Take a fresh look at your lifestyle.

نمایش باورپذیر یک دختر ایرانی دقیقا با همان مختصاتی که می شناسیم// نگاهی به رفتار لوازم خانگی کن در شبکه های اجتماعی

0


https://telegram.me/Kafemarketing_official


نمایش باورپذیر یک دختر ایرانی دقیقا با همان مختصاتی که می شناسیم// نگاهی به رفتار لوازم خانگی کن در شبکه های اجتماعی

مجتبی محمدیان: رفتار صاحبان برند به مرور در حال تغییر است. برندها این آموزه را به کار می گیرند که امروز دیگر مخاطبان به صورت گسترده پای تلویزیون ننشسته اند. کارفرمایان در گفتگوهای خودشان بیش از هر زمان دیگری بر روی شبکه های اجتماعی تاکید می کنند و خواسته های خود را به شرکتهای تبلیغاتی در قالب نمونه های موفقی که دیده اند بازگو می کنند. هنوز از زمان مثال زدن آگهی های خارجی خیلی فاصله نگرفته ایم آنجا که کارفرمایان برای بیان ایده های خود دست به دامان آگهی های خارجی می شدند و خواسته های خود را به شرکت های تبلیغاتی می گفتند اما این بار نمونه های موفق “اتفاقات خوبی” است که در شبکه های اجتماعی خودمان می افتد.

امروز کمتر کارفرمایی را می شناسم که تمایل به حضورپررنگ در شبکه های اجتماعی نداشته باشد. علاقه به خلق یک رویداد مجازی نداشته باشد و دوست نداشته باشد برند خود را در لابلای پیام های مختلف شبکه های اجتماعی ببیند. اما به واقع شاید بتوان در میان تمام اتفاقات ریز و درشت وطنی در شبکه های اجتماعی ۴ رویداد را بیش از همه مورد توجه قرارداد. چهار اتفاق خوبی که تمام برندها را به فکر استفاده از این پتانسیل فرو می برد.

ابتدا گرجی: گرجی در زمینه سواری بر رویدادها و ایجاد رابطه خوب با مخاطب بسیار توانمند است. پیش از این بارها از گرجی و رفتار ویژه شبکه اجتماعی اش نوشته بودم. پس بگذریم.

دیگری داو با آگهی اختصاصی اش برای شبکه های اجتماعی با عنوان “بهش بگو زیبایی” بود که شاید بهتر باشد آن را کمی فاکتور بگیریم چرا که داستان از خارج از مرزها هدایت می شود و شاید در ساخت صرفا بتوان به آن نازید.

دیگری حضور شقایق دهقان در مجموعه تبلیغاتی سیف بود که به واقع بازار را یک تکان اساسی داد. (در فرصتی دیگر به این حرکت خواهم پرداخت.)

۸۵۵۴b1d70

نهایت انچه که امروز علاقه دارم درباره آن بنویسم لوازم خانگی کن است. آن هم نه به واسطه استفاده از کیمیا علیزاده تکواندوکار المپیکی کشورمان (که پیش از این بارها آدم معروف ها را در تبلیغات دیده ایم) و یا نه به دلیل ساخت یک ویدیوی اختصاصی برای فضای مجازی (که این کار را هم پیش این برای بند داو دیده ایم) به واقع انچه که لوازم خانگی کن و رفتارش در شبکه اجتماعی را برجسته می کند آگاهی از ظرفیت این رسانه و نمایش واقعی و باورپذیر یک دختر ایرانی دقیقا با همان مختصاتی است که می بینیم و می شناسیم. دختری که نماینده دخترانی است که برای رسیدن به خواسته هایشان تلاش می کنند و پا پس نمی کشند. دخترانی که سالها انها را به شکل دیگری در صدا و سیما (در قالب آگهی دیده بودیم که عموما نقش دستیار مادر در آشپزخانه را بازی می کنند). همین روایت واقعی از دختر ایرانی است که این آگهی را که هیچ پیچیدگی هم در ساخت ندارد بسیار دلنشین می کند و باعث می شود سایر برندها نیز برای داشتن چنین پیام و برخوردی آن را مثال روز خود کنند. کم در جلساتی نبوده اند که گفته اند باید یک کار اختصاصی برای شبکه های اجتماعی بسازیم مثل لوازم خانگی کن. همین باورپذیر بودن آگهی است که باعث می شود این ویدیو در ساعت های اولیه ۱۲۰٫۰۰۰ نمایش در صفحه شخصی اینستاگرام کیمیا علیزاده داشته باشد و یا در کمتر از ۴۸ ساعت۲ میلیون نفر و در مدت یک هفته ۵ میلیون در معرض پیام قرار بگیرند.

شعار درخشان این کمپین I can نشان از شناخت درست مخاطب و برند دارد. شعاری که هر کپی رایتری را نیز سر دوق می آورد. یادمان باشد یکی از دلایلی که باعث می شود حرکت این برند بیش از سایر برندها دیده شود پرهیز از ارسال پیام در کوران المپیک بود. آنجا که تراکم پیام های المپیکی دیده شدن آگهی را در معرض خطر قرار می داد.

پیشنها می کنم کمپین تعاملی لوازم خانگی کن را با مراجعه به پیج های شبکه اجتماعی اش دنبال کنید و ببینید چگونه مخاطبان را با خود همراه کرده است. مخاطبانی که بر عکس سایر کمپین ها نه به زور جایزه که به واسطه رسیدن به آرزوهاشان با این کمپین همراه شده اند. لوازم خانگی کن در کمپین اخیرش از دختران ایرانی خواسته تا صحنه رسیدن به خواسته هاشان را فیلم بگیرند تا تعدادی از انها را برای رسیدن به این خواسته ها در عالم واقع حمایت مالی کند. یه لحظه تصور کنید. لوازم خانگی! دختران امروز! زنان آینده! آرزوها! چه ترکیب خوبی برای همراه شدن با یک برند. این را بگذارید کنار مسابقات تاریخ مصرف دار عکاسی از سفره و صبحانه و غیره سایر برندها که هیچ رابطه عاطفی با مخاطب در آن نیست.

همواره نمی دانم این موفقیت را باید به نام لوازم خانگی کن بنویسیم و یا آژانس تبلیغاتی که این برنامه را پیاده سازی کرده است. در این جور مواقع همیشه یک پاسخ دارم. کارفرمای آگاه و آژانس خلاق می توانند بهترین ترکیب برای خلق کارهای موثر خلاق و جذاب باشند.

mojtaba mohammadian

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ