با لید و شیوه جمعآوری آن بیشتر آشنا شوید
بیشک برای شما هم پیش آمده که از سوی کسبوکارهای مختلف برای معرفی محصول یا خدمات با شما تماس گرفته شده. به احتمال زیاد خدمات یا محصولات آنها اصلا به کار شما نمیآید. در نهایت آن تماس به نظر شما فقط یک مزاحمت به حساب میآید. اینجاست که آن کسبوکار به نتیجه میرسد که با انجام یک فرآیند ساده، مستقیماً سراغ مخاطب هدفش برود و افرادی را هدفگیری کند که احتمال علاقمندی آنها به محصولات آها بیشتر باشد. بگذارید شما را با مفهوم Lead و Lead Generation آشنا کنم.
Lead به افرادی گفته میشود که از یک راهی به محصولات و یا خدمات شما علاقه نشان دادهاند. به طور مثال فردی غرفه شما در یک نمایشگاه را مشاهده کرده و سپس تصمیم گرفته از طریق پر کردن فرمهای موجود در غرفه شما نشان دهد که دوست دارد با شما همکاری داشته باشد.
حالا ببینیم که تولید لید یا همان Lean Generation به چه معنا است، دقیقا شامل چه مواردی است و چه کمکی به کسبوکار شما میکند؟
به صورت کلی شما زمانی به یک لید دسترسی پیدا میکنید که از طریق شخصی به یک سری اطلاعات شخصی آن فرد دسترسی پیدا کنید و آن اطلاعات به صورت آگاهانه در اختیار شما قرار گرفته باشد.
یکی از مرسومترین روشهای تولید لید (Lead Generation) ارائه کوپون برای شرکت در رویدادها و یا فروش خدمات و محصولات است که مخاطب در ازای آن اطلاعات خود را به شما میدهد. همین مبادله ساده نشاندهنده این است که دریافتکننده کوپن از ارائه اطلاعات خود رضایت داشته و به محصولات و خدمات شما علاقه نشان دادهاست.
روش دوم این است که محتوایی مانند یک کتاب الکترونیکی را به طور رایگان در یک صفحه فرود قرار دهید و شرط ارسال کتاب، ردیافت اطلاعات مخاطب باشد. در این حالت هم مخاطب خود به محتوای شما علاقه نشان داده و با رضایت اطلاعاتش را در اختیارتان میگذارد. شما هم در آینده میتوانید با او از طریق ایمیل و یا حتی تماس تلفنی ارتباط برقرار کنید.
بدون شک اینها تنها روشهای تولید لید (Lead Generation) نیستند و راهکارهای بسیاری وجود دارند که بهواسطه آنها میتوانید یک رابطه تعاملی و منطقی با موقعیت فروش یا Lead خود ایجاد کنید. اگر شما از روش خاصی استفاده میکنید، آن را با ما در میان بگذارید.