Take a fresh look at your lifestyle.

نقدی بر کمپین دیجیتال مارکتینگ اکس و سیروان خسروی Axe

0

به نقل از وب‌سایت برند اکس AXE ، اکس بلک و سیروان خسروی همراه با هم اولین کنسرت آکوستیکِ پاپ (کنسرتی که بدون دخالت افکت‌ها و آمپلی‌فایر و انواع سازهای الکترونیک اجرا شده و صدا مستقیماً از ساز خارج می‌شود.) را در ایران برگزار خواهند کرد تا هواداران سیروان در فضایی آرام، متفاوت و صمیمی، تجربه‌ای نو از موسیقی سیروان خسروی داشته باشند.

برند AXE برای معرفی محصول اکس بلک AXE Black اقدام به راه‌اندازی کمپین دیجیتال مارکتینگ با نام « صدای سکوت٬ رساتر است » کرده است.
کمپین دیجیتال مارکتینگ اکس بلک با شعار « سربلندها٬ سربه زیر بودن را انتخاب می‌کنند» در فضای مجازی منتشر شده است و از مخاطبین دعوت شده تا  با اکس بلک میهمان کنسرت اختصاصی سیروان خسروی باشند.

تا اینجا اکس بلک AXE Black با تارگت کردن مخاطبین جوان، خواننده پاپ مطرح ایران سیروان خسروی را به‌عنوان سفیر اکس انتخاب کرده است که طرفداران  زیادی را، چه در فضای مجازی و چه در واقعیت دارد؛ ولی از طرف دیگر استراتژی بازاریابی اکس شناساندن غیرمستقیم محصول با استفاده از کمپین رقابتی و حضور سیروان خسروی است که در دو مرحله اجرا می‌شود.

کمپین دیجیتال مارکتینگی یا به بازی گرفتن اکس و سیروان خسروی 2

مخاطب با مشاهده بنرهای تبلیغاتی در سایت‌های مختلف به سایت اکس وارد می‌شود که البته در آنجا ابتدا با مشکل  بارگذاری سایت و بعد از آن طوماری از اطلاعات درخواستی جهت عضویت مواجه می‌شود. مخاطب پس از ثبت نام و وبگردی برای یافتن پاسخ سوال در سایت‌های رسمی و غیررسمی بالاخره موفق به درج جواب می‌شود که در آن لحظه بدون دریافت هیچ پیامی از سایت به حال خود رها می‌شود.
axe
اینجاست که کاربر باید از علم غیب خود استفاده کرده و بهتر است به ایمیل خود مراجعه کند و پس از آن اگر توفیق مطالعه سایت را پیدا کند متوجه می‌شود که برای شرکت در قرعه‌کشی می‌بایست به دو سوال دیگر هم پاسخ دهد که زمان نمایان شدن سوالات بعدی در صفحه فیسبوک و اینستاگرام سیروان خسروی اعلام می‌شود!
همه این عدم اطلاع‌رسانی شفاف به‌کنار، هیچ لینکی از صفحۀ رسمی فیسبوک و اینستاگرام سیروان خسروی در سایت اکس نیست و این یعنی مخاطب باید در بین تمامی صفحات منسوب به سیروان خسروی عضو شود تا مبدأ سوالات بعدی را از دست ندهد.

اینستاگرام سیروان خسروی

اینجاست که به یکباره هدف از کمپین دیجیتال مارکتینگ دچار ابهاماتی می‌شود که :

■ آیا برای یک قرعه کشی به این همه اطلاعاتنمی کاربر نیاز است؟
■ آیا در ۱۰ روز ابتدایی کمپین آنلاین امکان‌سنجی و معیارسنجی دقیقی انجام شده است تا تعداد کاربرانی که به‌علت عدم دسترسی مناسب، از شرکت در کمپین صرف‌نظر کرده‌اند، مشخص گردد؟
■ آیا صفحه ورودی Landing Page که در تمام اهداف دیجیتال مارکتینگ از مهمترین قسمت‌های کمپین آنلاین محسوب می‌شود، باید بدین صورت گیج‌کننده و غیرحرفه‌ای طراحی شود؟
■ هدف از پاسخ به سوال مطرح شده «آغاز فعالیت سیروان در موسیقی با چه عنوانی بوده است» چیست؟  تمرین وبگردی برای مخاطب و آشنایی با سیروان خسروی و یا معرفی محصول!
■ پس از طی کردن هفت خان رستم برای رسیدن به جواب سوال اول، اطلاع رسانی از طریق صفحه اینستاگرام و فیسبوک برای افزایش فالورهای سیروان خسروی است!‌ (دور از ذهن است )
■ حال که این موقیعت پیش آمده تا از صفحه یک هنرمند محبوب ( سیروان خسروی) جهت اطلاع‌رسانی برای ادامه مسابقه استفاده شود،‌ بهتر نیست از پتانسیل بیش از ۶۵۰۰۰۰ طرفدار این هنرمند به شکل مناسب‌تری استفاده کرد؟!

بهتر است در حوزه دیجیتال مارگتینگ که از مقوله‌های جدید بازاریابی در ایران است، از افراد با تجربه‌تری استفاده شود و بازاریابان این حوزه دقت داشته باشند که اعتبار یک برند بیش از یک قرارداد کاری در حوزه بازاریابی می‌ارزد و با سهل‌انگاری و بی تجربگی موقیعت برند را به خطر نیاندازند؛ چرا که برخی از کاستی‌های این‌چنینی موجب بدبینی صاحبین برند به حوزه دیجیتال مارکتینگ می‌گردد و همچنین مشتریان را نسبت به برند دلسرد می‌کند.

стальные панельные радиаторыaltezzaNairobi escortsтуры в турцию в маеtranslate to german languageцена сафари африкатуры в танзантуры в танзанию ценыбизнес в кредит без первоначального взносазаповедник нгоро нгорозамена водительских удостоверений в украинесковорода гриль купитьsearch engine optimization agency nycdutch translations londonпроекты быстровозводимых домов ценыкишечная палочка при беременности лечениеspeck seethru satin case for macbook pro 17туры на майские из запорожья۱ миллион духи ценаснег в африкечехол Mitsubishiвидеорегистратор отзывы

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ