Take a fresh look at your lifestyle.

نگاهی به استراتژی‌ های برندینگ یک کاندیدای ریاست جمهوری / برند فردی که می‌خواهد قهرمان ملی باشد


          /

هیلاری کلینتون در شعار آرمانی‌اش دوست دارد خود را قهرمان مردم آمریکا بداند. یک شعار سیاسی خوب باید بتواند مردم را برانگیزد و به حرکت در آورد. شعار، اهداف آتی و ماموریت فرد را در چند کلمه خلاصه می‌کند و یک فکر ساده را در ذهن مخاطب جایگزین می‌سازد

 کاوشگران روابط عمومی هیلاری کلینتون، وزیر خارجه پیشین آمریکا طی پیامی ویدئویی در پایگاه اینترنتی ستاد انتخاباتی خود گفت: «من در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت می‌کنم.» او در این پیام ویدئویی دو دقیقه‌ای گفت: «آمریکایی‌‌ها همواره به قهرمان نیاز دارند و من می‌خواهم آن قهرمان باشم، پس هر آنچه می‌توانم به کار می‌بندم، شما پیشرو هستید و پیشرو می‌مانید.» کلینتون ستاد انتخاباتی خود برای انتخابات ریاست جمهوری را انتخاب کرده و چندین بازاریاب را برای سر و سامان دادن به برندسازی شخصی خود به کار گرفته است. او امید دارد با این شیوه بتواند نخستین زنی باشد که رییس‌جمهور آمریکا می‌شود. اما کارهایی که او در راستای برند‌سازی شخصی انجام داده یا قصد انجامش را دارد، در نوع خود جالب توجه است .

اعلام نامزدی از طریق شبکه‌های اجتماعی

نکته جالب در مورد اعلام نامزدی او اینکه اعلام خبر نامزدی‌اش نه در یک گردهمایی حزب دموکرات، بلکه از طریق شبکه اجتماعی توییتر و با پخش یک ویدئو در اینترنت صورت گرفته است. وزیر خارجه پیشین آمریکا در پیام ویدئویی خطاب به حامیانش در پایگاه اینترنتی ستاد انتخاباتی خود که به‌طور زنده در ساعت سه بعد از ظهر به وقت واشنگتن پخش می‌شد، گفت: «من در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت می‌کنم .» 

این نشان از اهمیت روزافزون شبکه‌های اجتماعی در دنیای امروز دارد. با وجود آنکه او می‌توانست طی گردهمایی رسمی خبر کاندیدا شدنش را به گوش جهانیان برساند اما یک ابزار اجتماعی را برای بیان این خبر انتخاب کرد. بلافاصله بعد از اعلام اینکه روز یکشنبه نامزدی رسمی او اعلام می‌شود، موجی در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاد و هشتگ‌های «اعلامیه بزرگ هیلاری » (HillarysBig Announcement) و «آماده برای هیلاری » (ReadyForHillary) داغ شد. همچنین او حین سفرهای تبلیغاتی‌اش به ایالت‌های دموکرات‌ نیز جمله‌ای را برای مخاطبانش توئیت کرده و آنها را در جریان امور خود قرار می‌دهد. این نحوه انتقال می‌تواند دلیل استقبال مردم عصر امروز از بازاریابی محتوایی و نوع ویدئویی آن و محبوبیت شدید استفاده از شبکه‌های اجتماعی و دیده شدن بیشتر کاندیدا باشد .

انتخاب شعار آرمانی

اگر به وب‌سایت کلینتون سر بزنید، شعار او را در صفحه اول وب‌سایتش مشاهده خواهید کرد. شعار کمپین او «هیلاری برای آمریکا» و جمله تبلیغاتی او در وب‌سایتش «آمریکایی‌ها همواره به قهرمان نیاز دارند و من می‌خواهم آن قهرمان باشم، است». باید گفت که امروزه انتخاب شعار در تبلیغات و جذب مخاطب رابطه تنگاتنگی با یکدیگر دارند، زیرا یک شعار تبلیغاتی خوب می‌تواند به میزان قابل توجهی نگاه مخاطب را به فرد موردنظر جذب کند. در دنیای کمپین‌های سیاسی استفاده از هر کلمه می‌تواند حکم موفقیت و عدم آن را برای فرد به وجود بیاورد. در انتخاب شعار تبلیغاتی باید بسیار دقت کرد، زیرا انتخاب شعار مناسب با جذب مخاطب به تبلیغ میزان محبوبیت کاندیدا را چند برابر می‌کند. هیلاری در شعار آرمانی‌اش دوست دارد خود را قهرمان مردم آمریکا بداند. یک شعار سیاسی خوب باید بتواند مردم را برانگیزد و به حرکت در آورد. شعار اهداف آتی و ماموریت فرد را در چند کلمه خلاصه می‌کند و یک فکر ساده را در ذهن مخاطب جایگزین می‌سازد. یک شعار خوب می‌تواند کمپین تبلیغاتی را به سمت موفقیت سوق دهد .

نماد و لوگوی ایهام‌دار

نماد تبلیغاتی هیلاری کلینتون عبارت است از حرف لاتین «H» به رنگ آبی که از داخل آن تیری قرمز رنگ به شکل افقی رد شده است و شبیه یکی از علائم راهنمایی – رانندگی است که نشان‌دهنده مسیر رفتن به سوی بیمارستان است، البته این نماد با انتقاد و تمسخر از سوی بسیاری از کاربران توییتر مواجه شد اما خود نشان از نوعی دوگانگی در جهات سیاسی آتی او دارد. برخی معتقدند کلینتون نامزد حزب دموکراتیک – چپ‌گرا- است درحالی‌که این پیکان به سمت راست اشاره دارد. شاید او می‌خواهد از طریق لوگوی کمپینش، میانه‌روی در روابط را به رأی‌دهندگان یادآور شود. هنوز مشخص نشده این لوگو توسط چه کسی طراحی شده و تیم تبلیغات انتخاباتی کلینتون چه مبلغی بابت طراحی آن پرداخته است .

آنچه مشهود است اینکه اگرچه ظاهر یک لوگو به تنهایی نمی‌تواند در ذهن مشتری پایدار باشد و وفاداری به برند از عواملی چون Brand Positioning (جایگاه‌سازی برند) نشات می‌گیرد اما وجود یک لوگوی خاص و قدرتمند می‌تواند روند فعالیت‌های مدنظر را در بخش‌های مربوط به برند و برندینگ تا حد بسیار زیادی بهبود و همچنین سهولت بخشد. لوگو را به‌عنوان یک عامل بسیار مهم و تاثیرگذار در ارتباطات بین کاندیدا و مخاطب می‌دانند که در گام نخست درک از اهداف فرد، درک از مخاطب هدف و خط مشی‌ها و سیاست‌های فرد به خوبی منعکس می‌شود .

مشاوره و استخدام بزرگان برند

اخیرا اخباری مبنی بر استخدام یکی از مدیران گوگل به نام استفانی هنون به‌عنوان مشاور هیلاری کلینتون در امور مرتبط با تکنولوژی و دیجیتالی کمپین تبلیغاتی هیلاری منتشر شد. هنون که مسئولیت ایمن‌سازی چندین سرویس گوگل را به عهده داشت و به‌عنوان مدیر نوآوری محصولات و تاثیر اجتماعی آنها در گوگل کار می‌کند، به‌عنوان مشاور تکنولوژی کلینتون نیز مشغول به کار شد .

به نظر می‌رسد هیلاری از هنون برای طراحی سایت یا اپلیکیشنی مختص تبلیغات و جذب رأی‌دهندگان استفاده کند. هنون پیش از این در گوگل‌مپس، ابزارهای خاصی را هنگام وقوع بلایای طبیعی برای این سرویس طراحی و برای کلینتون هم نرم‌افزارهایی جهت به اشتراک گذاشتن اطلاعات او طراحی کرده بود. همچنین او نخستین زنی خواهد بود که به‌عنوان مشاور تکنولوژی در انتخابات ریاست جمهوری کار می‌کند. نکته‌ای در اینجا باید یادآور شد این است که با همکاری با متخصصان بازاریابی و بزرگان برند می‌توان از سازوکار نشر محتواهای تبلیغی و آگهی‌های بازرگانی برای تحقق اهداف سیاسی- اجتماعی مانند ترغیب افراد به رأی دادن و بزرگ جلوه دادن اهداف فرد کاندیدا استفاده کرد. دست‌اندرکاران و متخصصان رسانه‌های دیجیتال مانند هنون می‌توانند به کمک راهکارهای جدید در حوزه بازاریابی اجتماعی، کارایی نشر محتوا را در پلتفرم‌های اجتماعی مختلف افزایش دهند و محتوا را به‌صورت شخصی‌تر به مخاطبان عرضه کنند .


منبع
 فرصت امروز

стрейч люблиносколько стоит путешествие в танзаниюраскрутка в социальных сетях украинацена на сафари в африкеBrussels escortальфа банк кредитная карта годовое обслуживаниекилиманджаро турагенствоотдых в танзании в сезон дождейденьги в долг без процентов в минскеалтезза тревелналог на депозитпотеря паспорта украинауслуги автоюристаанализ продвижения сайтастарая русса строительство домоввирусный коньюктивит у ребенкаmacbook pro case 13 inch whiteюридическая фирма харьковуслуга личный водительпродажа renaultсамые дешевые туры на гоаgo pro hero silver 3

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.