Take a fresh look at your lifestyle.

تبلیغات، ابزاری مهم برای ایجاد روابط عمومی

0


در بیشتر اوقات پیش می‌آید که سازمان‌ها از شیوه روابط عمومی برای تبلیغات استفاده می‌کنند چراکه از یک‌سو نمی‌دانند به چه نکاتی می‌توانند در تبلیغات خود اشاره کنند و از سویی دیگر احتمال دارد گمان کنند که دیدگاه‌شان ممکن است عادلانه و آن‌طور ‌که باید و شاید در تبلیغات منعکس نشود.

 کاوشگران روابط عمومی تبلیغات نقش بسیار مهمی در جهان مدرن کسب‌و‌کار بازی می‌کند. بسیاری از کمپانی‌ها و مراکز تجاری جهان دیگر به طور روتین بخشی از بودجه‌شان را برای تبلیغات سالانه کمپانی خود اختصاص می‌دهند.  اگر شما یک آمریکایی باشید و بتوانید سابقه تبلیغات در این کشور را مورد بررسی قرار دهید، می‌فهمید که کشور شما تاکنون برای تبلیغات جهانی خود چیزی نزدیک به ۴۹۸ بیلیون دلار هزینه کرده است. در حدود یک دهه پیش، کمپانی «جنرال موتورز» به‌عنوان شرکتی که بیشترین تبلیغات ملی را داشته است، بیش از ۵٫۴‌بیلیون دلار روی تبلیغات خود هزینه کرده است .

در جهان مدرن کسب‌و‌کار، هدف از تبلیغات چیست؟ تبلیغات یک وظیفه مهم و حیاتی برای برقراری ارتباط با مخاطب و رساندن محصولات و خدمات به دست اوست. خدمتی که تبلیغات در این میان انجام می‌دهد آن است که با ارائه اطلاعات و حتی یادآوری وجود یک محصول یا خدمات به‌خصوص، توجه مخاطب را به سوی آن محصول یا خدمات جلب می‌کند. زمانی که محصولی جدید معرفی می‌شود، وظیفه تبلیغات ایجاد انگیزه و به وجود آوردن تقاضای اولیه نسبت به آن محصول یا خدمات است. اگر بخواهیم به تجزیه و تحلیل هدف تبلیغات در جهان امروز بپردازیم، به مسئله برقراری ارتباط با مخاطب و ایجاد مخاطبان هدف در یک محدوده زمانی مشخص می‌رسیم .

تبلیغات در فرم کهن آن

برای شروع بهتر است به گزیده‌ای از تاریخ تبلیغات بپردازیم. باستان‌شناسان و تاریخ‌دانان کشورهای مختلف در طول بررسی‌های خود به مدارکی در زمینه رویدادهای مختلف در این زمینه برخورده‌اند. در تاریخ کشور رم، به نقاشی‌هایی‌ برمی‌خوریم که تصویر نبرد گلادیاتورها هستند. فینیقی‌ها تصاویری بزرگ از محصولات خود را در طول مسیر رفت‌و‌آمد مردم نقاشی می‌کردند. آسوکا، یکی از بزرگ‌ترین امپراتوران هندوستان، با ازدواجش با «راک ادیکتس» به تبلیغ اصول مهم سیاسی و مذهبی مردمش پرداخت. در سریلانکای باستان، تعداد بسیار زیادی کتیبه‌های سنگی وجود دارد که قوانین اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، مذهبی و فرهنگی را تبلیغ می‌کنند. برای مثال، دو پادشاه مشهوری که کتیبه‌های بسیاری در این زمینه‌ها برای روشن کردن ذهن عموم مردم نسبت به قوانین دارند، «واتاگامینی ابهایا» و «نیسانکا مالا» در دوره‌های «آنورادهاپورا» و «پولونارووا» هستند. با انقلاب صنعتی و چرخش از تمدن کشاورزی به سوی اقتصاد کشت و زرع، تمایل عموم مردم برای تبلیغات کسب‌و‌کار خود آغاز شد .

بسیاری از شرکت‌های تجاری کار خود را از همان‌جا آغاز کردند. شروع کار آنها مسئله رقابت را پیش آورد و آنها برای پیش افتادن از رقبای خود دست به تبلیغات زدند. کشورهای آمریکایی و اروپایی نقشی حیاتی در مسئله تبلیغات محصولات خود و شروع صادرات محصولات‌شان به کشورهای آسیایی داشتند .

تبلیغات، ابزاری مهم برای ایجاد روابط عمومی

تبلیغات از طریق رسانه به انتقال اطلاعات می‌پردازد و این در حالی است که معمولا هم یک اسپانسر برای مکان و زمانی که این تبلیغات پخش می‌شوند، هزینه‌ای را پرداخت می‌کند. در این مسیر، قرار دادن پیام در رسانه‌ها یک روش کنترل‌شده به حساب می‌آید. البته باید گفت تبلیغات شفاهی و دهان‌به‌دهان هم نقش مهمی در زمینه انتقال اطلاعات ایفا می‌کند. روابط عمومی هم یکی دیگر از شیوه‌هایی است که با جلب مخاطبان، مشتریان طراحان تبلیغاتی را به اهداف‌شان نزدیک‌تر می‌کند .

در بیشتر اوقات پیش می‌آید که سازمان‌ها از شیوه روابط عمومی برای تبلیغات استفاده می‌کنند چراکه از یک‌سو نمی‌دانند به چه نکاتی می‌توانند در تبلیغات خود اشاره کنند و از سویی دیگر احتمال دارد گمان کنند که دیدگاه‌شان ممکن است عادلانه و آن‌طور ‌که باید و شاید در تبلیغات منعکس نشود.  همین مسئله باعث می‌شود تا این کمپانی‌ها گمان کنند که مشتریان‌شان منظور آنها را درک نمی‌کنند. تبلیغات ابزاری مهم برای ارتباط جمعی است و برای برقراری ارتباط با مردم داخل و خارج کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد .


منبع
 فرصت امروز –زهره زاهدی 

кредитная карта номер 1 дельта банкkorean to english translatorподъем на килиманджаро 2 дн¤отдых в мае турысрочно нужны деньги абаканбизнес кредитный брокерчто вз¤ть с собой на килиманджаростоимость тура на кипрвок сковорода купитькерамические сковороды купитьпокрытие сковородоккавминводы канадский домseo раскрутка сайтовдайвинг в тайланде паттайя ценыпродвижение сайтовкупить видеорегистратор недорогоcar cover honda accord coupeнакидка Lexusbinary options social trading

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ