Take a fresh look at your lifestyle.

ایده های بزرگ برای کپی رایتینگ (۲) / اهمیت توجه به عدم مالکیت اثر

0

در بخش قبلی این ایده به ذکر اهمیت مخاطب قراردادن خواننده اشاره کردیم. همچنین مثالی از آگهی تبلیغاتی برند Magnet نیز ذکر کرده و مورد نقد و بررسی قرار دادیم. در این قسمت ادامه ایده بخش قبل را پی خواهیم گرفت.

علت اصلی اینکه چنین ایده و سبک نگارشی مورد استقبال مخاطبان قرار می گیرد، اهمیت توجه به خواسته های آنهاست. در واقع چنین ایده ای مانند آن است که در یک مهمانی با یک نفر شروع به صحبت کرده و دائما از وی در مورد عقیده و نظرش در خصوص رویدادهای گوناگون سوال کنید. این نوع شرایط به طور قطع برای اغلب افراد خوشایند خواهد بود. به عبارت ساده تر، همه ما علاقه داریم تا در مورد خود با دیگران صحبت کنیم و چنین ایده ای این شانس را برای افراد فراهم می کند.

برخلاف ایده حاضر، اگر در متن تنها از جانب خود حرف بزنید و مشتریان را با خودتان جمع ببندید، بدون شک خوانندگان تان را از دست خواهید داد. در واقع چنین سبک های نگارشی بیشتر شبیه نامه های رسمی و ایمیل های اداری است. اگرچه متن رسمی کاربردهای فراوانی دارد، با این حال مناسب شرایط بازاریابی نیست.

در ایده های بازاریابی و مدیریتی لازم است تا هرچه بیشتر خود را به مخاطبان تان نزدیک کنید. مشتری باید احساس نزدیکی و اعتماد به برند شما کند تا ترغیب به خرید شود. در غیر این صورت انتظار استقبال و جلب نظر مخاطبان تنها آرزویی غیر ممکن خواهد ماند.

آنچه در عمل باید انجام دهید

– به هنگام نگارش یک مطلب توجه کنید که متن کپی شده در وهله نخست با موضوع کلی مقاله تان هماهنگ باشد. این نکته بسیار مهم است، زیرا اغلب اوقات افراد تحت تاثیر آوازه و شهرت نویسنده اصلی قرار گرفته و سعی دارند تا به هر شکل ممکن نقل قول یا کپی برداری از مطالب وی داشته باشند.

همچنین بهتر است به هنگام نگارش، فردی را به عنوان مخاطب خود در نظر گرفته و مقاله تان را برای او بخوانید. در این صورت بیشتر مشکلات متن برای شما آشکار خواهد شد. در عین حال استفاده از نظرات همکاران و اطرافیان نیز می تواند کمک موثری به شما کند.

– در متن خود هرگاه از ضمیر «من» یا به طور کلی مفرد استفاده کردید، دو یا سه ضمیر «شما» نیز به کار ببرید. در حقیقت اهمیت اصلی در مخاطب قرار دادن خوانندگان است و این هدف لازم است به هر نحوی برآورده شود. این راهکار علاوه بر اینکه خواننده را به مطلب شما علاقه مند می کند، حس احترام به خواسته ها و شخصیت مخاطب را نیز به وی منتقل خواهد کرد.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ