Take a fresh look at your lifestyle.

ایده های بزرگ برای کپی رایتینگ (۲) / هدف شما فروش است

0

گاهی اوقات افراد به اندازه ای غرق در نگارش مطالب در زمینه بازاریابی می شوند که هدف اصلی از دست زدن به چنین فعالیتی را به کلی از یاد می برند. در واقع این افراد هدف اصلی از نگارش آگهی تبلیغاتی را فراموش و بیشتر به دلیل علاقه شخصی خود به نویسندگی و ادبیات اقدام به انجام این کار کرده اند.

کارهای اضافه ای مانند استفاده از دایره لغات متنوع و دشوار، به کارگیری ارائه های ادبی که به طور معمول در آثار ادبی به چشم می خورد و از همه جالب تر، استفاده از وزن و قافیه در آگهی های تبلیغاتی کاملا غیر ضروری است. هدف جلب نظر خواننده به دلیل عمق ادبی آگهی نیست، هدف اصلی بازاریابی و فروش محصولات و خدمات است.

به همین سادگی، دیگر جای هیچ تردید یا توجه بیش از اندازه به سایر امور فرعی وجود ندارد. با این حال این نکته به معنای ترک جزئیات تبلیغاتی نیست. در واقع باید توجه داشت که از این حاشیه ها تنها در جهت دستیابی به هدف اصلی بهره برد. همچنین نباید نکات فرعی، مانند استفاده از کلمات ادبی در تبلیغات، جای اهداف اصلی و ضروری را بگیرد.

به یاد داشته باشید که هدف اصلی ما از نوشتن آگهی های تبلیغاتی صرفا علاقه به این حوزه نیست. در واقع به دلیل عدم دسترسی به تمام افراد و امکان گفت وگوی رودررو با آن ها، راهکاری که از آن سود می بریم استفاده از آگهی های تبلیغاتی است. بنابراین پیش از دست به قلم شدن، به خاطر داشته باشید هدف اصلی شما چیست: «درآمدزایی و نه نگارش مطالب زیبا و در عین حال خالی از ارزش بازاریابی.»

شاید مشکل اصلی در این زمینه عدم آشنایی برخی افراد در حوزه خلق آگهی های تبلیغاتی با مفهوم فروش و تبلیغات باشد. شاید لازم باشد به کتاب دیگری مراجعه و این مفهوم را در آن بیابید. فروش در زمینه کسب وکار و بازاریابی به معنای یافتن مشتریان هدف برای محصولات، ریشه یابی خواسته های آنان از یک محصول ایده آل، هماهنگ ساختن نیاز مشتریان با محصولات موجود و در وهله آخر تلاش برای ترغیب افراد به خرید از برندتان از طریق آگهی های تبلیغاتی و سایر روش های موجود است.

ایده

این ایده از طرح برند Waitrose اخذ شده است. این برند در سال ۱۹۰۴ تاسیس شده و دفتر مرکزی آن در بریتانیا قرار دارد. حوزه فعالیت این فروشگاه زنجیره ای به طور عمده در زمینه مواد غذایی است. در ادامه به بررسی این ایده خواهیم پرداخت.

هنگامی که در کسب وکار فروش مواد غذایی فعالیت دارید، ورود به حوزه تبلیغات اندکی دشوار خواهد شد. در واقع همان طور که در فروشگاه های خود محصولات متنوع و رنگارنگ را عرضه می کنید، در تبلیغات خود نیز باید از این تنوع رنگ و تصاویر زیبا بهره ببرید. بهترین آگهی ها در این حوزه معمولا آنهایی هستند که به خوبی می توانند لذت خرید محصول از فروشگاه خود را به مخاطبان منتقل کنند.

شیوه کار بسیار آسان و در عین حال نیازمند دقت است. برای شروع کافی است محصولی را که قصد ارائه آگهی از آن را دارید جلوی خود گذاشته و سپس ذهن خود را رها کنید تا ایده ها به سمت شما هجوم بیاورند.

اگرچه تمامی این ایده ها مناسب نخواهند بود، با این حال در نهایت پس از گذشت زمان اندکی، ایده مناسب را خواهید یافت. با این حال توجه داشته باشید که در متن خود لازم است نام محصول، برند و همچنین تصویر کالای موردنظر را بیاورید. در اهمیت اضافه کردن تصویر محصول به آگهی، ذکر این نکته کافی است که حدود نیمی از خوانندگان تبلیغات، تنها به تصاویر آن ها دقت کرده و متن را به طور کلی کنار می گذارند.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ