندرکاران امور تبلیغاتی، بازاریابان و سیاستمداران است .
نویسندگان یکی از هدفهای مهم خود را در نگارش این کتاب، اصلاح دو نگرش نادرست اعلام کردهاند؛ از یک سو ساده اندیشی بسیاری از مردم در پذیرش منفعلانه تبلیغات سیاسی و تجارتی و از سوی دیگر، بدبینی افراطی عدهای از روشنفکران و منتقدان نسبت به نقش رسانههای همگانی در دوران ما و این باور ایشان که انسان نوین دیگر هیچ وسیلهای برای دفاع از خود در برابر تلقینها و تأثیرهای رسانههای همگانی ندارد .
از جمله تلاشهای دیگر نویسندگان این کتاب، فهم بهتر تفاوت میان اقناع و تحمیق مردم از طریق تبلیغات جهت دار است. آنان معتقدند که ایجاد و تداوم یک دموکراسی بستگی به وجود ارتباط گرانی دارد که بتوانند پیام خود را به گونه ای صریح و منصفانه به مخاطبان ارئه دهند و از سوی دیگر به مخاطبانی نیازمند است که بتوانند ارائه منصفانه مطلب را از گفتار فریبکارانه تمیز دهند .
کتاب «عصر تبلیغات» در پنج فصل تدوین شده است. فصل اول با عنوان روان شناسی اقناع هر روزه، تبلیغات کور و اقناع هوشمندانه را مورد بررسی قرار میدهد و فصل دوم کتاب، ابعاد روان شناسی شبه واقعیتها، کلمات اثربخش را تحلیل و موشکافی میکند .
در فصل سوم کتاب نویسنده اعتبار واقعی و ساختگی ارتباطگر را در نظر گرفته و تأثیر الگوهای ساخته شده توسط رسانههای گروهی را بیان میکند. فصل چهارم کتاب موضوعاتی چون روان شناسی کمبود و جذبه موهومات، توهم عضویت در یک گروه به مثابه روشی اقناعی، آرمان پروتاگوراس: گزافه گویی یک جانبه در مقابل بحث دو جانبه و بررسی علت تکرار آگهی های یکسان را مورد ارزیابی قرار میدهد. در فصل آخر هم نویسنده با هوشمندی به تفاوت تبلیغ و تربیت، اقناع مستقیم، بی تأثیر بودن کارزارهای اطلاعاتی، افسونگری با روشهای مادون هوشیار و اینکه چگونه میتوان در برابر تبلیغات مقاومت کرد، اشاره میکند .
چاپ هشتم کتاب «عصر تبلیغات» در ۳۱۴ صفحه با قیمت ۱۷۵۰۰ تومان از سوی انتشارات سروش منتشر شده است .