Take a fresh look at your lifestyle.

نگاهی به استراتژی‌های بازاریابی متفاوت تایلند برای جذب گردشگر

0


برقانـــی شعار جدیــد خاورمیانه‌ای وزارت گردشگری تایلند را بحث گردشگری حلال می‌داند که در جنوب شرقی آسیا و خاورمیانه به‌عنوان بازار هدف این شعار مطرح شد و اپلیکیشنی نیز برایش ساخته شد. از جمله تمهیداتی که برای این کمپین اندیشیده شد، تطبیق دادن امکانات فرودگاه بانکوک با مسافران مسلمان‌ (مانند نمازخانه، رستوران‌های حلال، سرویس‌های بهداشتی مناسب مسلمانان و…) و در داخل تایلند افتتاح هتل‌های مسلمان‌پذیر و نخستین رستوران اختصاصی مسلمانان با کارمندانی دارای پوشش اسلامی بود .

 کاوشگران روابط عمومی– تایلند کشوری است که جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد و هر ساله گردشگران زیادی از سراسر دنیا و خصوصا ایران را به خود جذب می‌کند. با علم بر اینکه گردشگری در هزاره سوم ارزنده‌ترین صنعت پولساز در جهان است، مدیران گردشگری تایلند نیز سرمایه هنگفتی را صرف تبلیغ جاذبه‌های گردشگری این کشور می‌کنند و کمپین‌های مختلفی را جهت آشنایی بیشتر مردم آسیا برگزار کرده‌اند. مسئله‌ای که در این میان وجود دارد این است که بسیاری از مردم کشور ما جاذبه‌های تفریحی و گردشگری گوناگون تایلند را نمی‌شناسند و با توجه به صحبت‌های دهان‌به‌دهان دوستان و آشنایان، خود را محدود به شهرها و مراکز تفریحی خاص این کشور می‌کنند .

در همین راستا کمپین مشترک گردشگری و هواپیمایی ماهان برای تغییر دیدگاه ایرانیان نسبت به تایلند قابل توجه است. برای اینکه از کم و کیف ماجرا مطلع شویم با هومر برقانی، نماینده وزارت گردشگری تایلند در ایران مصاحبه‌ای ترتیب دادیم که در ادامه می‌خوانید .


شبکه‌های اجتماعی، رسانه اصلی کمپین گردشگری تایلند

برقانی در مورد جزییات کمپین مشترک گردشگری تایلند با هواپیمایی ماهان (TAT) می‌گوید: با توجه به سیاست‌های نهاد گردشگری تایلند در کشورهای خاورمیانه که بازار ایران هم یکی از بازارهای تحت پوشش آن است و در راستای فعالیت برای رونق گردشگری، این نهاد برنامه‌ای برای بازگشایی جشن خرید تایلند از ۱۵ ژوئن تا ۱۵ آگوست به مدت ۲ ماه در ۷ مقصد گردشگری تایلند (مانند بانکوک و پاتایا و…) برگزار کرده است. رسانه اصلی این پروژه که با همکاری هواپیمایی ماهان ترتیب داده شده، شبکه‌های اجتماعی است. با توجه به دسترسی بالا به اینترنت و اینکه قشر جوان از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کردند، تصمیم گرفتیم که بحث اطلاع‌رسانی را در حالت عمده بدین صورت در ایران انجام دهیم، اما کانال‌های بازاریابی دیگری چون ارسال و دعوت خبرنگار، چاپ و پخش بروشور، پوسترها و بنرهایی در آژانس‌های مسافرتی سه شهر تهران، شیراز و مشهد نیز داشتیم .

همکاری با ایرلاین‌ها بسترساز دوستی ایران و تایلند

این کارشناس نحوه شرکت در این کمپین را به این صورت می‌داند، افرادی که این اطلاع‌رسانی را در اکانت‌های رسمی به اشتراک می‌گذارند و به اطلاع‌رسانی ما کمک می‌کنند با گذاشتن ایمیلشان به قید قرعه یک بلیت economic class رفت و برگشت به بانکوک دریافت می‌کنند و یک بلیت Bussiness class برای افرادی که در اطلاع‌رسانی شرکت می‌کنند، در نظر گرفته شده که قبل از اتمام کمپین این جایزه را دریافت می‌کنند. ما در کمپین‌های مختلف دیگری همانند بازدیدهای تجاری در بازارهای هدف گوناگون با ایرلاین‌های متفاوت همکاری کرده‌ایم. همکاری با ایرلاین‌ها می‌تواند بسترساز مراودات تجاری دو کشور باشد .


برگزاری جشنواره‌های فرهنگی مختلف

برقانی در مورد جشن‌های برگزار شده در این رویداد از جشن سونکان یا سال نوی تایلندی یا جشن آب نام می‌برد که ۷تا۱۲ تیرماه در تایلند برگزار می‌شود. بعد از هجوم مسافران در ایام عید و پس از سپری شدن این تعطیلات، تقاضا برای سفر به تایلند کم می‌شود. برگزاری این جشنواره‌ها سبب می‌شود که بازار ورشکسته تایلند بتواند در جذب گردشگر موفق باشد .

جشنواره دیگر لی تنگ یا جشنواره فانوس است که در آبان‌ماه در شمال تایلند برگزار می‌شود. جشنواره خرید که هم‌اکنون در حال برگزاری است، از ۲۵‌خرداد تا ۲۴‌مرداد به طول می‌انجامد. با توجه به اینکه نخستین بازارهدف ما خانواده‌ها هستند بحث خرید در سفر خانواده‌های ایرانی اهمیت زیادی دارد. البته این جشنواره تنها خرید صرف نیست، گردشگری سلامت، ماساژ و بسیاری از برنامه‌های دیگر همچون جشن ماه عسل یا Honeymoon را در بر دارد که زیرمجموعه‌ای از همین جشنواره است و طی آن زوج‌های جوان از امکانات گردشگری در نقاط ساحلی تایلند برای ماه عسل خود استفاده می‌کنند. این برنامه‌های زیرمجموعه‌ای تخفیفات خاص خود را دارد و می‌تواند برای گردشگر جذاب باشد. دلیل عمده برگزاری این جشن‌ها، آشنایی با فرهنگ کشور تایلند و افزایش تعداد مسافران است. هر ایرانی که قصد سفر به کشورهای خارجی را دارد، نخستین سودآوری‌اش به ایرلاین‌های داخلی برمی‌گردد. این امر به رشد ناخالص داخلی کشور تایلند هم کمک می‌کند. مضاف بر اینکه هر ایرانی به‌عنوان یک سفیر فرهنگی برای کشور خود است و تبادل فرهنگ باعث شناخت دو کشور از یکدیگر می‌شود .


کنسرت تلفیقی و برگزاری نمایشگاه عکس

او ادامه می‌دهد: یکی از بزرگ‌ترین استراتژی‌های ما این است که وجهه تایلند را به واقعیت نزدیک کنیم. یکی از حرکت‌هایی که بدین منظور به انجام رسیده، فرستادن خبرنگار به کشور تایلند برای کشف زیرساخت‌ها و انتقال ایده‌ها به‌صورت واقعی به مردم است. یکی از بازوانی که در فرهنگ‌سازی چهره تایلند به ما کمک می‌کنند، خبرنگاران هستند. هزینه در این امر برای تغییر چهره مردم کشور تایلند لازم است. تایلند دارای مردمی اصیل با ۷میلیون مسلمان است و درصدد هستیم سوء‌تفاهمات را از چهره این کشور برداریم. این قبیل جشنواره‌ها، فرهنگ غنی تایلند در زمینه فرهنگی و مذهبی را بیشتر به مردم می‌شناسد. همچنین لازم به یادآوری است که سال ۲۰۱۵ شصتمین سال آغاز روابط دیپلماتیک ایران و تایلند است که به همین منظور چند حرکت انجام دادیم که بازخورد خوبی داشت که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد .

۱-‌ کنسرت تلفیقی سنتی دو گروه موسیقی از ایران و تایلند در تالار وحدت که ۹‌خرداد به رهبری آقای خلعتبری برگزار شد و توانست به چهره‌سازی تایلند کمک کند .

۲-‌ برگزاری نمایشگاه عکس از عکاسان ایرانی که از تایلند عکس گرفته بودند و همین‌طور عکاسان تایلندی که از ایران عکس گرفته بودند .

۳-‌ رونمایی از کتاب مشترک نویسندگان و اساتید ایرانی و تایلندی که نگارش آن تمام شده است .

اینها حرکت‌هایی است که نهاد گردشگری و سفارت تایلند به انجام رسانده‌اند .


تایلند را کشف کنید
!

این کارشناس بازخوردها را مثبت ارزیابی کرده و اضافه می‌کند: بازخوردهای زیادی از این رویداد به ما رسید که یکی از بزرگ‌ترین آنها افزایش تعداد گردشگر از تایلند به ایران بود. تاثیر آن هنگامی دو چندان می‌شود که قشری مانند عکاسان و خبرنگاران به تکمیل این روند کمک کردند. در ایران هم با توجه به انتقال نظرات قشری که در کنسرت و نمایشگاه عکس و… شرکت می‌کردند، تغییر تفکر مخاطب مشهود بود. چون قبل از آن زیاد در مورد دیگر جاذبه‌های فرهنگی و مذهبی تایلند ندیده و نشنیده بودند. در شعار این رویداد نیز بر کشف تایلندی بودن تاکید می‌شود. شعار DiscoverThainess هفت المان دارد که تلفیقی از احساس، هنر، فرهنگ و حتی نمادهای ورزشی و صنایع‌دستی و… است. تمام این آیتم‌ها زیر نظر وزارت گردشگری است. از جمله حرکت‌های آکادمیکی که انجام شد، ارسال دانشجو و آشنا شدن با فرهنگ روزمره مردم این کشور از نزدیک و آشنایی با نحوه احترام گذاشتن، نوع زندگی، صنایع‌دستی و غذای تایلندی و… است .


گردشگری حلال، شعار جدید وزارت گردشگری تایلند

برقانـــی شعار جدیــد خاورمیانه‌ای وزارت گردشگری تایلند را بحث گردشگری حلال می‌داند که در جنوب شرقی آسیا و خاورمیانه به‌عنوان بازار هدف این شعار مطرح شد و اپلیکیشنی نیز برایش ساخته شد. از جمله تمهیداتی که برای این کمپین اندیشیده شد، تطبیق دادن امکانات فرودگاه بانکوک با مسافران مسلمان‌ (مانند نمازخانه، رستوران‌های حلال، سرویس‌های بهداشتی مناسب مسلمانان و…) و در داخل تایلند افتتاح هتل‌های مسلمان‌پذیر و نخستین رستوران اختصاصی مسلمانان با کارمندانی دارای پوشش اسلامی بود .

او در انتها در مورد همکاری هواپیمایی ماهان با این کمپین می‌گوید: یکی از پیشروترین ایرلاین‌هایی که پرواز به بانکوک را شروع کرد، هواپیمایی ماهان بود. این هواپیمایی در پروژه‌هایی که به جذب گردشگر منجر می‌شود با ما همکاری زیادی داشته است. مسلما ایرلاین‌ها جزو نخستین واحدهای تجاری هستند که نفع و سود زیادی از مشارکت در این برنامه‌ها عاید آنها می‌شود و از هرگونه برنامه‌ای که آنها را به جذب مسافر تشویق کند استقبال می‌کنند. این ایرلاین پروموشن‌هایی را تا ۱۴‌تیر ماه به مسافران می‌دهد که اطلاع‌رسانی آن در وب‌سایت این شرکت موجود است .


منبع
 فرصت امروز –هدی رضایی

промо этосафари африкаcaricatures for gigнациональные парки африкитуры в мае в испаниюнгоро нгоробланк заявления на получение кредита в россельхозбанкеденьги в долг для бизнесапосуда оптовая спбстатья 122 ук украиныпродвижение и раскрутка сайтаseo consultants san franciscoсип панель купитьпродвижение компании в социальных сетяхгорящие туры в турцию на майconsultant seoвидеорегистраторы ritmix отзывыпаркет деревянныйcar insurance cover note templateseo

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ