Take a fresh look at your lifestyle.

ایده های بزرگ برای کپی رایتینگ (۹) / فضای مجازی؛ فرصتی برای بازاریابی مدرن

0

امروزه برگزاری کنفرانس های مهم از طریق ویدئوکنفرانس بدل به یکی از کارهای روزمره اغلب برندها شده است. این در حالی است که تا همین چند سال پیش استفاده از اینترنت به منظور برگزاری چنین کنفرانس هایی بیهوده و غیر ممکن به نظر می رسید. با این حال به هیچ وجه نمی توان جلوی پیشرفت تکنولوژی و به تبع آن ظهور ابزارهای جدید را گرفت.

در حقیقت اصلا نیازی به این کار هم نیست. اغلب افراد حرفه ای در زمینه بازاریابی دائما به این نکته اشاره می کنند که پیشرفت شرکت ها بستگی به میزان دقت آنها در استفاده از ابزار و شیوه های جدید در بازاریابی دارد. بنابراین باید نهایت استفاده را از ابزارهای جدید ببریم و با آغوش باز از چنین پیشرفت هایی استقبال کنیم.

استفاده از شیوه های بازاریابی مستقیم و شخصی سازی تبلیغات مسئله ای است که امروزه به آن توجه فراوانی می شود. ظهور اینترنت و همچنین شبکه های مجازی این فرصت را به همه کسب وکارها می دهد تا در این زمینه شانس خود را آزمایش کنند.

در همین راستا طراحان تبلیغات نیز نباید از این قافله عقب بمانند. شاید هنوز زود باشد تا از انقراض نسل تبلیغات فیزیکی سخن بگوییم، با این حال توسعه روزافزون تبلیغات اینترنتی نویدبخش شروع عصر تازه ای در دنیای تبلیغات است.

ایده

هنگامی که می خواستم مثالی برای ایده این شماره پیدا کنم، به موارد گوناگونی برخورد کردم و آنها را مورد بررسی قرار دادم. با این حال هیچ کدام از آنها یک مثال کامل نبودند. در آخر اما به طرح جالبی از یک شبکه اجتماعی طرفداران ورزش های مجلل برخورد کردم. بر همین اساس ایده این شماره از طرح خلاقانه این شبکه اجتماعی الهام گرفته است.

مدتی قبل در پی همکاری با یک باشگاه اسب سواری مجبور به جست وجو در مورد ایده های تبلیغات آنلاین شدم. در واقع این باشگاه قصد داشت تا با بهره گیری از ویژگی های اینترنت، تبلیغاتش را با این تکنولوژی سازگار سازد.

بر همین اساس به جست وجویی گسترده دست زدم و آگهی یکی از شبکه های اجتماعی نظرم را جلب کرد. اگرچه پس از اندکی از آن آگهی صرف نظر کردم، با این حال هنگامی که برای نگارش این ایده به سراغ تبلیغات گوناگون رفتم، دوباره آن ایده، نظرم را جلب کرد. این ایده همان آگهی شبکه اجتماعی طرفداران ورزش های مجلل است.

این آگهی در واقع یک فایل صوتی بود که توسط مدیرعامل آن شبکه اجتماعی و به منظور تبلیغ محصولات شرکای تجاری اش در زمینه اسب  سواری تهیه شده بود. بخشی از این آگهی به شرح زیر است: «تصویر ورود اسب ها به زمین، آن هم درست اندکی پیش از شروع رقابت، هرگز از ذهن دوستداران این رشته پاک نخواهد شد. تمامی زحمات و تمرین های یک تیم در آن زمان به بار خواهد نشست. کوچک ترین غفلتی می تواند به بهای از دست دادن افتخاری بزرگ تمام شود. در اینجا هیچ جایی برای اشتباه وجود ندارد.

شما محکوم به برد هستید. نه به خاطر خودتان، به خاطر تیم پشتیبانی که در طول مدتی دراز همراه شما بوده است. افتخارات بزرگ منتظر شما هستند تا آنها را مانند اسب های وحشی و سرکش رام کنید. با این حال بدون در اختیار داشتن بهترین ها نمی توانید به بهترین اسب سوار تبدیل شوید. شبکه  اجتماعی ما جایی است که بهترین های این عرصه دور هم جمع شده و به تبادل اطلاعات می پردازند. اگر می خواهید به افتخارات بزرگ برسید، باید با بزرگان ارتباط داشته باشید. همچنین برندهای مطرح این حرفه نیز در کنار ما هستند تا مرغوب ترین لوازم اسب سواری را در اختیار شما بگذارند.»

تمامی خلاقیتی که این شبکه اجتماعی در طراحی آگهی خود خرج کرده را کنار بگذارید. اهمیت کار این موسسه دستیابی به دو هدف با استفاده از یک آگهی است. در واقع در این آگهی همان طور که از شرکای این شبکه صحبت شده، تبلیغ خود این موسسه نیز وجود دارد. در عین حال در عرصه ای که اغلب آگهی ها متنی یا ویدئویی هستند، استفاده از فایل صوتی خلاقیتی کم نظیر و البته پرخطر است. با این حال گاهی اوقات خلاقیت با خطر کردن رابطه نزدیکی خواهد داشت.

آنچه در عمل باید انجام دهید

به یاد داشته باشید که در یک فایل صوتی علاوه بر ایجاد فضای دوستانه، تا جای ممکن از اطلاعات دقیق استفاده کنید. در واقع آن چیزهایی را بگویید که افراد دوست دارند از زبان شما بشنوند.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ