بررسی سیاست ها و ضوابط حاکم بر تبلیغات محیطی قم
جلسه ساماندهی تبلیغات شهری قم با حضور حجت الاسلام اسماعیلیان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قم و مهدی توکلیان معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و دیگر نمایندگان دستگاه های اجرایی استان و بنا به درخواست شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی و به منظور بررسی و ابلاغ سیاست ها و ضوابط حاکم بر تبلیغات محیطی ، در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد .
به گزارش محیطی دات کام ، معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در این جلسه با بیان اینکه ۳۳ هزار واحد صنفی در استان موجود است و بیشتر تبلیغ محصولات و کالاها بدون مجوز صورت می گیرد ، اظهار داشت : در تبلیغات کالاها، استعلام و اخذ مجوز از اداره کل صنعت ، معدن و تجارت ضروری است .
در این جلسه ضمن تاکید بر ضرورت اخذ مجوز در تبلیغات محصولات و کالاها از اداره کل صنعت ، معدن و تجارت ، مقرر شد،ضوابط تبلیغاتی از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به اداره کل صنعت، معدن و تجارت ارسال شود و این اداره کل ضمن اطلاع رسانی به تمام اصناف، بر این ضوابط نظارت کند.
برگزاری هر ۲۰ روز یک بار این جلسه و بررسی وضعیت تبلیغات محیطی شهر ، بررسی مکانیزم تبلیغات کالاهای تجاری و غیرتجاری در صدا و سیمای استان در جلسه بعدی، دعوت از مدیریت حمل و نقل و پایانه های عمومی استا%D