Take a fresh look at your lifestyle.

نقد و بررسی بیلبوردهای خالی از تبلیغات

0


در بسیاری از موارد نیز خالی ماندن بیلبوردهای تبلیغاتی باعث نابسامانی و بهم ریختگی چهره شهر می شود  که به دلایل مختلف از جمله مکان یابی نامناسب و هزینه های گزاف،خالی مانده و بدون آنکه صاحبان این تابلو ها نظارتی داشته باشند یا به فکر سیمای شهر باشند این بیلبوردها را به حال خود رها کرده اند.

سیمای خشن آهن آلات بیلبوردی باعث نازیبایی چهره شهر شده است و به خصوص این وضعیت در شهرهای بزرگ کشور باعث تآسف است و به همین سبب خالی ماندن بیلبوردها از تبلیغ کالا، موضوعی است که نمی‌توان به آسانی از کنار آن گذشت.

و شاید ریشه چنین حکایتی رقابتی نبودن فرآیند تولید  کسب و کار برای تولید کنندگان داخلی در کشور باشد و هدف به دست آوردن سهم بیشتری در بازار مصرف را ندارند و این بی‌میلی و احساس بی‌نیازی اغلب آنها به امر تبلیغ و بازاریابی ست وبه بیلبوردهای تبلیغاتی به چشم هزینه غیر ضروری نگاه می کنند و از طرفی هزینه زیاد اجاره  بیلبوردهای تبلیغاتی صاحبان کالا را از تبلیغات باز می دارد.

حکایت از آن دارد که مشکل اصلی تولیدکنندگان داخلی ما وجود کالاهای خارجی در بازار نیست بلکه بی‌میلی و احساس بی‌نیازی اغلب آنها به امر تبلیغ و بازاریابی است و ریشه چنین احساسی را باید در زاویه تنگ دید و نگاه تولیدکنندگان و رقابتی نبودن فرآیند تولید و کسب و کار در کشور ما جست‌و‌جو کرد که خود این پدیده نیز حاصل سال‌های طولانی سلطه اقتصاد دولتی و انحصاری در اغلب عرصه‌های تولیدی بوده که عوارض آن به تولیدکنندگان بخش خصوصی نیز سرایت کرده است.

بیلبوردهای خالی علاوه  بر اینکه به زیبایی شهر صدمه می زند،روشن ماندن پروژکتورهای این تابلوها باعث هدر دادن انرژی برق مصرفی می شود و در نتیجه روش مناسبی برای تبلیغات این بیلبوردها برای شرکت های تبلیغاتی نمی باشد.حفظ زیبایی و چشم‌انداز شهرمان ایجاب می‌کند که بیلبوردهای خالی از سطح شهر برچیده شوند.

سهم شهروندان از فضای عمومی

رشد بی رویه تابلوها و بیلبوردها و مناظر تبلیغاتی در سطح شهر و به ویژه در بزرگراه ها منجر به آلودگی بصری و حواس پرتی و در نتیجه بروز حوادث رانندگی می شود.میزان این تبلیغات محیطی افزایش یافته و علاوه بر اجرای نادرست بر روی برخی از تابلوهای تبلیغاتی تحمل بیلبوردهای خالی از تبلیغات کاری بسیار دشوار است.

متاسفانه به دلیل عدم رعایت استانداردهای تبلیغات محیطی به نوع بدی از آلودگی بصری رسیده ایم در حالی که در دیگر کشورها به چنین موضوعاتی توجه ویژه ای می شود و حتی میان تبلیغات و تابلوهای نصب شده که در میادین متفاوت نصب می شوند ارتباط ویژه ای برخوردار است و همچنین فضای عمومی شهر متعلق به تمام شهروندان است و به همین دلیل باید در ساماندهی تبلیغات شهری فعالیتی جدی صورت گیرد.

 

образец заявки на получение займаonline sketchтуроператор по танзаниикредитование малого бизнеса актуальностьденьги в долг до зарплаты срочно гомельгора килиманджаро туры цена перелетадельта банк получить кредиткуприложения ios на андроидаксессуары для ванной scheinleading seo companyуслуги sermкаркасный дом проект строительствокак лечить кишечную инфекциюсайт деревянный домphuket driver dajТент от солнца Mercedes-Benz для машинынедорогие часыкарта африки физическаягде лучшая цена на видеорегистратор в брянске

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ