Take a fresh look at your lifestyle.

تلفیقی از خلاقیت و بازاریابی کم‌هزینه

0


نبرد خستگی ناپذیری که در نهایت به نوآوری و تحول می‌انجامد، ادامه خواهد داشت و پایانی بر آن متصور نیست. نوع بشر را هنوز می‌توان درگیر نوعی تنازع بقا دانست که عمل سرنوشت‌ساز در آن، پیشرفت و تغییر و تحول در صنایع و فنون است و هرگونه وقفه‌ای در این زمینه، نتیجه‌ای جز شکست به بار نمی‌آورد .

 کاوشگران روابط عمومی– احتمالا همه‌ ما با روش‌های تولید ایده‌ها و راه‌حل‌ها آشنا هستیم و بارها از این روش‌ها استفاده کرده‌ایم حتی اگر نام آنها را ندانیم. سیستم تصمیم‌گیری گروهی برای انتخاب یکی از روش‌های موجود بازاریابی کم‌هزینه یا خلق و ایجاد روشی نوآورانه، بسیار مناسب است. نوآوری هیچ‌گاه نتیجه کار و کوشش و تفکر یک یا چند انسان با استعداد و نابغه نیست، بلکه حاصل جمع مشارکت هزاران و حتی ده‌ها هزار نفراست که در زمینه خاصی فعالیت خاصی می‌کنند .

عدم تغییر و تحول را می‌توان نمایانگر انحطاط تدریجی تلقی کرد. خلاقیت زمانی پا به عرصه وجود می‌گذارد که فرد یا افرادی، سطح دانش زمان خود را درباره پدیده‌های طبیعی یا خود انسان کافی ندانسته و خود را ناچار به بهره‌گیری از طیف وسیع توانایی‌ها ببینند تا فرارسیدن آن برهه از زمان که دیگر جست‌وجوگری در جست‌وجوی راه‌های تکمیل فنون باقی نماند یا آن لحظه که تحقیق برای ازدیاد سطح تولیدهای صنعتی به توقف درآمده و ضرورت جهاد ملی در راه دستیابی به خودکفایی و خودیابی در جامعه بین‌المللی، بی‌اهمیت تلقی شود. نبرد خستگی ناپذیری که در نهایت به نوآوری و تحول می‌انجامد، ادامه خواهد داشت و پایانی بر آن متصور نیست. نوع بشر را هنوز می‌توان درگیر نوعی تنازع بقا دانست که عمل سرنوشت‌ساز در آن، پیشرفت و تغییر و تحول در صنایع و فنون است و هرگونه وقفه‌ای در این زمینه، نتیجه‌ای جز شکست به بار نمی‌آورد .

جایی که دوراندیشی نیست موجبات نابودی مردمان فراهم است. بنابراین مدیران یا رهبران موفق در هر کسب‌وکار بهتر است برای انتخاب و انجام هر کدام از روش‌های بازاریابی هرچند رایگان و کم‌هزینه به جای پیروی از سایرین در پی خلق ایده‌هایی نو در این زمینه باشند یا از روش‌های ترکیبی استفاده کنند. روشی که در اینجا مورد بحث قرار می‌گیرد روشی است تلفیقی از توفان فکری و افکارنویسی. فایده کاربرد این روش نه فقط در تنوع ایده‌ها و راه‌حل‌های احتمالی، بلکه در کمک به افراد برای مشارکت و احساس ارزشمند تلقی شدن کمک و نقش آنهاست. نوشتن به جای حرف زدن هنگام بارش افکار گروهی می‌تواند امتیازهای دیگری هم داشته باشد، به افکار افراد اجازه می‌دهد آزادانه و بدون وقفه روی کاغذ جاری شوند و می‌تواند شرایط این میدان را برای شرکت‌کنندگان کم‌حرف و ساکت و شرکت‌کنندگان پرحرف برابر ساخته و به افراد اجازه مشارکت برابر می‌دهد .

به علاوه وقتی کمک‌های انفرادی در کنار هم در گروه‌های متشکل از ایده‌های مشابه قرار می‌گیرند، احساس خواهیم کرد ایده‌ها درون تیم ما محبوبیت پیدا کرده‌اند. تلفیقی از افکارنویسی و توفان فکری نیز وجود دارد که به روش تلفیقی مشهور است. در این روش شرکت‌کنندگان هرکدام شخصا فهرستی از کلمات مرتبط به مسئله را تهیه می‌کنند. مزیت این روش بر روش توفان فکری در این است که قابلیت بسط و گسترش پیشنهادها را دارد. این روش نیز مانند سایر تکنیک‌های خلاق روی تولید ایده‌ها تمرکز می‌کند، نه چگونگی استفاده از آنها برای پدید آوردن یک نتیجه گروهی. رییس جلسه از گروه می‌خواهد تا به مفهوم با اصول مسئله پرداخته و مسئله را ریشه‌ای مورد بررسی قرار دهند، رفته‌رفته با مطرح شدن نظرات متفاوت، افراد اطلاعات بیشتری پیدا کرده و پیشنهادات جدیدی مطرح می‌کنند. مزیت عمده این روش امکان بررسی سایر پیشنهادات و عدم تمرکز بر یک پیشنهاد است. در نتیجه این روش مانع تصمیم‌گیری ناپخته در فرآیند حل مسئله می‌شود .


منبع
 فرصت امروز

уроки йоги в люблинокилиманджаро восхождение категория сложностиfrench translationв танзании в августеротонда этозаповедник нгоронгорогреци¤ отдых в мае отзывыденьги в долг под расписку альметьевсккак взять займ на киви кошелькеденьги взаймы до зарплаты в гомелетуры в египет июль 2015 ценытуры египет июль 2015 все включеноwedding customsсписок заболеваний армиякаркасный дом донецктаблетки от паразитов для людейcase for macbook pro 15 inchkeyword optimisationдухи клима киевдетская мебель кроватисимиланские острова самостоятельноwi-fi видеорегистратор

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ