Take a fresh look at your lifestyle.

نگاهی به تبلیغات اینستاگرامی شرکت پارس آنلاین

0


پارس‌آنلاین از آن دسته‌ شرکت‌هایی است که حضوری فعال در این شبکه اجتماعی دارد. نام صفحه اینستاگرام این شرکت پارس‌آنلاین است که با هشتگ خوب‌آنلاین به مشتریان و مخاطبان معرفی شده‌است، البته این کلمه، شعار این صفحه نیز محسوب می‌شود.

 کاوشگران روابط عمومی– تعاملی ‌بودن شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام همه‌ شرکت‌های تجاری را برای حضور در آن وسوسه می‌کند. تعاملی بودن یعنی مخاطبان و شرکت‌های تجاری در این شبکه اجتماعی بده‌بستانی بی‌واسطه دارند. پس در این شبکه‌ جذب هواداران بیش از همه موارد اهمیت دارد. بسیاری از شرکت‌ها معتقدند نباید به هر طریق هوادار جذب کرد و باید این شیوه با رعایت اصول اخلاقی باشد. پارس‌آنلاین از آن دسته‌ شرکت‌هایی است که حضوری فعال در این شبکه اجتماعی دارد. نام صفحه اینستاگرام این شرکت پارس‌آنلاین است که با هشتگ خوب‌آنلاین به مشتریان و مخاطبان معرفی شده‌است، البته این کلمه، شعار این صفحه نیز محسوب می‌شود. همین موضوع باعث تمایز صفحه پارس‌آنلاین با صفحه‌های شرکت‌های دیگر شده است، به هرحال این صفحه اجتماعی نقطه ضعف‌هایی هم دارد. در ادامه برای بررسی دقیق‌تر این صفحه به سراغ خدایار میخچی مدیرکل امورمشتریان شرکت پارس‌آنلاین و پویا روحی مشاور تبلیغات مدرن رفته‌ایم .

یکپارچگی نام برند باید حفظ شود

پویا روحی، درباره نام صفحه اینستاگرام پارس‌آنلاین که با هشتگ خوب‌آنلاین به مشتریان و مخاطبان معرفی شده‌است، می‌گوید: مشتریان و مخاطبان اصلی این شرکت ارائه‌دهنده اینترنتی آن را به نام پارس‌آنلاین می‌شناسند و به نظر می‌آید این شرکت به خاطر توسعه هشتگ خود از نام خوب‌آنلاین برای صفحه اینستاگرامی خود استفاده کرده‌است، شیوه‌ای که به نظرم مناسب نیست و بهتراست، این شرکت از همان نام خودش برای این صفحه استفاده و در میان پست‌ها و مطالب اشتراکی در مورد هشتگ‌ها به‌خصوص خوب‌آنلاین اطلاع‌رسانی کند. اگر این اتفاق می‌افتاد شاید زیر پست‌ها در میان کاربران بحث‌هایی نیز در این باره صورت می‌گرفت. این شیوه‌ای است که این شرکت می‌توانست، هم از طریق تصاویر و هم از طریق نوشتار آن را اجرا کند .

به هرحال استفاده از نام برند و یکپارچگی در تمامی شرایط از اصول اصلی برندینگ است. این یکپارچگی باید حفظ شود، چون در غیر‌این صورت باعث ایجاد یکسری ابهامات در ذهن مشتریان خواهد شد. ابهاماتی مانند اینکه آیا صفحه ایجاد شده در اینستاگرام به شرکت اصلی ارتباطی دارد یا نه. ایجاد این ابهامات در ذهن مشتریان مطمئناً چندان جالب نخواهد بود. حال اگر خوب‌آنلاین یک کمپین بازاریابی مجزا است، بهتر بود که شرکت، صفحه مجزایی برای آن تهیه می‌کرد و در این باره نیز به مخاطب توضیحات بیشتری می‌داد. به‌طورکلی باید بگویم که صفحه اینستاگرام پارس‌آنلاین یادآور یک صفحه عمومی است که شاید کاربران عادی این شبکه نیز به‌راحتی بتوانند آن را راه‌اندازی ‌کنند. روحی می‌گوید: مخاطبان هدف پارس‌آنلاین یا به‌نوعی مشتریان اصلی آن را گروه سنی شامل می‌شوند که از مخاطبان اصلی این شبکه اجتماعی هستند، پس با این توصیفات حضور پارس‌ آنلاین در این شبکه مناسب است. در این میان نکته مهمی حائز اهمیت است و آن اینکه شرکت‌هایی به مانند پارس آنلاین وقتی سراغ این رسانه می‌روند باید سعی کنند ارتباط مناسبی با این گروه سنی یعنی بین ۲۵ تا ۳۵ ساله داشته باشند. این درحالی است که به نظرم پارس‌آنلاین هنوز نتوانسته این ارتباط را با این گروه برقرار کند .

استفاده از تصاویر عمومی برای صفحه اینستاگرام خصوصی

این مشاور تبلیغات مدرن، درباره تصاویر استفاده شده در صفحه اینستاگرام پارس آنلاین می‌گوید: تصاویر استفاده شده توسط پارس‌آنلاین بیشتر برگرفته از صفحه‌های اجتماعی دیگر است و پارس‌آنلاین از تصاویر طراحی شده اختصاصی خود برای این صفحه استفاده نکرده‌است. این شیوه شاید برای برند صاحبنامی مانند پارس آنلاین شیوه درستی نباشد. این شرکت می‌توانست از طرح‌های اختصاصی خودش یا طرح‌هایی که برای تبلیغات در سایر رسانه‌ها استفاده کرده برای این صفحه اجتماعی استفاده کند. در واقع شرکت به‌راحتی می‌توانست در این طراحی هویت بصری را که پارس‌آنلاین برای خود تعریف کرده به مخاطبان یادآوری کند. البته پارس‌آنلاین علاوه بر تصاویر عمومی از تصاویری نیز به منظور اطلاع‌رسانی درباره اتفاقات روز و جشنواره‌های برگزارشده توسط این شرکت برای ارتباط با مشتریان استفاده کرده‌است ولی این تصاویر کم است و میان تصاویر دیگر تاحدودی گم شده‌است. هرچند شرکت به‌راحتی می‌توانست از طریق این صفحه اجتماعی چنین اخبار و اطلاع رسانی‌هایی را به سایت اصلی پارس‌آنلاین و شبکه‌های اجتماعی دیگرش که مناسب‌تر هستند، لینک کند .

روحی می‌گوید: علاوه بر این پارس‌ آنلاین گاهی از این رسانه تبلیغاتی هم‌راستا با رسانه‌های تبلیغاتی دیگرش نیز استفاده کرده‌، برای مثال این شرکت، آگهی‌های محیطی خود را نیز در صفحه‌ اینستاگرام به نمایش گذاشته است، به نظرم پارس‌آنلاین این کار را ناشیانه‌ انجام داده، یعنی این طور بگویم در صورتی‌که پارس آنلاین یک یا چند کمپین تبلیغاتی به راه می‌انداخت که تمرکز آن روی صفحه اینستاگرام شرکت بود و از رسانه‌های دیگر همچون بیلبوردهای محیطی نیز در این راستا استفاده می‌کرد، بدون شک می‌توانست از این فرصت استفاده و مخاطبانی را نیز از این طریق برای بازدید از صفحه اینستاگرامی خود جذب کند .

این مشاور در ادامه می‌گوید: با این توصیفات به نظر پارس آنلاین فعلا تصمیم نگرفته که با تمرکز بیشتری روی این شبکه فعالیت کند. به هرحال تعداد پست‌های قرارگرفته در صفحه پارس آنلاین کم است و این شرکت می‌تواند پست‌های بیشتری برای صفحه خود درنظر بگیرد. علاوه بر تعداد کم پست‌ها، میزان مشارکت مخاطبان نیز در این شبکه کم است. با این اوصاف به نظر پارس‌ آنلاین نگاهی یکطرفه به این رسانه تبلیغاتی داشته است. درحالی‌که این شرکت می‌تواند با همراستایی رسانه‌های مختلف کاربران این رسانه‌ را افزایش بدهد. این شرکت باید از تصاویر با کیفیت‌تری از نظر هنری و همچنین بهینه‌شده‌‌ در صفحه اینستاگرام خود استفاده کند. به هرحال باید تصاویر آنقدر جذاب باشد که مخاطب را مجبور کند هر روز برای دیدن صفحه اینستاگرامی پارس آنلاین به آن سر بزند. پارس‌آنلاین باید برای رده سنی این شبکه تولید محتوا کند .

علاوه براین، به نظرم پارس آنلاین اگر از تصاویر داخلی شرکت و کارکنان خود نیز در این صفحه استفاده کند، شاید به ایجاد حس صمیمیت میان برند و مشتریانش کمک کند. البته این تصاویر باید از نزدیک و دوستانه‌تر تهیه شود تا مخاطب ارتباط بهتری با آنها برقرار کند. این شیوه باعث می‌شود که فضای شرکت را صمیمانه‌تر جلوه دهد و مخاطب نیز با چنین فضاهایی ارتباط بهتری برقرار ‌کند. علاوه بر موارد عنوان شده، این شرکت می‌تواند با صفحه‌های هم راستا با زمینه فعالیت خود نیز ارتباط برقرار کند و از این طریق هواداران صفحه‌های دیگر را به سمت صفحه خودش جذب کند. همچنین پارس آنلاین باید به مکان قرارگیری امضای خود روی تصاویر نیز دقت کند تا در تمامی آنها این امضا به یک شکل باشد، چون این موضوع ارتباط مستقیمی با هویت بصری این برند دارد و به تقویت آن کمک خواهد کرد .

مشتریانی که قرار است خوب آنلاین شوند

خدایار میخچی درباره صفحه اینستاگرام این شرکت می‌گوید: صفحه اینستاگرام شرکت پارس‌آنلاین با نام خود این شرکت طراحی شده و خوب‌آنلاین به‌نوعی شعار استفاده شده برای این صفحه است که به‌عنوان لوگوی این صفحه نیز به‌کار رفته است. این شعار یکی از کمپین‌هایی بود که در ابتدای سال ۱۳۹۳ لانچ شد. خوب‌آنلاین به دلیل اینکه به شکلی ساده کیفیت سرویس مطلوبی را که پارس آنلاین قصد دارد به مشتریان عرضه کند در قالب کلمه بیان می‌کند، از این پس در رسانه‌های اجتماعی پارس‌آنلاین، مورد استفاده قرار می‌گیرد. میخچی در پاسخ به این سوال که به هرحال مخاطب در جست‌وجوی اینستاگرامی به جای صفحه پارس‌آنلاین، خوب‌آنلاین را مشاهده می‌کند و شاید دراین باره دچار سردرگمی شود، می‌گوید: تا به امروز نسبت به سوال مطرح شده بازخوردی منفی نگرفته‌ایم اما در تبلیغات گاهی اوقات سوال ایجاد کردن و برانگیختن کنجکاوی در مخاطب یکی از شیوه‌هایی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین ما قصد «سردرگمی» مخاطبان را نداریم ولی از ایجاد سوال در ذهن آنها استقبال می‌کنیم. پارس آنلاین از صفحه‌های خود در شبکه‌های اجتماعی بهره‌برداری تجاری نمی‌کند یعنی هدف این شرکت از حضور در این شبکه‌ها فروش یا فعالیت اقتصادی مستقیم نیست. ما از حضور در شبکه‌های اجتماعی چند هدف را دنبال می‌کنیم: یک- ایجاد یک ارتباط دو سویه با مخاطبان برای اطلاع‌رسانی از یک‌سو و دریافت بازخوردها و تصورات از سوی دیگر. دو- پشتیبانی مشترکان در صورت بروز مشکل. سه- افزایش آگاهی مخاطبان نسبت به پارس آنلاین. اگر دقت کرده‌ باشید در چنین شبکه‌هایی مستقیما اطلاعاتی در حوزه فروش به مخاطبان نداده‌ایم. هدف ما برای حضور در چنین شبکه‌هایی؛ ارتباط صمیمانه‌تر با مخاطبان‌مان است. فضای اجتماعی این شرکت، فضای اطلاع‌رسانی و گفت‌وگوهای روزمره با مخاطبان‌مان است. گفت‌وگوهای روزمره در مورد اتفاقات روز به مانند دو دوست صمیمی که با یکدیگر گفت‌وگو می‌کنند. برای مثال سعی می‌کنیم با خوشحالی مخاطبان‌مان از مسابقات جهانی والیبال خوشحال و با ناراحتی آنها از شکست‌ها ناراحت شویم .

میخچی درباره علت حضور پارس‌آنلاین در شبکه‌های اجتماعی به‌خصوص اینستاگرام می‌گوید: اینستاگرام و فیس بوک از جمله شبکه‌های اجتماعی هستند که در ایران از مقبولیت بالایی میان مخاطبان برخوردارند. علاوه بر مقبولیت، این شبکه‌ها دسترسی راحت‌تری نیز میان مخاطبان دارند. در واقع شیوه منطقی این است که برای ارتباط راحت‌تر سراغ محل‌هایی برویم که مشتریان و مخاطبان‌مان حضور بیشتری دارند. البته شبکه‌های اجتماعی دیگر مانند لینکدین و توییتر هم هستند، ولی در آن شبکه‌ها حضور مخاطبان ما کمتر است .

مدیرکل امور مشتریان پارس‌آنلاین می‌گوید: این شرکت از حضور خود در این شبکه‌ها بازخوردهای جالبی را دریافت کرده‌است. این شرکت همواره سعی کرده در همه شبکه‌های اجتماعی خود هوادار واقعی جذب کند، حال شاید همه سازمان‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی صفحه دارند چنین رویکردی نداشته باشند و صرفا برخی به دلیل نشان‌دادن برخورداری از هوادار زیاد با کمک تکنیک‌های موجود به افزایش هواداران غیر‌واقعی برای صفحه خود بپردازند. از آنجا که طبق توضیحاتی که پیش‌تر داده شد هدف اصلی ما ایجاد رسانه‌ای دو سویه با مشترکان و مخاطبان است، همواره به دنبال جذب هواداران واقعی بوده و هستیم .

وقتی مخاطبان همگانی هستند  
تصاویر نیز همگانی می‌شود

میخچی در پاسخ به این سوال که چرا برای صفحه اینستاگرامی پارس‌آنلاین، طراح‌های مجزایی طراحی نشده و از طرح‌های عمومی استفاده شده می‌گوید: وقتی طرح‌های خاصی برای صفحه طراحی شوند، مخاطبان‌عام به سمت مخاطبان خاص سوق پیدا می‌کنند، یعنی شرکت باید به هرحال برای طرح‌های خود یک گروه هدف درنظر بگیرد و همین گروه هدف دایره‌ مخاطبان شرکت را محدودتر خواهد کرد. توجه به این نکته ضروری است که باوجود اینکه هر یک از شرکت‌هایی که در صنعت ما فعالیت دارند سعی می‌کنند خود را به شکلی متمایز به مشتریان معرفی کنند، این بازار هنوز بازار رو به رشدی است و به بلوغ نرسیده، بنابراین مخاطبان آن را قشر یا طبقه خاصی تشکیل نمی‌دهند. بنابراین بسیاری از شرکت‌های حوزه کاری ما برای ایجاد ارتباط دوسویه از این ابزار ارتباطی استفاده می‌کنند. ما نیز سعی کرده‌ایم تا به‌نوعی با استفاده از محتوایی همگانی، همه مخاطبان بالقوه را جذب کنیم. به هرحال پارس آنلاین از تمامی کانال‌های ارتباطی برای ارتباط بهتر با مخاطبانش استفاده می‌کند و هر چقدر کانال‌های ارتباطی بیشتر باشد، برای شرکت‌های نظیر ما که مشتری‌مداری در آنها اصل اول است، ارائه خدمات بهتر به دلیل دریافت بازخورد بهتر، تسهیل خواهد شد .


منبع
 فرصت امروز –نرگس فرجی

Cochin escortsальфа банк кредитная карта ивановоpr кампания в интернете юридической фирмыдам деньги в долг под расписку калугакредит и кредитные карты альфа банкатуры в африкуденьги в долг в барнауле срочноденьги в кредит владикавказтур выходного дня в польшу ۲۰۱۵туры словакия мультивизарейтинг сайтов гуглпродвижение организации۲ этажный каркасный домуроплазмаensemble de sous vetement pas cherкзот украины ۲۰۱۵ увольнениепозиции сайта в яндексеавто германия б уcar cover xsara picassoДОМОФОНЫ

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ