Take a fresh look at your lifestyle.

محصولات شرکت های خارجی بر روی بیلبوردهای تبلیغاتی تهران

0


سالهاست که تبلیغات محصولات شرکت های خارجی بر روی بیلبوردها ، بنرها و تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر تهران خودنمایی می کنند و به رغم تمام تاکیدهایی که در خصوص استفاده از محصولات تولید داخل شد، هنوز هم این محصولات تولیدی شرکت های خارجی هستند که نبض بازار تبلیغات شهری را در دست گرفته اند.

بهار سال ۹۱ بود که در راستای نام گذای این سال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، اعتراضات گسترده ای به تبلیغات شهری محصولات خارجی در شهر تهران صورت گرفت و در همین رابطه محمدرضا حسین‌نژاد عضو فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که جمع‌آوری تبلیغات کالاهای خارجی سطح شهر باید در دستور کار شورای شهر تهران قرار گیرد و از صدور مجوز جدید برای تبلیغات جلوگیری کند.

اعترضات ادامه پیدا کرد و پای این مخالفت ها به رسانه های کشور هم رسید اما در نهایت نه تنها ردپای تبلیغات محصولات خارجی از معابر شهری پاک نشده بلکه این تبلیغات با حجم بیشتر کار خود را بر روی بیلبوردهای  تبلیغاتی سطح شهر ادامه دادند. با نگاهی اجمالی به تبلیغات شهری مشخص می شود که غالب این تبلیغات محیطی مربوط به لوازم خانگی هستند و سردمداری آنها را در کشور ما را دو بنر سامسونگ و ال جی در دست دارند.

عمق فاجعه زمانی مشخص تر می شود که بدانیم شرکت های تولید داخل به دلیل تبلیغات گسترده محصولات خارجی، مدت ها است که وضعیت نامناسبی را تجربه می کنند .تغییرات نرخ ارز در سال ۹۱ و افزایش قیمت چند برابری قیمت محصولات خارجی بازار این تصور را در ذهن ایجاد کرده بود که در چنین شرایط فرصت برای جلوه گری محصولات داخلی مهیا می شود، اما افزایش قیمت های مواد اولیه از یک سو و ادامه روند تبلیغات محصولات خارجی از سوی دیگر باعث شد که کماکان این محصولات خارجی باشند که به رغم افزایش سه برابری قیمت هایشان بازار را در دست بگیرند.

افزایش روز افزون تبلیغات شهری محصولات خارجی در حالی با کاهش فروش و رونق محصولات کارخانجات داخلی همزمان شده است که به رغم همه اعترضات هنوز هم این تبلیغات محصولات خارجی هستند که بر روی بیلبورهای تبلیغاتی سطح شهر خودنمایی می کنند و در این میان مشخص نیست  شورای شهرتهران چه زمانی قرار است تبلیغ محصولاتخارجی مشابه داخل را از سطح شهر جمع اوری کند و از دستور کار صدور مجوز جدید برای این نوع تبلیغات جلوگیری به عمل آورد!

جمال کامیاب رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران در خصوص تبلیغ محصولات خارجی در سطح شهر علی الرغم مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر ممنوعیت تبلیغ این نوع کالاها اظهار داشت : وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی اصلی صدور مجوز تبلیغ کالاها در سطح کلانشهر تهران است.

وی افزود : زمانی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوزی برای تبلیغ کالایی صادر می کند، بدین معناست که از فیلتر این وزارتخانه عبور کرده است و سازمان زیباسازی تنها نهاد مجری تبلیغ کالاها و محصولات می باشد.

رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران با بیان این که سازمان زیباسازی هیچ گونه تخلفی در تبلیغ کالاها و محصولات خارجی خلاف مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام نداده است خاطرنشان کرد:سازمان زیباسازی شهرداری تهران طبق مجوز وزارت ارشاد اقدام به تبلیغ کالاها و محصولات خارجی می کند و چنانچه تخلفی نیز صورت می گیرد،از سوی این سازمان نخواهد بود.

وی گفت:البته کالاها و محصولاتی که در حال تبلیغ هستند مشابه داخلی ندارند و در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی این موضوع دیده شده است.

تصاویر برخی از این بیلبوردهای تبلیغاتی را مشاهده نمایید:




кундалини йога для начинающих в марьинотур на килиманджаро 2015Calgary escortsальфа банк самара кредитные картыонлайн оптимизация сайтатурпакет подъем на килиманджаропарк килиманджарозаявление на получение кредита образец сбербанкденьги в долг на мобильный телефональтезза тревелЗащита и представительство интересов в милициикупить сковороду чугуннуюpr кампания бренда одеждыплан продвижение бренда фейсбуккупить керамическую кастрюлюорви современные методы лечениякаркасный дом из панелейсандвичблинные сковородыgsm камерыкак получить справку о болезниинтернет магазин колясокf900 full hd

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ