Take a fresh look at your lifestyle.

بارباپاپا چند روز پس از انتخاب ترامپ

0

این یک طنز نیست

بارباپاپا و همسرش بارباماما و هفت فرزندش به نام های باربابراوو، باربابیو، باربابله، باربابرایت، باربالالا، باربازو و باربالیب موجوداتی بودند که می توانستند به هر شکلی دربیایند.

بارباپاپا عوض میشه

در این چند وقت دو گروه خودشان را خوب نشان دادند و گفتند که چه مغزهایی هستند؛ یکی شرکت ها، دانشگاه ها و پژوهشکده های مطالعاتی و نظرسنجی بود و دیگری کارشناسان و استادان تحلیلگر مسائل انتخاباتی که خلاصه در این چند هفته چنان به خود گل زدند که تا سال ها جایش خوب بشو نیست که نیست.

بارباپاپا کارتون مورد علاقه بسیاری از کودکان دهه شست* بود. داستان هم درباره موجود گلابی شکل صورتی رنگی بود که به هر شکلی درمی آمد و به مردم کمک می کرد. او به سرعت تبدیل به یک قهرمان ملی شد و مردم هرجا و به هر دلیل از او کمک می خواستند.

بارباپاپا عوض میشه

تصورش دشوار است اما همگی دیدیم که چطور تا چند ساعت پیش از برگزاری انتخابات، فلان استاد و تحلیلگر درباره انتخابات آمریکا چه می گفت اما بلافاصله روز بعد و پس از شمارش آرا چه می گفت فرقی هم نمی کرد چون حالا ترامپ شده بود آقای برنده و حالا همگی درباره اسرار و رموز و نبوغ او می گفتند و می نوشتند و استدلال می کردند.

بارباپاپا را باید یکی از جذاب ترین کارتون های تلویزیون ایران دانست. در آن دوران که تلویزیون دو کانال بیشتر نداشت بچه ها سر ساعت پنج پسین دست به سینه روبه روی تلویزیون می نشستند تا بلکه یکی از کارتون های محبوب خود را ببینند.

این کارتون خاطره انگیز شخصیت های کارتونی جالبی داشت که در شرایط مختلف تغییر شکل می دادند و به داد مردم می رسیدند و از این راه پیام های اخلاقی به کودکان منتقل می شد.

بارباپاپا عوض میشه

داستان موسسات و شرکت های تخصصی نظرسنجی خنده دارتر بود. در چند روز اول آنها سکوت کردند و وقتی دیدند که فایده ای ندارد کارشناسان آمار خود را به میدان فرستادند و ثابت کردند! که کار آنها درست بوده و به لحاظ آماری همین است که هست.

بارباپاپا در چند لحظه تغییر شکل می داد و عوض می شد، اصلا دیالوگ مشهور کارتون هم همین بود (بارباپاپا عوض میشه) عوض شد.

بارباپاپا عوض میشه

اینطور بگویم که نتایج نظرسنجی ها و مطالعات میدانی چنان آبرویی از خود و به اصطلاح محققان این شرکت ها و اندیشکده ها برد که من گمان کنم اگر گزارش این تحقیقات میدانی را از میدان انقلاب (همانجا که پایان نامه و رساله می نویسند) خودمان می خریدند براساس قاعده احتمال ۹۵درصد و خطای ۵درصد حداقل از هر ۲۰ نظرسنجی یکی درست درمی آمد که نیامد.

پیام اخلاقی امروز برای بچه های دهه شستی*:

بچه های عزیز گول ظاهر، لباس، تحصیلات، دانشگاه، شرکت، خارج، رسانه و… را کمتر بخورید چون:

بارباپاپا به راحتی عوض میشه.

اندیشمندانه بیندیشیم.

* واژه شست واژه ای فارسی است و باید به شکل شست نوشته شود ولی چون معرب شده به صورت شصت هم درست است و در فرهنگ ها و متون شعر و نثر پارسی به هر دوگونه نوشتاری با معانی یکسان به کار رفته است.

در جادوی ها به افسون ببست                             بر او سالیان انجمن شد دو شست              فردوسی

DBA با گرایش بازاردانی (مارکتینگ)

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ