campaign الیران، یک موسسه مجازی که از اولین کمپین کلیکی خود نتایج مطلوبی گرفت
<!––>
کسبوکارهای آنلاین بسیاری هستند که در دو وجه به فعالیت میپردازد. البته شاید واژه دو وجهی به اندازه کافی گویای عملکرد اینگونه کسبوکارها نباشد. برای نمونه، الیران یکی از کسبوکارهایی است که از طرفی تعدادی مربی داشته و از سوی دیگر، شاگردانی دارد که برای این مربیان که خود میتوانند برای تدریس کردن نام خود را در الیران ثبت کنند، سبب درآمدزایی میشوند. اخیرا این موسسه مجازی یک کمپین تبلیغاتی کلیکی راه اندازی کرده که با بودجه متوسطی توانسته نتایج مناسبی را دریافت کند. در ادامه نگاهی اجمالی به این کمپین خواهیم انداخت:
چالش: الیران خواستار این بوده که بیشتر به برندسازی در فضای آنلاین پرداخته و کمی خود را بیشتر در معرض دید افراد آنلاین قرار دهد. این کسبوکار آنلاین در درجه اول میخواسته مربیانی که در زمینه فناوری اطلاعات به فعالیت میپردازند آگاه شده و از سوی دیگر دانشپژوهان هم از خدماتشان اطلاع پیدا کنند.
راهحل: الیران تصمیم میگیرد که از تبلیغات کلیکی بهره برده و دو کمپین جداگانه، یکی برای دانشپژوهان و یکی دیگر را برای مدرسان راهاندازی کند.
نتایج:
– الیران برندسازی خود در فضای آنلاین را تا حدودی انجام داد.
– ۲۰ دانشپژوه عضو شدند.
– ۱۰ مربی نام خود را ثبت کردند.
– در حالی که هدف از این کمپین بیشتر برندسازی بود، تعدادی تراکنش مالی هم صورت گرفت که غیرقابل انتظار بودند.
نظرات بسته شده است.