تبلیغات و برندینگ صحت Sehat
تابلوهای فروشگاهی از آیتمهای کم هزینه ولی تأثیرگذار در تبلیغات محیطی محسوب میشود ولی از آنجایی که نصب اینگونه تابلوها از سوی صاحب برند یک معامله یکطرفه محسوب میشود بنابراین با عدمتوافق فروشگاهدار مبنی بر تمرکز فروش بر برند مورد نظر، عموماً استقبال زیادی از این ابزار نمیشود.
صاحبان برند با این طرز تفکر که هزینههای نصب تابلو باید از طریق فروش کالا به فروشگاه مورد نظر تأمین شود، خود را از موهبت تبلیغات محیطی کمهزینه بیبهره میکنند.
اما در مورد برند صحت Sehat میتوان گفت که از پس این طرز تفکر برآمده است و در اکثر نقاط شهر که مشاهده میکنید متوجه تابلوهای متعدد برند صحت بر سردر فروشگاههای خواربارفروشی (بقالی و سوپرمارکت) میشوید.
مسلماً با یک حساب سرانگشتی میتوان محاسبه کرد که هزینۀ این تعداد تابلو را نمیتوان از فروشگاهدارهایی که برای جوری جنس تمام برندها را بفروش میرسانند، کسب کرد؛ به نظر میرسد برند صحت در قکر برنامهریزی و سرمایهگذاری بلندمدت در بحث برندینگ است و نه فروش لحظهای.
همانطور که پیداست دیگر صحبتی از شامپوهای معروف صحت نیست بلکه اینبار بحث از برندینگ صحت است و برند صحت بسیار نرم در حال آمادهسازی ذهن مشتری برای پذیرش و انتخاب صحت از یک شامپو به سبد کاملی از محصولات شوینده است.
در همین راستا تبلیغات تلویزیونی ( تیزر ) شامپو صحت نیز از صداوسیما پخش میشود که در این تبلیغات، برند صحت همچون گذشته از تشابهسازی موضوعی تیزر با فیلمها و داستانهای معروف استفاده کرده است.
از آنجایی که تبلیغ مربوط به شامپو بچه صحت است، تام و جری یا همان کارتون موش و گربه به عنوان سوژه اصلی تبلیغ شامپو بچه صحت انتخاب شده است.