Take a fresh look at your lifestyle.

راهکارهایی برای دستیابی به استخدامی ایده آل / گلچین متقاضیان کار

0

چگونه می توانید استعدادها را در شرکت تان استخدام کنید؟ جست وجو برای استخدام کارمند می تواند پروسه ای طولانی و چالش برانگیز باشد، به خصوص اگر هدف تان فقط استخدام کارمندان خوب نباشد، بلکه دنبال بهترین ها برای کسب وکارتان باشید.

تاکنون چگونه در زمینه استخدام کارمندانی که خودشان را وقف رشد و موفقیت شرکت تان می کنند، قدم برداشته اید؟ چگونه افرادی را استخدام می کنید که رقبای تان فقط می توانند رویای استخدام آنها را داشته باشند؟ نکاتی که در این مطلب ذکر شده می تواند راهگشای تان باشد.

اهمیت استخدام استعدادهای برتر

فرقی نمی کند که شرکت تان کوچک یا متوسط باشد یا حتی شرکتی بزرگ و چندملیتی را مدیریت کنید، استخدام استعدادهای برتر بهترین استراتژی برای به موفقیت رسیدن در صنعتی است که در آن فعالیت دارید. بنابراین پیش از اینکه به چگونگی استخدام بهترین ها اشاره کنیم، باید در این باره صحبت کنیم که چرا چنین انتخابی مسئله ای حیاتی برای به موفقیت  رسیدن شرکت تان است و اینکه منظور از استخدام بهترین ها، لزوما افرادی نیست که از همه واجد شرایط تر هستند یا باتجربه ترین کاندیداها محسوب می شوند، بلکه مقصود متعهدترین آنها است، چرا که حتی انتخاب واجد شرایط ترین کاندیداها می تواند به بدترین انتخاب ها تبدیل شوند.

نکاتی برای استخدام برترین ها

فرقی نمی کند که به دنبال استخدام یک کارمند نیمه وقت یا تمام وقت باشید، باید بهترین ها را برای پیوستن به تیم تان پیدا کنید. نخستین نکته ای که در به ثمر رساندن این هدف اهمیت دارد، شرح دادن شغل موردنظر برای متقاضی آن است. باید تمام اطلاعات لازم را که به کار موردنظر مربوط می شود جمع آوری کنید و مسئولیت های اصلی، وظایف، مهارت های لازم و همچنین انتظارات تان را از کاندیدای آن شغل روی یک کاغذ بنویسید. انجام چنین کاری باعث می شود دقیقا بدانید که دنبال چه کاندیدایی هستید.

نکته دوم این است که باید به دنبال افراد مسئولیت پذیر و متعهد باشید. ممکن است کار سختی به نظر برسد، اینکه چگونه می توانید درباره تعهد یک متقاضی که از طریق آگهی جذب کرده اید و هنوز در پست مدنظرتان استخدام نشده، مطمئن شوید، اما یک راهی وجود دارد و آن هم این است که نگاهی دقیق به مسئولیت پذیری شان در شغل های شان داشته باشید.

آیا افرادی بوده اند که از این شاخه به آن شاخه می رفتند؟ آیا مرتب کارشان را تغییر می داده اند؟ اگر پاسخ این سؤال مثبت باشد، گواهی بر این است که آنها به شرکتی که برایش کار می کردند وفادار نبوده اند، با این اوصاف می توان حدس زد که چنین افرادی به شما نیز وفادار نخواهند بود. این افراد مدتی را با شرکت تان کار خواهند کرد و پس از به دست آوردن فرصتی بهتر به راحتی شما را ترک خواهند کرد.

رزومه کاری یک متقاضی را به طور کامل بررسی کنید، البته خیلی هم در این زمینه سختگیر نباشید و اجازه دهید که متقاضی درباره تغییرات شغلی اش توضیحاتی دهد، شاید مسئله ای وجود داشته که خارج از کنترل او بوده است. نکته ای هم که در نهایت باید موردتوجه قرار بگیرد این است، کسانی را انتخاب کنید که مناسب فرهنگ کسب وکارتان باشند.

نباید فقط با توجه به اینکه یک متقاضی رزومه کاملی دارد، تصمیم بگیرید و فقط بر این اساس انتخاب تان را انجام دهید. ممکن است آنها بهترین و باتجربه ترین باشند و حتی سفارش هم شده باشند، اما لزوما به این معنا نیست که متناسب با فرهنگ کسب وکار شما هستند. برای انتخاب درست در این زمینه هم باید مهارت های اجتماعی این افراد را بررسی کنید و ببینید که چگونه با دیگران به خصوص با همکاران و مدیران  سابق شان کنار آمده اند.

اگر نتوانسته اند با مشتری ها یا رؤسای قبلی شان به خوبی کار کنند، باید درباره پیشنهاد شغلی تان به این گونه افراد تجدیدنظر کنید، زیرا آنها تأثیری منفی روی تیم  کاری تان چه از نظر اخلاقی و چه در عمل خواهند داشت که نتیجه همه اینها ضربه زدن به بهره وری کاری  است.

 استخدام درست، کلید رضایت مشتری

به عنوان صاحب یک کسب وکار، احتمالا اعداد را دوست دارید، به خصوص زمانی که تعداد رقم های این اعداد زیاد شود، اما شرکت ها سالانه پول زیادی را به دلیل خدمات دهی ضعیف به مشتریان شان از دست می دهند. همه ما می دانیم که مقصر این خدمات دهی ضعیف چه کسانی هستند.

درست است؛ استخدام های غلط، اما چه کسی را باید برای این استخدام های غلط سرزنش کرد؟ و باز هم درست است؛ خود شما به عنوان مدیر. در حالی که هدف اصلی تان به دست آوردن پول و دیده شدن در صنعت فعالیت تان به عنوان یک مدیر موفق است، باید در جهت رضایت مشتری نیز تلاش کنید.

گذشته از اینها، خدمات دهی ضعیف به مشتریان یعنی از دست دادن آنها و بدون این مشتریان شرکت تان پولی به دست نخواهد آورد. برای کسب رضایت مشتری باید تمام کارکنان تان را دوباره آموزش دهید و برای همیشه کسانی را که مناسب کسب وکارتان نیستند و مانع پیشرفت تان می شوند، کنار بگذارید. باید به این اطمینان برسید، خدماتی که به مشتریان تان ارائه می دهید از عالی هم بهتر است.

در زمینه استخدام کارمندان تصمیماتی را بگیرید که در کوتاه مدت یا بلندمدت پشیمان نشوید و استعدادهای برتر را استخدام کنید؛ کسانی که در دیدگاه های مشترک شریک شوند و اهمیت خدمات دهی فوق العاده به مشتری را درک کنند.

همه این مسائل در وفاداری خلاصه خواهد شد. در واقع، براساس گزارشی که سایت پرچر منتشر کرده، ۹۷درصد از مشتریان جهان معتقدند که خدمات مشتری در انتخاب یک برند و میزان وفاداری شان به آن اهمیت دارد. همین گزارش نشان می دهد ۶۲درصد مشتریان به دلیل خدمات دهی ضعیف، استفاده از یک برند را متوقف کرده اند.

اعتبارتان را بالاتر ببرید

به دست آوردن اعتبار و حفظ کردن آن مسئله  مهمی است که با افرادی که برای دستیابی به هدف شرکت تان استخدام می کنید، آغاز می شود. همان طور که پیش از این نیز گفته شد، استخدام استعدادهایی که بهترین خدمات را به مشتریان ارائه می دهند، به حفظ مشتری کمک می کند و در عین حال در ساخته شدن اعتبارتان نیز مؤثر است.

کارمندان تان چهره شرکت تان هستند، به این معنا که همه چیز به آنها بستگی دارد که چگونه شما را به دنیا معرفی می کنند، اما به خاطر داشته باشید این به شما بستگی دارد که چه کسانی نماینده های شما برای معرفی برندتان باشند. گذشته از همه اینها باید در نظر داشته باشید که ساختن یک کسب وکار قدرتمند و اعتباری درخور می تواند سال ها به طول بینجامد، ولی در عرض چند ثانیه نابود شود.

در نهایت، استخدام های برتر این اطمینان را به یک مدیر می دهد که کسب وکارش سقوط نخواهد کرد و در صنعتی که فعالیت می کند در اوج خواهد ایستاد. بنابراین در حالی که تضمین برندتان با کیفیت خدمات دهی و حرفه ای بودن شرکت تان مترادف است، تصمیمات درست در استخدام نیز نه تنها اعتبارتان را در میان مشتریان بالاتر می برد، بلکه در میان کارمندان نیز باارزش تر می شوید.

اگر می توانید فرهنگی مثبت و سرگرم کننده در شرکت تان ایجاد کنید، فرهنگی که با تصور عامه تفاوت داشته باشد، نه فراهم کردن امکاناتی مثل یک آشپزخانه کاملاً مجهز یا مزیت کار کردن از خانه (البته این مزایا هم مفید هستند) بلکه در واقع این مزیت ها شامل تشویق کردن کارمندان، گوش دادن به ایده های شان و نشان دادن قدردانی تان می شود.

از این طریق است که می توانید لیست کارمندان خوب تان را تهیه کنید و همه ما می دانیم که استخدام کننده های خوب بهترین استعدادها را جذب می کنند. انجام چنین کاری این امکان را برای تان فراهم می کند که سرنوشت شرکت تان را تعیین کنید و فرهنگ موردنظرتان را در کسب وکارتان ارتقا دهید و همه اینها نتیجه استخدام درستی است که در روزهای ابتدایی گسترش کارتان صورت داده اید.

ارتباط با نویسنده: mona.ashrafzade@gmail.com

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ